Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ta med helikopter på ferie? Tips til kjøp av helikopter i 450 klassen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ta med helikopter på ferie? Tips til kjøp av helikopter i 450 klassen?

    Hei,

    Jeg skal 3 uker til Spania i sommer, hva skal jeg ta med av helikopter?

    Per i dag har jeg en T-Rex 500 fbl og en Mcpx BL. I fjord hadde jeg med meg mcpx`n og den var ikke spesielt lett og håndtere da det blåser ganske kraftig til tider. Jeg har tenkt tanken på og ta med med min elskede 500, som er meget stabil selv om det blåser en del. Eneste "problemet" er at den tar mye plass i bagasjen og er muligens litt stor for området jeg har til rådighet.

    Den tredje muligheten blir og investere i ett nytt heli i 450 klassen. Noen tips? T-Rex 450L? Finnes det andre alternativer?

    Til slutt litt om nivået mitt.. Jeg er på det helt grunnleggende. Øver meg mest på hovering i alle retninger og litt kjøring frem og tilbake. Har enda ikke flippet helikopteret, hverken mpcx eller 500. Meeen, jeg har gjort det 1000 ganger i simulator

    SÅ, hva burde jeg gå for folkens? Ta med 500? Eller kjøpe 450?
    T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

  • #2
    Min erfaring er at jeg trenger akkurat den reservedelen som jeg IKKE tok med når jeg har med heli på ferie...
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Ikke bra Jeg har enda ikke byttet en eneste del på min 500
      Meeen, det betyr vel bare at jeg er litt pinglete når jeg kjører med 500 size
      T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

      Comment


      • #4
        Originally posted by dios View Post
        Ikke bra Jeg har enda ikke byttet en eneste del på min 500
        Meeen, det betyr vel bare at jeg er litt pinglete når jeg kjører med 500 size
        Hvordan er det med liop-batterier i sikkerhetskontrollen på Gardermoen? Skulle likt å tatt med min 2 stk 3s2200

        Comment


        • #5
          Originally posted by kkalle View Post
          Hvordan er det med liop-batterier i sikkerhetskontrollen på Gardermoen? Skulle likt å tatt med min 2 stk 3s2200
          Jeg har ikke prøvd å ta med lipo som håndbagasje, men antar at dette ikke er godtatt. Lipo som vanlig innsjekket bagasje har gått fint hver gang
          T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

          Comment


          • #6
            Det som er helt sikkert er at det finnes mange alternativer.

            Mitt forslag er å kjøpe deg et Gaui X3.

            Vær oppmerksom på at dette kan føre til at du bytter ut Trex'en din med et Gaui X4 eller X5 når du kommer hjem igjen
            Last edited by ronaldst; 18-06-14, 07:24.

            Comment


            • #7
              Originally posted by ronaldst View Post
              Mitt forslag er å kjøpe deg et Gaui X3.
              Hvor kjøper man Gaui? Kun ett kitt som ikke er på backorder hos flying hobby
              T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

              Comment


              • #8
                Originally posted by dios View Post
                Hvor kjøper man Gaui? Kun ett kitt som ikke er på backorder hos flying hobby
                Fast Lad har nok.
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment


                • #9
                  De er utrolig populære, lav pris og høy kvalitet. anythingheli.com hadde de inne tidligere vertfall, kan være verdt å sjekke opp.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ronaldst View Post
                    De er utrolig populære, lav pris og høy kvalitet. anythingheli.com hadde de inne tidligere vertfall, kan være verdt å sjekke opp.
                    Hvordan er disse med tanke på mva osv?
                    T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

                    Comment


                    • #11
                      Ser ut som Gaui X3 er utsolgt nesten over alt. Tenker at det er en mulighet for at de kommer med en ny modell, Gaui X3 II.
                      T-Rex 500 - Gaui X3 - Blade mCPX BL

                      Comment

                      Working...
                      X