Announcement

Collapse
No announcement yet.

Longshot 4 byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Longshot 4 byggetråd

    Jaggu gikk det ikke penger ut av RC-kontoen den måneden her også. Har ønska meg en DLG lenge og kikka på div. billigræl men kom fram til at det er best med "skikkelige" ting. Modellen blir som nevnt en Longshot 4 og den blir satt opp med KST DS245MG servoer i vingene og Hitec HS-45 i kroppen. Har noen hyperion-servoer liggende, men de er så sloppy at jeg bestemte meg for å kjøpe nye.

    Bilder, mer tekst og sikkert litt bannskap kommer i løpet av kort tid™ når jeg får modellen i hus
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    LS4 - kult
    Den siste LSen jeg så var en 2er så det blir spennende å følge byggetråden!

    Comment


    • #3
      Oki, da er det vel på tide å skrive litt og legge til litt mer her nå. Har kommet godt igang med Longshot'en, og til alle som vurderer å kjøpe denne vil jeg bare advare at dette er mer mot et kit enn en ARF. Man må lime sammen vinger og evt. tilpasse slik at dihedral blir riktig. I tillegg må man borre opp til vingebolter, krever en veldig stødig hånd for å få denne hundre prosent rett, derfor har jeg ikke gjort dette enda

      Litt bilder:

      Click image for larger version

Name:	20140607_203021.jpg
Views:	1
Size:	89.2 KB
ID:	608118
      Servoinstallasjon i kropp. HS-45 til både høyde og sideror. Har også limt inn teflonrør til pull-stag. Kommer til å kjøre fjørsystem på rorene slik at servoen blir stående i konstant spenn og jobbe mot fjøra. Er litt lettere å få ting helt i vater slik som jeg har lest meg til i andre forum.

      Click image for larger version

Name:	20140607_203149.jpg
Views:	1
Size:	55.4 KB
ID:	608119
      Servo i vinge. Produsenten har vært så hyggelig å gi meg et høl som ikke passa til noenting, så litt tilpassing må til. Ledningene går gjennom vingen (egen kanal i foamen) og ender ut i en samla kanal i midten av vingen. Tror nok jeg blir å forlenge kablene og ikke ha dem som avtagbare da jeg bare kommer til å løfte opp vingen og legge kroppen langs vingen for transport.

      Click image for larger version

Name:	20140607_230543.jpg
Views:	1
Size:	63.0 KB
ID:	608120
      Liming av vinge. Uggh... Vinkel ble heldigvis riktig uten at jeg måtte pusse noe, så "heldig med den" tenker jeg. Skal også forsterkes på oversiden med karbon og glassfiber.

      Click image for larger version

Name:	20140609_215352.jpg
Views:	1
Size:	34.2 KB
ID:	608121Click image for larger version

Name:	20140609_215521.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	608122
      Fjørene i side- og høyderor. Noenlunde enkel operasjon, håper det fungerer så bra som det påstås at det skal gjøre.

      Click image for larger version

Name:	20140607_231158.jpg
Views:	1
Size:	35.0 KB
ID:	608123
      Trang nok i pod'en, sjø! Temmelig fiklete å jobbe i denne, så den bør holde mål når den er ferdig også

      Kommer mer senere, mangler litt ting som finishing resin osv for å komme videre nå...
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Ble dårlig med bilder osv fra byggeprosessen, men nå er den ferdig og flydd litt. Merker at dette er noe som trenger mye trening, så om det er noen som holder på med DLG i Telemark/Vestfold/Buskerud som har lyst til å ta en økt og hjelpe meg litt med teknikk så setter jeg veldig pris på det
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Se flitetest videoene om dlg
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Jun C. - DLG Launch Clinic Part 1
            Jun C. - DLG Launch Clinic Part 2

            Her er noen meget bra slo-mo kast - ypperlig til å sjekke teknikk:
            Nats F3K 2012 Launches (slo-mo)
            F3K/DLG/Handlaunch Launch Tutorial to get to 60m (200ft)

            Sekk ut Joe Wurts (Verdens beste DLG pilot) presentasjon rundt tema termikk flyving:
            Charlie Morris - DLG Setup Clinic


            Utenom dette har du selvfølgelig Paul Natons Master Class video serie RC soaring and R/C glider video training programs for the radio control model sailplane pilot - dette er kjøpe DVD og må bestilles fra USA men de er utrolig bra (Har alle selv ):
            Handlaunch Master Class 1 R/C Soaring Training Preview Clip
            Last edited by Quadrocopter; 25-06-14, 23:56.

            Comment


            • #7
              Har kikka en del på de youtube videoene der mens jeg bygde og tidligere også, mye jeg har prøvd å tilegne meg derfra. Ble noen kast før drittværet dukka opp her i dag, og dette er kanskje det mest givende av flyvende ting jeg har holdt på med(!). Vurderer sterkt å prøve å få vært med litt på konkurranser også når ting begynner å sitte litt mer
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Originally posted by bjornal View Post
                Har kikka en del på de youtube videoene der mens jeg bygde og tidligere også, mye jeg har prøvd å tilegne meg derfra. Ble noen kast før drittværet dukka opp her i dag, og dette er kanskje det mest givende av flyvende ting jeg har holdt på med(!). Vurderer sterkt å prøve å få vært med litt på konkurranser også når ting begynner å sitte litt mer
                Du er ikke den første som har blitt frelst etter et par kast!

                Å bli med i en konkurranse kan jeg anbefale på det sterkeste, du vil lære mye samt oppdage enda en ny positiv dimensjon med DLG

                Comment


                • #9
                  Merker at DLG plutselig har blitt en besettelse. Det perfekte kastet, den perfekte bobla å stige i, det perfekte mottaket med relaunch rett ut etter mottak. Ny rekord i dag - 6 min 12 sek oppe, stakkars Longshot'en var størrelse type fyrstikkeske før bobla døde
                  Propellen skal være på toppen!
                  Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Quadrocopter View Post
                    Jun C. - DLG Launch Clinic Part 1
                    Jun C. - DLG Launch Clinic Part 2

                    Her er noen meget bra slo-mo kast - ypperlig til å sjekke teknikk:
                    Nats F3K 2012 Launches (slo-mo)
                    F3K/DLG/Handlaunch Launch Tutorial to get to 60m (200ft)

                    Sekk ut Joe Wurts (Verdens beste DLG pilot) presentasjon rundt tema termikk flyving:
                    Charlie Morris - DLG Setup Clinic


                    Utenom dette har du selvfølgelig Paul Natons Master Class video serie RC soaring and R/C glider video training programs for the radio control model sailplane pilot - dette er kjøpe DVD og må bestilles fra USA men de er utrolig bra (Har alle selv ):
                    Handlaunch Master Class 1 R/C Soaring Training Preview Clip
                    Tror alle filmene til Paul Naton er nedlastbare nå.

                    Comment


                    • #11
                      Og da takla ikke ryggen mer. Fysioterapeut mente på at det ikke skulle være noe farlig å drive med DLG til tross for prolaps, det stemmer ikke... Om det er noen som har lyst til å kjøpe en pent brukt DLG BNF for Spektrum med batteri og hele sulamitten, send PM...
                      Propellen skal være på toppen!
                      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                      Comment


                      • #12
                        Det var da trist å høre.

                        Lucas H jakter på en DLG ( Råd om første DLG - (MFN) ModellflyNytt.no ) send en PM til han

                        Comment


                        • #13
                          Har et par spørsmål. er det mulig å få et par bilder av halepartiet og utak av wire til ror. tegningene jeg fikk med dette settet viser ikke noen ting. almost redy meg mitt i ****. Sitter og klør meg litt i hue her nå. ville vært veldig takknemlig.
                          Last edited by Ole Erik; 08-02-18, 14:13.

                          Comment


                          • #14
                            Mulig du finner noe her: Longhshot 4 DLG 1.5M F3K (SAL, HLG) - RC Groups
                            Mvh Andreas
                            Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                            PCM.at mye glede i litt carbon
                            Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Ole Erik View Post
                              Har et par spørsmål. er det mulig å få et par bilder av halepartiet og utak av wire til ror. tegningene jeg fikk med dette settet viser ikke noen ting. almost redy meg mitt i ****. Sitter og klør meg litt i hue her nå. ville vært veldig takknemlig.
                              Det er fint lite som er arf når det kommer til kompositt seilfly. Du får heller være glad at dette er en av de enklere å bygge...

                              Har bygget et par i konkurranseklasse etter at ryggen ble samarbeidsvillig igjen - det er noe herk det!

                              Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
                              Propellen skal være på toppen!
                              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                              Comment

                              Working...
                              X