Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor får man kjøpt slike rorhorn?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor får man kjøpt slike rorhorn?

    Er det noen butikker her til lands som selger slike rorhorn i messing eller annet metall? Jeg trenger nemlig noen som er litt kortere en de som allerede sitter på modellen, gjengene måler 3mm og total lengde er 24mm
    Click image for larger version

Name:	2014-05-12 20.44.16.jpg
Views:	1
Size:	43.7 KB
ID:	636295

    Click image for larger version

Name:	2014-05-12 20.45.41.jpg
Views:	1
Size:	63.7 KB
ID:	636296
    Lars Norberg

  • #2
    Alle som selger MP-JET deler har disse, jeg har kjøpt mine fra Lindinger og en eller annen sjappe i Japan (husker ikke navnet)
    404 Not Found

    Har du sjekket med Thorbjørn hos T&K - stor mulighet for at han har noe tilsvarende liggende.

    Hvis det haster (regner med at du skal ha den klar til HH ) så er det bare å finne en messingstang og gjenge - file - bore.....
    Last edited by Quadrocopter; 12-05-14, 21:21.

    Comment


    • #3
      Kan den japanske butikken ha vært aircraftworld? De i linken ser iallefall veldig like ut, men kortere. Forøvrig en meget bra butikk å handle fra, sender innen 24 timer, det tar ikke mer enn en uke og portoen for slike smådeler er minimal.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Kan den japanske butikken ha vært aircraftworld? De i linken ser iallefall veldig like ut, men kortere. Forøvrig en meget bra butikk å handle fra, sender innen 24 timer, det tar ikke mer enn en uke og portoen for slike smådeler er minimal.
        Jepp - det stemmer.

        (pass på at du får rett lengde!)
        Last edited by Quadrocopter; 12-05-14, 22:24.

        Comment


        • #5
          Det er kanskje en mulighet å bruke ett gjengeverktøysett som dette: http://www.jula.no/gjengeverktoysett-16deler-188012

          Comment


          • #6
            Får sende en mail til T&K og se om han har noen liggende, blir ikke noe spikking i denne omgang.
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Kanskje du kan bruke slike:
              Control Horn Brass Surface M3 Horns Only (10)
              eller:
              403 Forbidden

              Comment


              • #8
                Originally posted by Genic View Post
                Det er faktisk mulig jeg har noen slike liggende i M3 fra pull-pull system. Takk for ideen...

                Sjekket med Thorbjørn og de hadde ingen ting på lager dessverre så da må jeg nok lage meg noe.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Det fikser du lett med en messingskrue - og litt filing og boring.
                  Er det virkelig hastverk har jeg noen slike fra Esprit liggende.

                  Comment


                  • #10
                    Skal lete igjennom skuffen i kveld, noen som vet om Elefun har slike. Skal bestille noen småting derfra i kveld.
                    Lars Norberg

                    Comment


                    • #11
                      Click image for larger version

Name:	2014-05-13 17.03.26.jpg
Views:	1
Size:	72.0 KB
ID:	607812

                      Hva finner man ikke på hobbyrommet så lenge man får de riktige tipsene. Disse er fra et pull-pull system jeg kjøpte til et prosjekt for noen år siden og ikke ble brukt. Passer utmerket...

                      Takk for tipset, ofte er ting nærmere en man tror
                      Lars Norberg

                      Comment

                      Working...
                      X