Announcement

Collapse
No announcement yet.

MicroHeli mCPX BL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MicroHeli mCPX BL

    Mitt første CP helikopter skal få en kraftig oppgradering. Jeg eier ikke mindre enn to Blade mCPX BL, en haug ekstra deler, og siden de fortsatt er mye moro å fly tenkte jeg det kunne være interessant å bygge sammen et MicroHeli mCPX BL. I dag kom de siste delene fra MicroHeli og byggeprosessen har begynt!


    Click image for larger version

Name:	DSC_0018.jpg
Views:	1
Size:	79.9 KB
ID:	636522

    Click image for larger version

Name:	DSC_0016.jpg
Views:	1
Size:	83.0 KB
ID:	636523

  • #2
    Håper du har makrolinse
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      MicroHeli -rammen kom ferdig montert, men måtte allikevel gå over skruer med loctite.

      Første trinn er å lete frem pinsett slik man får montert servoer og motor!

      Click image for larger version

Name:	DSC_0019.jpg
Views:	2
Size:	21.3 KB
ID:	608278

      Click image for larger version

Name:	DSC_0020.jpg
Views:	2
Size:	22.3 KB
ID:	608279

      Understell og halebom blir neste trinn. Jeg bruker gummi -isolert ledning fra Lynx til halemotor.

      Alt trekkes i krympestrømpe langs halebom.

      Click image for larger version

Name:	DSC_0026.jpg
Views:	2
Size:	33.4 KB
ID:	608280

      Click image for larger version

Name:	DSC_0027.jpg
Views:	2
Size:	68.7 KB
ID:	608281

      Click image for larger version

Name:	DSC_0029.jpg
Views:	2
Size:	74.7 KB
ID:	608282

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Håper du har makrolinse
        Har faktisk ikke vært så ille smått som jeg hadde trodd. Plagdes litt noen få plasser, ellers har det gått rimelig smertefritt så langt altså

        Comment


        • #5
          Pass på å få den så nær vibrasjonsfri som mulig. Hvis ikke slår halen ut, men det er du sikkert kjent med da du har to fra før 😀

          Comment


          • #6
            Justering av swashplate og 0 -pitch, montering av rotorblader.

            Click image for larger version

Name:	DSC_0030.jpg
Views:	1
Size:	36.8 KB
ID:	608284

            Click image for larger version

Name:	DSC_0036.jpg
Views:	1
Size:	32.0 KB
ID:	608285


            Da er den ferdig bygd!

            Kvaliteten på MicroHeli -komponentene skuffet ikke.

            Click image for larger version

Name:	DSC_0038.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	608286

            Click image for larger version

Name:	DSC_0043.jpg
Views:	1
Size:	39.1 KB
ID:	608287


            Har test hovret helikopteret og det virker veldig solid. Kan merke at det er langt mer presist enn før oppgraderingen. Tar en skikkelig maiden i helgen!

            Comment


            • #7
              I dag var det dags for tur til feltet! Hadde med min gamle (orginale) mCPX BL for å sammenligne litt.

              MicroHeli -utgaven føles mye sterkere sammensatt, den står mer stødig på bakken, mye pga. landingsunderstell som er stivere og bredere. I lufta merkes det umiddelbart at den hovrer lettere, mindre korrigering er nødvendig, og den er mer nøyaktig og responsiv i svinger/kurver med retningsendringer (typisk 8-tall øvelser). 3D øvelser som flips og rolls krever fremdeles veldig god pitch management, men på den positive siden er den lettere å korrigere da stikke -bevegelsene blir mer nøyaktige. Jeg har hørt at større halerotor -blader skal hjelpe på utslagene halen typisk får under harde pitch manøvere, uten å ha testet dette selv.

              Comment


              • #8
                Jeg har Microheli swash på min 200SRX, bra saker. Og min mCPX_v2 har Xtreme oppgraderinger. Opplevde også et mer presist og responsivt heli etter oppgraderingen. Men tro det eller ei, så klarte jeg å bøye swashen i et "solid" crash som flådde heliet mitt gjennom et verandarekkverk (!!), så i dag kommer Fedex med Rakonheli swash, head og blade grips.
                Last edited by Loke; 17-09-14, 10:34.
                mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                Comment

                Working...
                X