Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test: DJi Phantom 2 RTF m/ Zenmuse H3-3D ELEFUN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test: DJi Phantom 2 RTF m/ Zenmuse H3-3D ELEFUN

    Da dukket denne opp til test. Har hatt Phantom 2 tidligere og det er en fantastisk maskin i mine øyne. Flyr utrolig bra, lang flytid, tåler en støyt og nå også med GoPro gimbal som får masse skryt på diverse medier.

    Her er den komboen jeg skal prøve: DJI
    Blir med iOSD og bakkestasjon etterhvert men først og fremst for å filme med GoPro

    Info fra forhandler:
    Helt komplett multikopter med lang flytid og rekkevidde! Modellen kommer helt ferdig til å fly, men uten noe form for kameragimbal eller feste - så her kan du legge til det ekstrautstyret du selv ønsker. Det er ferdig kabel for ZenMuse H3-3D (gimbal følger ikke med, se egen kombopakke), kabler for videolink og ekstra CAN-bus kontakt. Modellen har alle de vanlige funksjonene vi kjenner fra Phantom serien, med GPS, auto landing, IOC etc. Det eneste du trenger for å få modellen i luften er 4AA batterier til radioen.

    OBS! Man kan ikke benytte annet 2.4ghz utstyr på modellen som downlink, wi-fi etc.Det anbefales å bruke tid på manual og instruksjonsvideoer (oppdaterte versjoner av software og manualer finner du på DJI sin hjemmeside).

    Klar til å fly!
    Støtte for H3-3D gimbal
    Presis flyving og hovring
    25 minutter flytid og intelligent batteri
    Automatisk returnering til hjemmepunkt med landing
    Intelligent orienteringskontroll (IOC)
    Enkelt batteribytte
    Selvstrammende propeller
    Støtte for videolink
    CAN-Bus utvidelsesport lett tilgjengelig

    Vekt inkl. batteri 1000g
    Hover nøyaktighet Ver. +- 0.8m Hor. +-2.5m
    Diagonal lengde 350mm
    Flytid 25min
    Takeoff vekt MAX 1.3kg
    Temperaturbegrensning -10 -> 50C
    Batteri 3S 5200mah DJI Intelligent
    Radiofrekvens 2.4GHz
    Maksimal rekkevidde 1000m (fri sikt)


    * Det anbefales å sette seg inn i gjeldende lover og regler for foto/opptak fra luften. Se her for mer informasjon.




    Her er DJI sine sider om modellen: Phantom 2 - DJI

    Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2014-05-16 kl. 11.54.55.jpg
Views:	1
Size:	38.0 KB
ID:	636304
    Last edited by affa; 16-05-14, 12:02.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Litt offisielle bilder

      Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2014-05-16 kl. 12.00.25.jpg
Views:	1
Size:	56.8 KB
ID:	607844
      Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2014-05-16 kl. 12.00.37.jpg
Views:	1
Size:	56.9 KB
ID:	607845
      Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2014-05-16 kl. 12.00.51.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	607846
      Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2014-05-16 kl. 12.01.01.jpg
Views:	1
Size:	118.8 KB
ID:	607847
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Siden jeg har laget eskeåpning på Phantom Vision som er svært lik så starter jeg med video av H3-3D monteringen også kan de som vil se på selve Phantomen her. Eneste forskjell er at Vision har installert kamera og range extender som sender wifi med bilder til mobilen.

        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Utpakking og montering av Zenmuse

          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Noen runder med herjing i hagen. Den er ikke på noen måte prøvd å fly rolig for å få fin film, men heller lekt med brå bevegelser for å se hva den takler. Derfor er ikke kameraet vinklet for å slippe litt av propellene. Da får man litt bedre inntrykk av hvor mye bevegelse det er. Man kan også se på trærne at de beveger seg litt..

            Hva synes dere?

            Har akkurat lastet opp så tar litt tid for å komme i full HD


            Last edited by affa; 22-05-14, 10:37.
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Blei jo innmari bra detta da.

              Comment


              • #8
                Masse takk for ein fin test med mykje god informasjon!

                Tenkte å bestilla meg denne eg også når dei får den inn igjen på elefun.no, men eg har eit par spørsmål som eg håper du kan svara meg på...
                Eg ser det står "25 minutter flytid og intelligent batteri" på denne pakken (DJI Phantom 2 RTF inkludert H3-3D), men eg har høyrt at det er uten tilkoblet gimbal (burde jo vert oppgitt med gimbal i og med at dette no er ein pakke med gimbal). I første videoen du linker til står det "20-MINUTE FLIGHT TIME WITH INSTALLED ZENMUSE AND VIDEO DOWNLINK", som for så vidt er greit. Men eg har også lest at Phantom 2 berre har ca 8 minutter flytid med ZenMuse H3-3D (???).

                - Kva er din erfaring angående flytid med denne gimbalen?

                - Så lurte eg litt på dette med sjølve filminga... Eg ser at propellane av og til kommer inn i bildet, og når du filma ned så kom eine landingsbeinet til syne. Er dette eit stort problem, eller er det berre ved MYKJE pådrag framover og til sidene?



                No har den Phantom pakken du linka til blitt oppgradert med ZenMuse H3-3D inkludert og med følgande tekst:
                Link: DJI

                Helt komplett multikopter med lang flytid og rekkevidde, her i tilbudspakke med 3-akset H3-3D gimbal (GoPro kamera følger ikke med)! Modellen kommer helt ferdig til å fly, med unntak av at H3-3D gimbalen må festes. Det er ferdig kabel for ZenMuse H3-3D, kabler for videolink og ekstra CAN-bus kontakt. Modellen har alle de vanlige funksjonene vi kjenner fra Phantom serien, med GPS, auto landing, IOC etc. Det eneste du trenger for å få modellen i luften er 4AA batterier til radioen.

                OBS! Man kan ikke benytte annet 2.4ghz utstyr på modellen som downlink, wi-fi etc.Det anbefales å bruke tid på manual og instruksjonsvideoer (oppdaterte versjoner av software og manualer finner du på DJI sin hjemmeside).

                Se mer om H3-3D her!

                Klar til å fly!
                Inkludert H3-3D gimbal
                Presis flyving og hovring
                25 minutter flytid og intelligent batteri
                Automatisk returnering til hjemmepunkt med landing
                Intelligent orienteringskontroll (IOC)
                Enkelt batteribytte
                Selvstrammende propeller
                Støtte for videolink
                CAN-Bus utvidelsesport lett tilgjengelig

                Vekt inkl. batteri 1000g
                Hover nøyaktighet Ver. +- 0.8m Hor. +-2.5m
                Diagonal lengde 350mm
                Flytid 25min
                Takeoff vekt MAX 1.3kg
                Temperaturbegrensning -10 -> 50C
                Batteri 3S 5200mah DJI Intelligent
                Radiofrekvens 2.4GHz
                Maksimal rekkevidde 1000m (fri sikt)

                VIKTIG!
                WiFi MÅ være deaktivert på GoPro kameraet, da fjernkontrollen til kameraet benytter samme frekvens som radioen til Phantom.

                * Det anbefales å sette seg inn i gjeldende lover og regler for foto/opptak fra luften. Se her for mer informasjon.

                Comment


                • #9
                  Kan sjekke flytid i kveld eller i morgen, men tipper på ca 15+ med H3-3D.

                  Med rolig filming ser man ikke beina eller propeller men flyr man full rulle eller bremser fort opp så ser man de. Men sjelden man filmer full gass, da flyr man heller fpv og da spiller det ingen rolle
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Det hadde vert supert om du vil testa det! Stresser litt no om eg skal kjøpa eit når det kommer inn nye til veka før det går tomt igjen

                    Det var godt å høyre. Hadde vert dumt om uheldigvis propeller eller bein ville komme med på filmen om ein ikkje var veldig varsom.

                    Comment


                    • #11
                      søker du på youtube på phantom og h3-d3.. så ser du mange resultater.. du skal fly veldig pent for å ikke få armer propeller inn i bildet.. er ikke store kroppen på denne og begrenset med monteringsvalg her.. og i snitt er det 17 min fly tid med den gimaballen..
                      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                      carl goldberg ultimate
                      DJI S900
                      piper pawnie el kjærre


                      Futaba 14SG
                      diverse epp tjafs
                      Per-Egil Furuseth

                      Comment


                      • #12
                        Takk for info GTI20! Eg har berre venta litt med å svara i tilfelle det kom fleire kommentarar for å holde tråden ryddig.
                        Eg kom fram til at sjølv 17 minutt flytid ikkje er så gale, så eg sendte nett inn ein bestilling på denne eg også

                        Comment


                        • #13
                          Fløy en tur i går kveld og en tur i dag, 17 og 18 min
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Bare hyggelig.. sett på et annet forum på nettet der noen har lagd en adapterplate til phantomen. hvor linse kommer mer senter på quaden og lengre ut for å slippe proppeller/armen.. men skal du filme for å lage fin film.. bør man jo ikke fly fort harde svinger osv..
                            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                            carl goldberg ultimate
                            DJI S900
                            piper pawnie el kjærre


                            Futaba 14SG
                            diverse epp tjafs
                            Per-Egil Furuseth

                            Comment


                            • #15
                              Det høyres veldig fint ut etter dei forventningane eg no har affa

                              GTI20: Tenkte litt på det eg også. Sikkert mulig å bygge ei adapterplate for å unngå det, men som du også seier... så blir nok mesteparten av filminga gjort med rolige bevegelsar og relativt lav hastighet.

                              Comment

                              Working...
                              X