Announcement

Collapse
No announcement yet.

Torque Tube Front Drive Gear Set

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Torque Tube Front Drive Gear Set

    Hei.
    trenger litt hjelp her.
    kjøpte en trex 500 av en kammerat, den fikk et nært forhold til moder jord her forleden.

    blant annet så gikk et av tannhjulene i torque tube front drive gear settet til heden. bestilte da ny på elefun med nummer : H50G001XXT

    da jeg fikk dette så passet det ikke. da det ene tannhjulet var større. rekna tennene på det som sto i og det var 31T men det som kom i posten var 36T

    noen der ute som vet hvor jeg kan skaffe et slikt ett som passer og kansje vet hvilken modell som har de litt mindre tannhjula?

    Takker for hjelp på forhånd!!

    Click image for larger version

Name:	IMAG0262.jpg
Views:	1
Size:	36.6 KB
ID:	636363

  • #2
    Hei.
    Hør med Elefun om riktig del og si du har fått feil. De har glimrende service og har de sendt deg feil del så retter de det sikkert opp.
    Men større drev= høyere hastighet. Mulig det er til 550 du har fått. eller til en eldre eller nyere verson av den du har. vet at det er forskjell på hale drevene om du har rettskårede eller skrå (slant) skårede drev på hoveddrevet. Kan være noe der også.

    Som sakt hør med Elefun
    Fredrik S

    Stingray 500
    T-Rex 450 L Dominator 6s
    Tensho Acro Speed
    Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
    SBach indor crack.
    Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

    Comment


    • #3
      Gamle ditt minner om det jeg hadde på esp'en. Ang align og hale giring så er dei vel på vei til å roe seg igjen etter å ha funnet ut av 2300 og mer (på 700) ikke er det dei fleste kundene kjører på heliene sine.

      Greit med litt fart på halen så en slipper syk headspeed.
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • #4
        Takker for svar
        tok kontakt med elefun og de linket til det drevet jeg hadde kjøpt.
        men fant et annet drev på siden som hadde 31T. så bestilte det så får vi se om det er mindre
        så ikke noe innfo om drevene da jeg bestilte. men har kommet nå ser jeg
        Last edited by factions; 07-06-14, 09:39.

        Comment

        Working...
        X