Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorseiler fra HK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorseiler fra HK

    Da jeg er helt grønn på seilfly men kunne tenke meg et jeg kan leke meg med når jeg er på hytta har jeg sett på dette.
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

    Er det noe som vil fungere?
    har ikke noe bane der men kan lande på en uslått greseng.

  • #2
    Originally posted by bardp View Post
    Da jeg er helt grønn på seilfly men kunne tenke meg et jeg kan leke meg med når jeg er på hytta har jeg sett på dette.
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

    Er det noe som vil fungere?
    har ikke noe bane der men kan lande på en uslått gresseng.
    Er nok fin denne med litt små utslag i starten så lenge du har god trening fra simulator:P Ellers er jeg veldig fornøyd med min Dynamic S
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Da hadde jeg heller kjøpt en Multiplex Cularis, den blir strengt tatt ikke så mye dyrere om du utstyrer den med HK elektronikk. Evt en Solaris fra samme produsent, den har litt kortere vingespenn, men er et sabla godt fly. I tillegg til å glide ganske bra så er den meget akrobatisk, tror det er få, om noen andre, foam glidere over 2M som er like sporty .

      Comment


      • #4
        Kjøp som Kyrre sier en Multiplex Cularis eller kanskje enda bedre hvis du skal "prøve litt" en Multiplex Easyglider m/motor. Multiplex EasyGlider Pro Kit

        Har et par Easyglidere fra tidenes morgen som stadig lever og følger med samme hvor jeg drar.
        Det fine med Multiplex modellene er at de ikke trenger noe landingsområde - er det trangt så finner du den nærmeste busken dermed utvides bruksområdet enormt!

        De er enkle å bygge / vedlikeholde samt at de flyr bra (i motsetting til mange HK/Kina modeller) og koster lite.

        Har et hav av glass modeller og disse brukes knapt p.g.a. de er mye mer kravstore når det kommer til valg av lading / flysted.
        Last edited by Quadrocopter; 15-05-14, 11:53.

        Comment


        • #5
          Easyglideren er vel kanskje det tryggeste 4 kanals flyet jeg har prøvd, fantastiske selvkorrigerende egenskaper uten bruk av gyro e.l. Det er også veldig stabilt selvom det blåser en del, og det glir meget sakte og pent. Så hvis man vil starte forsiktig så finnes det ikke noen bedre glider en EG'en. Solius'en jeg nevnte er helt klart et mer krevende fly, jeg klarte mesterstykket å tip stalle det på jomfruturen, noe som ville ha vært umulig med en EG, den bare dropper nesa litt og fortsetter rett frem. Når det er sagt så har jeg solgt Eg'en min for jeg skjønte at den ikke ville få særlig mer flytid pga Solius'en.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Kjøp som Kyrre sier en Multiplex Cularis eller kanskje enda bedre hvis du skal "prøve litt" en Multiplex Easyglider m/motor. Multiplex EasyGlider Pro Kit

            Har et par Easyglidere fra tidenes morgen som stadig lever og følger med samme hvor jeg drar.
            Det fine med Multiplex modellene er at de ikke trenger noe landingsområde - er det trangt så finner du den nærmeste busken dermed utvides bruksområdet enormt!

            De er enkle å bygge / vedlikeholde samt at de flyr bra (i motsetting til mange HK/Kina modeller) og koster lite.

            Har et hav av glass modeller og disse brukes knapt p.g.a. de er mye mer kravstore når det kommer til valg av lading / flysted.
            Synes Cularisen blir for stor og slafsete. Ville gått for en Dynamic-S eller en Multiplex Blizzard, da får du det litt moro og fart. Gode hang egenskaper også på dette....
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Jeg har nå forholdsvis grei kontroll på akkurat det å fly har 7-8 motorfly med vingespenn fra 1.5-3,8m. Men seilfly har jeg aldri holt på med det har begrenset seg til at jeg er slepeflypilot når de andre flyr seilfly.
              Men på hytta er det ingen bane i nærheten bare en del uslått mark uten trær. Har en del 4s batterier 2200-2500mAt som jeg kunne tenkt meg å benytte til dette. Har også en JR DSX9 med en haug med DMS2 mottakere til som jeg tenkte å bruke på hytta. Har ikke tid til å bygge noe akkurat nå så en slik PNF som kan benytte seg av de batteriene og radioen jeg allerede har hadde vært midt i blinken. Gjerne en skikkelig akrobatisk glider.

              Comment


              • #8
                Man kan ha mye moro med det meste



                Særlig når man er flere (ca 5:05 ut i filmen) - har sett den utallige ganger men stadig en vidunderlig video fra rcandersh

                Last edited by Quadrocopter; 15-05-14, 13:25.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bardp View Post
                  Gjerne en skikkelig akrobatisk glider.
                  Her kan du se hvorfor jeg er så begeistret for Solius'en, jeg flyr den oftere slik enn som ren glider.

                  Last edited by Kyrre; 15-05-14, 18:57.

                  Comment


                  • #10
                    Ja den Solius'en så jo flott ut. Hvor får en tak i en slik å kan den bruke 4S 2200mAt batterier? Er den å få som PNF?

                    Comment


                    • #11
                      Elefun har såkalt pnp versjon, men det er for 3 celler. Den er også ganske dyr synes jeg, du kan få den mye billigere om du bygger den selv. Da kan du også velge komponenter som klarer 4 celler, selvom det er fullt mulig at pnp versjonen klarer det. Jeg flyr forøvrig min med 3S 2200 batterier og synes egentlig det fungerer greit. Mener effekten var omtrent 500 watt da jeg målte den.

                      Comment


                      • #12
                        Trodde du skulle ha et seilfly ikke et nytt motorfly......

                        Comment


                        • #13
                          Da høyeste punkt på øya jeg har hytte på kun er 24m er det dårlig med hang der. Så det må nokk være motor i flyet for å få det opp. Om flyet er lit akrobatisk i tillegg blir det jo bare morsommere å fly det.

                          Comment

                          Working...
                          X