Announcement

Collapse
No announcement yet.

skala kropp under planlegging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skala kropp under planlegging.

    Heisann.
    Driver å legger litt planer for mitt Raptor 50 helikopter.
    Eg har finni tre kropper som eg vurderer å montere, må bare klare å ta et valg :P

    Er det noen som har noen formening om dem kroppane eg har funne fram her å om den sida eg har finni dem på?
    Detta blir mitt første helikopter prosjekt å målet er å få det så "ekkte" som mulig.

    Tar imot tips å råd med stor takk


    http://www.scaleflying.com/0

    http://www.scaleflying.com/A109-Scal...ize_p_718.html

    Welcome to RC Aerodyne - Ultra-Realistic Radio Control Model Kits & Hobby Accessories

  • #2
    Kjenner ikke de du linka til, her er flere muligheter:
    http://www.raptor.com.tw/product_class/19__.html

    http://www.skylinemodels.co.uk/Ecure...Raptor-50.html

    http://www.skylinemodels.co.uk/Fuselages/

    http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...0p?&I=TTRE3057

    Størrelsen og plasseringen av Raptor sin pitcharm skaper problemer i en del skalakropper så sjekk nøye at den du kjøper passer.



    Comment


    • #3
      Da ser det ut for at det blir dette skalet. her http://www.skylinemodels.co.uk/UH-1Y...Raptor-50.html

      Da er det bare å skaffe seg noen piloter å en kar som skal sitte i døre pluss div små ting så det blir messt mulig likkt...

      Comment


      • #4
        Blir fint det! Husk også på en lyspakke, med strobes, navigasjonslys og landingslys, det gjør seg godt
        på en fin skalamodell.
        Lykke til!



        Comment


        • #5
          ja det må eg ha...planen var og å få laga til en skikkelig cokpit med lys å slike skjermer Scale Accessories for RC Airplanes

          så tenkte eg at eg skulle ha to piloter pluss en som sitter i døråpninga bak...har sett noen modeller med det å det se utrulig bra ut..

          Comment


          • #6
            Da er Airwolf kroppen å cokpit bestilt så da er det bare å finne resten av detaljane som skal på skulle hat noen tips om kor eg finner greie navigasjonslys å det en eller trenger av lys å noen piloter...

            Comment


            • #7
              Da er bestillingane bynt å komme i posten Click image for larger version

Name:	IMG_0413.jpg
Views:	2
Size:	93.4 KB
ID:	608383Click image for larger version

Name:	IMG_0414.jpg
Views:	1
Size:	68.0 KB
ID:	608384Click image for larger version

Name:	IMG_0416.jpg
Views:	1
Size:	157.4 KB
ID:	608385

              Comment


              • #8
                mere skuffa kan en evel ikkje bli etter litt jobbing med prosjektet....

                Comment


                • #9
                  Skjer'a? Noe som mangler?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    ser ikkje ut som atte cokpiten vil få plass inni skalet så det var litt kjedelig...får ta det litt etter kvert tenker eg å se kossen det løser seg. har iallefal fått skjert ut derene å fått monter hurtigfyller til fuel så nå venter eg på ei stor lyspakke som skulle dekke det messte å litt til av det som en skulle trenge Det nesste som står på planen er å forsterke skråget en del med glassfiber.Click image for larger version

Name:	IMG_0471.jpg
Views:	2
Size:	59.6 KB
ID:	608615Click image for larger version

Name:	IMG_0473.jpg
Views:	2
Size:	97.7 KB
ID:	608616

                    Comment


                    • #11
                      Forsterkning.

                      [QUOTE=Alexander86;380278]ser ikkje ut som atte cokpiten vil få plass inni skalet så det var litt kjedelig...får ta det litt etter kvert tenker eg å se kossen det løser seg. har iallefal fått skjert ut derene å fått monter hurtigfyller til fuel så nå venter eg på ei stor lyspakke som skulle dekke det messte å litt til av det som en skulle trenge Det nesste som står på planen er å forsterke skråget en del med glassfiber.

                      Click image for larger version

Name:	IMG_0471.jpg
Views:	2
Size:	59.6 KB
ID:	608615Click image for larger version

Name:	IMG_0473.jpg
Views:	2
Size:	97.7 KB
ID:	608616Hei.

                      Bruk 163 gramms duk når du forsterker og forsterk med 4mm x finer som støpes fast i hjørner mellom x finer og skrog. Pass på att Skroget bare henger som ett skall og att det er x finer rammen som bærer mekanikk frem til hjul. Skal du forsterke Store flater så bruker du litt hyssing som limes fast i skroget og legg en tynn remse duk over. Husk slip godt i skroget før du fester noe som helst.

                      Comment


                      • #12
                        Hei.
                        takker for svar.
                        Kordan er den beste måten å feste mekanikk i skråget på? På teininga viser det at en skal skru x finer på dem to bakerste håla som det opprinnelige understellet er fessta i, men skal da den x fingeren limast fast i skroget? Da vil det bli vrient om en eventelt må ut med mekanikken..

                        Comment


                        • #13
                          Du må prøve og fikse noen islagsmuttre så du kan skru 4 skruer igjennom bunn og opp i x fineret som er festet i mekanikken. Da er det greit og feste standar understell på i ettertid hvis en ønsker å justere ferdig heliet utenfor kroppen. Husk ballast så oppjustering foregår med realistisk vekt.

                          Comment


                          • #14
                            Da var eg kommet heilt til nesste problem :P var bare å få tilpasset dørene som eg skar ut, med ALTFOR STOR kappskive...prøvde med krumpestrømpe som en slaks gummupakkning mellom skråg å dør å det såg ikkje så altfor ille ut med tanke på kor stygt det kan bli...Godt eg har inne ei bestilling på gummilister som eg forhåpentligvis kan bruke der. Ellerss har eg fått montert hjula på kroppen å bynt å se litt på kordan eg skal legge kablane til servoane fra hjula å fuel slanger.

                            Er spennande prosjekt men kjenner at dem dørene ødela veldig masse. men men det er første modellen å eg lærer masse nyttige ting fram til eg byner på nesste prosjekt
                            Visst det er noen skala mennesker som har peiling på å fikse problemer med for stort gap mellom dør å skal så tar eg veldig gjerne imot en hjelpande hånd å hiver gjerne ut noen kroner for å få hjelp til å fikkse det så det blir bra

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Alexander86 View Post
                              Da var eg kommet heilt til nesste problem :P var bare å få tilpasset dørene som eg skar ut, med ALTFOR STOR kappskive...prøvde med krumpestrømpe som en slaks gummupakkning mellom skråg å dør å det såg ikkje så altfor ille ut med tanke på kor stygt det kan bli...Godt eg har inne ei bestilling på gummilister som eg forhåpentligvis kan bruke der. Ellerss har eg fått montert hjula på kroppen å bynt å se litt på kordan eg skal legge kablane til servoane fra hjula å fuel slanger.

                              Er spennande prosjekt men kjenner at dem dørene ødela veldig masse. men men det er første modellen å eg lærer masse nyttige ting fram til eg byner på nesste prosjekt
                              Visst det er noen skala mennesker som har peiling på å fikse problemer med for stort gap mellom dør å skal så tar eg veldig gjerne imot en hjelpande hånd å hiver gjerne ut noen kroner for å få hjelp til å fikkse det så det blir bra
                              Hei.

                              Du må bestemme deg for hvor dørene passer. De andre sidene kan du slipe ned tykkelsen på kanten. Nesten ut i null.( på innsiden ) Sett på en maskeringstape på undersiden ( alltså yttersiden av døren. bruk brei tape og la den stikke ut ca 10 mm utom døren.Da har du en forskaling som du kan smøre epoki på og legge på duk. etterpå kan du tilpasse på nytt.

                              Comment

                              Working...
                              X