Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCGF trepropeller.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RCGF trepropeller.

    Gjorde et søk på 20x8 hos elefun. Da dukket det opp en trepropell av merket RCGF. Noen som har kjennskap hvorvidt disse er brukbare?
    Stein Johnsen
    http://www.blåmåsan.com

  • #2
    Jeg har aldri testa i alle fall.

    Skal du ha noe billig, kjøp Vess. Mye støy hvis du skal fly 3D/Freestyle, men funker.
    Xoar trepropellene er enda bedre.

    Evt. er det de mer populære merkene, men disse koster jo langt mer, og da er det karbon i stedet for tre...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hvis det er til den ngh 4-takteren så kan jeg varmt annbefale hobbyking sin carbon 20x8 funker knall på storchen min.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor View Post
        Hvis det er til den ngh 4-takteren så kan jeg varmt annbefale hobbyking sin carbon 20x8 funker knall på storchen min.
        Mener å huske du skrev noe om en helt ubrukbar carbonpropell fra HK en gang å? Hvem er hvem?
        Stein Johnsen
        http://www.blåmåsan.com

        Comment


        • #5
          Elefun sier de har spekulert på om rcgf kan være levert av samme produsent som vess uten å ha fått det verken bekreftet eller avkreftet. Tolker det dit hen at de da kanskje er rimelig like. De mener rcgf er et godt alternativ til vess.
          Stein Johnsen
          http://www.blåmåsan.com

          Comment


          • #6
            Den fra hk som ikke var bra var en 18x10. Fordelen med den 20x8 propellen er att den er litt tung. Noe som gjør att den får en lavere stabil tomgang, og er lettere å starte. Biela 16x10 3-blader fungerer også utmerket. Og gir litt mere fart en den 20x8 propellen. Har også brukt en master 16x10 3-blader. Merket ikke serlig forskjell på den og biela propellen. Mest i lommeboka hehe
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Jeg har brukt flere 20x8 carbonpropeller fra HK å de har fungert utmerket. 4t motorer liker propeller som er lit tunge å gjerne med stor diameter som gir stort treghetsmoment.

              Comment


              • #8
                Holder en knapp på Vess trepropeller som en billig og bra propell. Støyer litt, men ytelsen veier opp for det.
                3DHS Slick 104" - 3W110CS RE2
                3DHS 48" EPP Extra - Hacker A30-16m V2

                Hobbyking P40 Funfighter
                TechOne HCF Sbach Indoor

                Comment

                Working...
                X