Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken radio skal man velge? Spektrum, Futaba, JR, Hitec eller andre??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har kjøpt FrSky Taranis som har blitt en ekstremt populær radio og forhandlere har dem ikke lenge på lager før de blir utsolgt. Uten tvil mest bang for the buck. Jeg er kjempefornøyd med min og har ennå til gode å høre om noen som er misfornøyde blant hundrevis av eiere på diverse forum. Anbefales! Jeg tror mange her ikke har hørt om den men spesielt på flere fpv forum er den avsindig populær.

    Comment


    • #17
      Originally posted by bardp View Post
      På det spørsmålet vil du vel få like mange svar som det er modellflygere.
      Ja, det kan du skrive under på, jeg vet ikke om jeg ble så mye sikrere i valget av ny sender, men det er ihvertfal fint å få svar på hva som er ansett som gode sendere. Fint å se at det er mange som har kommet med svar her. Takk for det

      Originally posted by bardp View Post
      Ja da er det vel straks ikke flere merker igjen å anbefale. Hadde jo vært morsomt om trådstarter kom med en tilbakemelding på hva han har valgt.
      Og heldigvis for oss kan det jo virke som om det er mye bra å velge mellom der ute. Kan virke
      som om man blir fornøyd med det man har. Og jeg liker best utseende på Spektrum og Futaba, men jeg forsøker å se litt bort fra det og heller se på hvilke egenskaper senderen har

      Originally posted by Kyrre View Post
      Jeg ville valgt Spektrum ene og alene fordi det er lett å få tak i uoriginale mottakere til en meget billig penge, det er viktig for meg.
      Jeg tenker at det kanskje blir en Spektrum DX9 nå dersom jeg kjøper helt nytt. Spektrum er jo tross alt kompatibelt med de mottakerne jeg allerede har.
      Men jeg har også et øye på Futaba senderne som er der ute. Er kanskje Futaba 10J et godt alternativ?

      Hvis jeg skal spare penger blir det nok å kjøpe en brukt Spektrum DX8 som jeg stadig ser dukke opp på finn.no. Eventuelt noe annet som måtte dukke opp.
      Last edited by Quadrocopter; 15-06-14, 14:11. Reason: c -> k

      Comment


      • #18
        Hvis du allerede har flere Spektrum mottakere så gå for en Spektrum radio!
        Det tar ikke lang tid før prisen på radioen dobles når du i tillegg skal bytte alle mottakerne også (i dag finnes det få radioer som har moduler og lar deg bruke sender/mottaker fra f.eks Futaba og Spektrum)

        En annen side av valgets kvaler er at det finnes mange billige og fine små-modeller som har innebygget Spektrum mottaker (BNF), anskaffelse av disse blir litt mer problematisk uten en Spektrum radio.

        Som du nevner så finnes det i bøtter å spann av DX8 der ute (kanskje den mest solgte radioen i Norge). Etter at Spektrum lanserte DX9 osv. flyter bruktmarkedet over av DX8'ere. Du kan uten problemer finne en 8er som er som ny og omtrent gies bort på Finn og andre KjøpogSelg nettsteder (det er veldig mange som må sprade rundt med det nyeste av det nye på stripa......)
        Last edited by Quadrocopter; 15-06-14, 14:24.

        Comment


        • #19
          Futaba 10j som du nevner er mye radio for pengene, nå har den også telemetri, noe 8j ikke har.

          Er likevel godt fornøyd med min 8j, ikke en eneste glitch eller tull med støy eller rekkevidde.
          Bruker den på både multi og fly, med og uten S-Bus og du får full-range S-FHSS 6-kanalers mottagere til under 400 kr. som fungerer veldig bra http://www.mikronor.no/radiofjernsty...24ghz-fhss-air

          Riktig nok er bind & fly (BNF) stort sett DSMX (spektrum), men det er som regel bare små parkflyers.

          Men som det blir sagt her, det meste funker greit - blir mye en smakssak så lenge de grunnleggende behovene for radio er oppfylt.

          Comment


          • #20
            Er det noe sted man får kjøpt taranis i Norge ?

            Comment


            • #21
              Tror ikke Taranis selges i Norge. Nærmeste utsalgssted er vel over nordsjøen hos Inflatable Pool Maintenance and Pool Care, eller Aloft Hobbies - Gliders, Gear & Service. i statene.

              Thomas

              Comment


              • #22
                FrSky Taranis Transmitter System - from the UK's #1 FrSky supplier | T9
                Pike perfection x3
                Race M
                victor
                Mini Corado
                Graupner mc 32
                Graupner mz 24
                [/QUOTE]

                Comment


                • #23
                  Himodel i Kina har den og de tilbyr bla DHL, da er den i landet i løpet av en dag eller to.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by thnilsen View Post
                    Tror ikke Taranis selges i Norge. Nærmeste utsalgssted er vel over nordsjøen hos Inflatable Pool Maintenance and Pool Care, eller Aloft Hobbies - Gliders, Gear & Service. i statene.

                    Thomas
                    Hvordan er det å bestille fra giantshark til Norge? Prismessig? trekker de fra moms slik at det blir riktig når det kommer til Norge, eller er det enklere å bare bestille til onkelen min rett på andre sida av grensa ?

                    Comment


                    • #25
                      Tror ikke GiantShark trekker fra moms nei, ser iallfall ikke slik ut på ordrene jeg har hatt derfra. Du kan jo også bestille den fra hobbyking hvor du får den til samme pris som Giantshark men den har da med mottaker også. Bare ikke velg "Internatioanl Registered Post" for levering siden det da tar en del uker å få lever pakken (venter fortsatt på pakker som er sendt for 6 uker siden)

                      Mvh,
                      Thomas

                      Comment


                      • #26
                        Bestill heller fra Himodel enn Hobbyking, samme radioen, nogenlunde samme pris, men mye kjappere levering. Hobbyking er rett og slett helt rævva på leveringstidene sine nå, men Himodel sender som oftest innen 24 timer. Og de sender faktisk når de sier de har gjort det, de gir deg ikke bare et sendingsummer som ikke blir aktivt før en uke senere.

                        Comment

                        Working...
                        X