Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av 2.2m 3D modell ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av 2.2m 3D modell ?

    Har nå kommet ditt i livet at jeg etter 15 år med RC fly og nå litt helikoper må se framover å planlegge hva som skal være 40års gaven til meg selv. (eller definert som "40års-krisa).

    Ønsker tips og hint til hvilken 2.2m modell som skal bli den neste som får plass i hangaren.


    Har en Sebart Sebash 30E, som jeg har hatt mye morro med diste åra, og liker denne modellen gått så det hadde jo vært gøy å gå over eksempelvis en sikkelig storebror. (50E eller 120) blir jo liksom bare museskritt når jeg har hatt flere 40sizere og noen seilfly gjennom tidene.

    Men krav til stor modell er at den skal være elektrisk!, ca 2.2m og kunne bygges opp uten å bruke mer en ca 15-17laken.

    Har også fått mr EuroCub litt med på taken om å muligens gå for at vi kjøper hver vår modell av samme fly og så bygger vi de opp parallelt, muligens med litt forskjellig oppsett av elektronik men grunntanken er å kjøpe fly, og så supplere med utstyr ettersom sparepengene strekker til.
    Vi litt i tankene andre 3D modeller som Extra, Laser ++ men for min egendel er Sebash 342 utgangspunktet for hva jeg har pr i dag øverst på listen.

    Sebart 2.2m
    Click image for larger version

Name:	Sebart-2_2-00.jpg
Views:	1
Size:	110.0 KB
ID:	636637
    Eksempel oppsett som foreslås av produsenten: Giant Planes - Sebart.it

    Wing Span: 220 cm Length w. spinner: 216 cm Wing Area: 109 dm2 Weight: 7,5-8 Kg. RTF dry Radio: 6-Channel

    Recommended engines: Gas Motor: 50/55 cc.

    Electric Motor: Hacker A80-10

    ESC: Hacker Master Spin 170 Opto

    Batteries: 2 x Li-Po
    5000-5S 30C
    Propeller: 25 x 12




    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

  • #2
    Om du vil bli fornøyd med 4-5min flytid er vel det oppsettet OK.

    Comment


    • #3
      Alt av extremeflight og 3dhs (og lignende) er stortsett gøy

      Jeg hadde valgt 12s, eller 14s om du finner egnet motor. 10s er rare greier som henger igjen (til min store irritasjon)

      har selv en 30% (2.2meter) i elektro og det er den som flys mest da jeg får lov å fly den overalt.

      Velg en modell med grei deletilgang.

      15-17 bør være bra budsjett om du handler alt nytt, får gromme biter da. Ellers er det mye å oppdrive til halv pris av dette brukt

      Comment


      • #4
        Se på q80-8m. Q serien er lettere enn A.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          10s oppsett er ikke noe som henger igjen, det er en populær batteri pakke som brules til f.eks f3a med elektro, da det er maks spenning som er lov.
          Hacker a80-8 med 24-12 propell yter vel opp mot 5000w som burde være bra med guffe med mindre modellen kommer langt over 10kg. Mener nå jeg da.
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

          Comment


          • #6
            Sbach 342 flyr bra, men den er vel strengt tatt ikke en "fullblods" 3D modell, men i mellom en sportflyer og 3D etter min mening.
            Har du prøvd noen av Extreme Flight sine modeller Audun?
            Extra 300'n f.eks. flyr sinnsykt bra, og tåler mye herjing i lufta pga. lav vekt osv.
            http://www.extremeflightrc.com/html/91Extra.html

            Har begge deler, men ikke i denne størrelsen - er uansett ikke i tvil om at jeg syns EF Extra har vesentlig bedre 3D egenskaper enn Sbach 342.

            Comment


            • #7
              Kjøp en slick fra redwingrc, de ser meget bra ut. Får du vertfall ei fullblods 3d kjerre.
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment

              Working...
              X