Announcement

Collapse
No announcement yet.

Newbie goes dominator!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det var litt mer flyging før det der, men det var vanskelig å få filma med telefonen heeh Ser ut til at halen holdt bra også, den wobbla litt av og til.

    Det var nok bladene som satt for stramt i går, og at dei ikkje fikk retta seg skikkelig ut. Ble kjempemessig etter litt justering
    - Nano CPX med diverse options.
    - T-Rex 450L

    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

    Comment


    • #17
      Ser ut som den flyr rolig og fint den der. Fint å slippe maiden mad wag på halen osv.

      Håper du får det kjekt med heliet i sommer
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • #18
        Har gyro på 73, etter råd fra Premium. Ser bra ut det
        - Nano CPX med diverse options.
        - T-Rex 450L

        Disse fjernstyrtes med en dx6i.

        Comment


        • #19
          Kan prøve å skru den opp en og en prosent, til den begynner å riste på halen, så skrur du ned igjen.så høy gain som mulig er gode greier..
          Rister den på skidsa under hoover, er det bare å få opp headspeed.
          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

          Comment


          • #20
            Kjører på throttle kurva som er i manualen, og ca samme pitch kurve.

            Satte DR til 65 og expo 15. Kjører på sender i param B i BX.

            Skal teste høyere gain i morra.
            - Nano CPX med diverse options.
            - T-Rex 450L

            Disse fjernstyrtes med en dx6i.

            Comment


            • #21
              Ikke juster opp så mye før du faktisk gjør noe mer en hover. Veldig lite koselig å ha for høy gain når en kommer ut av en eller annen manøver.
              Rasmus Fauske
              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

              Comment


              • #22
                Ville også satt DR til 100. Expo er ok,men justeres etter behov. Ville også kjørt en helt liner pitch curve. 0-25-50-75-100.

                Tenk også på at gain kan se fin ut nå, men kan endre seg ved høyere headspeed.
                Jeg flyr 95-90-85-90-95 og flat 85 (85 for lengre flytid). Normal kurven bør være lik idle up på alle punkter etter 50% throttle. Da unngår du for høy slitasje når du bytter mode pga for høy headspeed(rpm) endring.
                Last edited by Premium2006; 20-05-14, 23:18.
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #23
                  Originally posted by rfauske View Post
                  Ser ut som den flyr rolig og fint den der. Fint å slippe maiden mad wag på halen osv.

                  Håper du får det kjekt med heliet i sommer
                  Tipper det kommer til å bli kjempemessig. Må bare handle et par batterier til

                  Hvor mye flytid kan jeg beregne ca på et 1400mah batteri? Har timer på 4min nå, men tror kanskje at jeg kan dra den litt lenger når jeg flyr relativt lett? Hva er letteste fremgangsmåte for å finne ca riktig tid per batteri?
                  - Nano CPX med diverse options.
                  - T-Rex 450L

                  Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by rfauske View Post
                    Så lenge du har ett heli og ikke en pose heli så er maiden gått bra

                    Slipper problemet med vind når en har større heli.
                    Trenger bare større pose da?
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by bjornal View Post
                      Trenger bare større pose da?
                      Posen er vel den samme, bare flere smådeler
                      - Nano CPX med diverse options.
                      - T-Rex 450L

                      Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                      Comment


                      • #26
                        Når kommer nye oppdateringer? Regner med den flyr som en drøm! Liker 450L veldig godt. Anbefaler 1550 batterier fra hobby king. Billig og passer perfekt!
                        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                        Comment


                        • #27
                          Meget bra bygging for førstegang Også er det så artigt nå ting funker etterpå! Har ikkje flydd siden mørke tok over i vinter.. Kun dreve og skrud på biler. Men nå skal eg søren meg ned og sette batteriene på lading og lufte 450en!!

                          Originally posted by Premium2006 View Post
                          Når kommer nye oppdateringer? Regner med den flyr som en drøm! Liker 450L veldig godt. Anbefaler 1550 batterier fra hobby king. Billig og passer perfekt!
                          Hvorlang flytid har du med disse?
                          • T-rex 450L Dominator. BeastX
                          • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                          • T-rex 600N. Ikon

                          Comment


                          • #28
                            Forsker litt ennå, men jeg putter tilbake ca 900-1000 mah på 4,5 min normal flyging. Bare noen rolls,loops og noe testing inverted. Kan sikkert fly ca 6 min med 1550mah innenfor 80% utladning. Flat 85 kurve virker veldig bra. Blir nok alt for lite til hard 3D.
                            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                            Comment


                            • #29
                              Hoi. Har ikke blitt noe flyving etter maiden. Altfor mye familieting de siste dagene + konfirmasjon nå i helga. Så får se til nå til uka. familiekjerra skulle fått montert nye bærebruer, ugh. Skulle vært flere timer i døgnet. :P
                              - Nano CPX med diverse options.
                              - T-Rex 450L

                              Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                              Comment


                              • #30
                                Scheien: bor du i grenlandsområdet? Vi er en del som flyr heli på Bamble modellflyklubb. Hyggelig hvis du tok turen!
                                Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                                Comment

                                Working...
                                X