Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny radio

    Etter mye diskusjon med meg selv så har jeg kommet til at det er på tide å innse at den gode gamle Futaba 9c'en min er å betrakte som en antikvitet. Hva salgs radio er det greieste alternativet nå? Jeg vil ha minst 8 kanaler og telemetri med variometer, men ut over det så har jeg ikke noe krav annet enn at den ikke Bør koste mer en si 7000...
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Da finnes det mye å velge i. F. Eks spektrum DX9.
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #3
      Mye å velge i her ja, men hadde det vert opp til meg, hadde det uten tvil blitt et Jeti produkt =)

      DS-14 basic kommer på 5500+ fra espritmodel.com. Den kan du selv oppgradere til
      hva du måtte ønske av funksjoner. Yppelig til seilfly!
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic



      Comment


      • #4
        For 7k får du i alle fall dekt momsen på en 18Mz, som selvfølgelig er det eneste valget
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Variometer - hører jeg seilfly?

          Seilfly = Graupner!

          Du får dem på dagen hos T&K (Rc-seilfly.no - Modellflysport) eller med noe lenger leveringstid fra f.eks Esprit (Esprit Tech/Model 1.321.428.3066)

          Hva med den nye smekre MZ-24
          12 kanaler med alt du kan ønske deg og litt til
          Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1
Size:	46.4 KB
ID:	608345

          Eller en MC-16 eller MC-20 pultradio- kr 3900.- hos rc-seilfly.no
          Click image for larger version

Name:	33020_mc_20_Computersystem_Graupner_HoTT_006.jpg
Views:	1
Size:	7.8 KB
ID:	608346

          Du får også små tynne mottakere som passer inn i de fleste seilflykropper - med innebygget Vario/høydemåler, 3akse Gyro og 3akse akselerometer. Selvfølgelig med telemtri.
          Click image for larger version

Name:	gr12.JPG
Views:	1
Size:	18.8 KB
ID:	608347

          Click image for larger version

Name:	gr16.JPG
Views:	1
Size:	21.4 KB
ID:	608348

          Click image for larger version

Name:	gr18.JPG
Views:	1
Size:	13.0 KB
ID:	608349

          Comment


          • #6
            Ta en titt på FrSky Taranis. Gir samme muligheter som alle nevnt over pluss litt til og koster ikke både skjorten og armen

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Variometer - hører jeg seilfly?

              Seilfly = Graupner!

              Du får dem på dagen hos T&K (Rc-seilfly.no - Modellflysport) eller med noe lenger leveringstid fra f.eks Esprit (Esprit Tech/Model 1.321.428.3066)

              Hva med den nye smekre MZ-24
              12 kanaler med alt du kan ønske deg og litt til
              [ATTACH=CONFIG]77773[/ATTACH]

              Eller en MC-16 eller MC-20 pultradio- kr 3900.- hos rc-seilfly.no
              [ATTACH=CONFIG]77774[/ATTACH]

              Du får også små tynne mottakere som passer inn i de fleste seilflykropper - med innebygget Vario/høydemåler, 3akse Gyro og 3akse akselerometer. Selvfølgelig med telemtri.
              [ATTACH=CONFIG]77775[/ATTACH]

              [ATTACH=CONFIG]77776[/ATTACH]

              [ATTACH=CONFIG]77777[/ATTACH]
              Jeg har kikka litt på Graupner, har hatt dette for mange mange år siden så veit hva kvaliteten står for. Det jeg er litt skeptisk til er hvor lenge Graupner kommer til å eksistere eller om det er konkurs om litt tid igjen og tilgangen på mottakere osv. forsvinner. Har derfor også kikka litt på Jeti DC-14 som et alternativ, men det blir jo en del dyrere...

              Må nesten ta en tur opp til T&K og få pølsa litt med en MZ-18 tror jeg, det er denne som er mest aktuell for min del... Med mindre jeg ikke mister noen vitale funksjoner opp imot MZ-24?
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                jeg har vel en mc 20 kjøpt ho t&k som jeg ikke bruker så mye til salgs hvis brukt er innteresant
                Pike perfection x3
                Race M
                victor
                Mini Corado
                Graupner mc 32
                Graupner mz 24
                [/QUOTE]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tomin View Post
                  jeg har vel en mc 20 kjøpt ho t&k som jeg ikke bruker så mye til salgs hvis brukt er innteresant
                  Takk for tilbudet, men pultradio er dessverre uaktuelt.
                  Propellen skal være på toppen!
                  Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                  Comment


                  • #10
                    Hitec Aurora9 er et veldig greit og rimelig alternativ hvis du greier deg med 9 kanaler. Et stort pluss for rimelige mottakere. Har aldri hatt et radioproblem siden jeg kjøpte min for 4 år siden. Meget enkeli bruk og veldig sikker forbindelse.

                    Comment

                    Working...
                    X