Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Spektrum AR636 AS3X "3D gyro mottaker med smartphone GUI."

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Spektrum AR636 AS3X "3D gyro mottaker med smartphone GUI."

    Denne tråden, har blitt litt redigert etter at jeg startet den første innlegget, og er nå omdesignet som en "innføring" og litt informasjon rundt Spektrums AR-636 og andre kommende gyro mottakere. (ref AudunJ 25.10.2014).

    Spektrum AR-636 (6ch) gyro mottaker med muligheter for flere vinge profiler samt programmering via smartphone.


    Innledning:
    De siste årene, har det blitt mer vanlig å benytte forskjellige gyroløsninger for å stabilisere fly mot ytre påvirkninger som turbelent vind, osv. Men utviklignen har gått fort spesielt etter inntog av diverse multikoptere (quader / droner) osv. Mange av disse kontrollerene som brukes for å styre disse har vært modifisert for bruk i fly.
    Rundt 2012 kom det noen mer kompakte løsninger for fly, men generelt for disse var at de måtte kobles med "alle servo kabler" mellom hver enkelt servo og senderen og det ble rene kabel salaten inne i modellen.
    Av disse finnes det mange løsnigner med varierende priser fra 500kr til 6000kr (andre merker er EagleTree. Orange..)

    Selv har jeg brukt flere gyroer av typen FY-30 FeiyuTech FY30A (1200 kr) , som kan kjøpes fra RCFlight - FY30A IMU Stabilizer, Alum. (Flyg/Multicopter)for de av dere som ønsker å oppgradere et flysystem uten å kjøpe ny mottaker med innebygget gyro.

    Spektrum lanserer 2013 sin AR-635.

    For å være med på utviklignen kommer den første mottakeren fra Spektrum, men denne er veldig priitiv i forhold til andre eksterne gyroer på markedet, samt at den har begrenset med muligheter om du har en spesiell vinge profil (eks delta vinge, V-tail osv). Samt at den er veldig begrenset med funksjonalitet rundt gain justeringer og fly moduser. (altså et probukt som ved lanseding lå langt bak eksterne løsninger men hadde fordelen at "ALT I EN BOKS" så man trenger ikke en spagetti av lednigner.

    Spektrum lanserer 2014, en ny oppdatering kalt AR-636 og denen blir først å finne i mange av de nye BNF modellene med betegnelse SAFE osv.
    Grunnstammen av teknologien her er at de har puttet inn sitt AS3X gyrosystem som kom ble lansert med mange av de små Blade helikopterene som 130x osv samt en del UMX fly modeller (30-50cm små).

    Den 11.07.2014 kom endelig den nye AR-636 mottakeren i salg hos norske impoteren Smallsize.
    Som den ivrige tekno piloten jeg er, hadde jeg satt meg opp på venteliste for å få kloa i denne mottakeren umiddelbart når den kom i salg her i Norge.
    http://shop.smallsize.no/product_inf...73d7e222c4f018

    Pris 998kr, men programmerings kabler.

    Det kommer også en 7 og 9 kanals utgave, skal være klare til salg hos SS november 2014, pris utkjent men regner med at disse kommer med ekstern satelitte RX inkludert!


    Mer detaljer om den nye AR-636

    Dette er en oppgradert og ny designet utgave av den tidligere første utgaven av 3D gyro mottaker AR635, som etter min mening har flere svakheter når det gjelder funksjonalite i forhold til de andre rene 3D gyroene man har på markedet i prisklassen 1K og oppover.

    Motakeren finnes i 3 forskjellige utgaver (og ved første levernase fikk jeg den "simple")
    * Simple (selges preinstalter i mange av BNF modellen, og kjennetegnes med at den IKKE har senor port, eller port for extern satelitt mottaker).
    * Helikopter modellen (spesial versjon som vel er å finne i Blade 200 helikopteret, og blir som en mini utgave av AR-7200 (BeastX) som er i en avangsert FBL system.)
    * AR-636 A = Aeroplain, denne A modellen blir den som er omtalt videre i denne tråden.

    => Mer detaljer om spek på denne modellen og de andre ligger i neste innlegg i tråden under:


    Da jeg fikk tak i min første AR-636 via SS på Ensjø, viste det seg at dette var en mottaker de hadde tatt ut av et BNF fly (simple modellen) og denne ble levert til meg totalt uten kabler osv som er et MUST om du skal kunne programmere denne mottakeren. Nå i starten som denne kom salg Augst 2014, ble den solgt med en pakke der man får med både USB kabel og en "audio kabel" for koblign mot smartphone.

    Click image for larger version

Name:	IMAG3386.jpg
Views:	1
Size:	72.9 KB
ID:	636638

    Ettersom jeg sto med en mottaker totalt uten tilbehør verken manual eller kabler, som vist på bildet over, fikk jeg returnert og kjøpte den pakken med RX, kabler og alt via nettburikken til SS og etter dette var det jeg oppdaget flere av de fakta som er bekrivet i denne artikkelen. (Bildet under viser ver A, mens bildet i posen viser den simple utgaven uten ekstra porter).

    Click image for larger version

Name:	spm-ar636_prev.jpg
Views:	1
Size:	15.4 KB
ID:	636639


    Pr i 25.okt.2014 finnes det ingen mulighet å programere enheten via USB pga software ikke er frigitt enda, men det finnes et program for både Iphone og Android der du bruker den vedlagte servo-kontakt-audio kabelen. Dette er en kabel med en digital to analog konverter, som gjør at lyd-signlene ut fra "headset" utgangen på din sparttelefon kan konverteres til data signaler og brukes for å kontollere mottakern under programmering. (Fiffig system, men jeg hadde foretrukket om de som andre merker kunne ha lagt inn en blåtann løsning i stedet og sluppet denne kabelen).

    Tidligere i sommer kom iPhone softwaren, og Andriod var lovet levert August og PC software pr september.
    Men det har vært store forinkelser og Andriod ble først klart i mitten av september som "beta ver" og de kom med en oppgradering i midten av okt, mens PC softwaren står det pr dags dato på sidene til SpektrumRX.com at kommer men de opplyser lengre ikke når!!!!



    Generelt rundt programmering.
    Tidligere AR-635 måtte programmers via "stikke kommandorer" på senderen, men fra og med AR636 har de nå innført et system der de har en app på din smartphone.
    Denne mottakeren (A-versjonen, ukjent med de andre uten sensor porter) har også Spektrum Telemetri som gjør at du kan via DX-9 (lese ut gyro verdiene) på skjermen på senderen din, fra og med DX-9 (black edition) som leveres med Airware 2.0 skal det også etter ryktene være mulig å programmere mottakeren direkte fra menyene i din DX9. (Selv har jeg kun DX-9 blank, med Airware 1.06 som er pr idag den siste firmwae oppgraderingen) men håper at de også lanserer en 2.0 oppgradering til de gamel DX9 ellers blir det bytte til en black edition.....






    Programmering / setup via APP (smartphone)
    Spesielt nytt med denne litt oppgraderte utgaven, er at den har bedre justeringer for flere typer vinge oppsett samt justering av parameterene.
    men det mest spennende er at den nå programmeres via enten PC, eller enda enklere via en iPhone eller Android enhet.

    Dette gjøres via en kabel som settes i "bind/program" porten på mottakeren (vanlig 3pin servo kontakt) og så kobler men enheten til "phono ut/inngangen" på den smart tlf man vil bruke. (Bare synd jeg ikke får programert den før sw er lansert!!!)


    Click image for larger version

Name:	app.jpg
Views:	1
Size:	50.8 KB
ID:	636640


    Spektrum har utviklet en ny APP, som skulle være landsert i August 2014 men ble mye forsinket!!!, som gjør at man da via enkle og forklarende grafiske "menyer" velger vingeprofiler og servo plasseringer osv. For de som har vært igjennom eks nyere software fra DJI Naza er det likheter men enda enklere.

    Blir nå spennende å sjekke ut denne litt nærmere i løpet av helgen, men prisen på denne er heller ikke avskrekkende men tiden vil jo vise om dette gjennspeiler kvalitet og funksjonaliteten


    Link til produkt siden til Spektrum;
    AR636 DSMX 6-Channel AS3X Sport Receiver | Spektrum

    De har også laget et egent "video" arkiv med mengder av step by step videor som viser grunndig alt med oppsett osv, så her trenger man ikke papir manuelen i det heletatt og kan glemme alt som har med "stikke programmering" og mystiske tabeller med antall "beep" osv.


    Step by Step videoer:
    http://www.youtube.com/playlist?list...RshoLuMZKu_Gi1

    NB: Disse videoen er spilt inn ved bruk av Iphone men brukergrensesnittet er helt likt på Android..
    Last edited by AudunJ; 25-10-14, 22:33. Reason: Oppdatering av tekst med erfaringer...
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

  • #2
    Litt fakta direkte fra produsenten:Key Features
    •Perfect for enthusiasts interested in park flyers up to giant scale aircraft that want to take advantage of AS3X technology & stabilization
    •AS3X technology- 3 axis stabilization
    •3 Gyro modes- allows customization of the gyro performance and feel of the aircraft
    •Programmable from mobile devices (iOS and Android) as well as PC's--easy setup at home or at the field
    •Compact design
    •Lightweight
    •Standard servo connectors
    Product Specifications
    Type:AR636 AS3X sport receiver# of Channels:6ModulationSM2/DSMXBand:2.4GHzLength:1.70 in (42mm)Width:0.90 in (23.5mm)Height:0.60 in (14mm)Weight:0.36 oz (10.2 g)Voltage Range:3.5-9.6VAntenna Length:200mm



    Oppgradert leverings av nye produkter pr 26.okt.2014 (ref hjemme siden til SmallSize), rød info er hentet fra hjemme siden til SpektrumRC.
    SPM-9900 DX9 Black Edition System w/ AR9020 Receiver Midten av november
    SPM-AR7350 AR7350 7 Channel AS3X Receiver
    Inkluderer 1 remote satelitte.
    Midten av november
    SPM-AR9350 AR9350 9 Channel AS3X Receiver
    Inkluderer 2 remote satelitter
    Midten av november
    Last edited by AudunJ; 26-10-14, 00:26. Reason: Oppdatert leverins tider nye mottakere.
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

    Comment


    • #3
      Dumt den bare har 6 kanaler blir akkurat en forlite til å kunne bruke den i en standard 3D maskin.

      Comment


      • #4
        Denne skal vel også kunne programeres med en spektrum dx9 eller bedre radio, så fremt radioen har nyeste software oppdatering.
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #5
          Har nå fått en DX9 i hus, og fått testet litt med denne nye AR-636 motakenen men det er fortsatt et hav av utfordringer igjen før jeg setter denne inn i en modell.

          1. Bruker Android appen, (kom med oppgradering i dag 22.10) men jeg får fortsatt ikke kontakt med mottakeren via den audio programmerings kabelen som fulgte med.
          2. Har lest noe smått på utenlandske forumer at man må via USB programmeringskabelen, laste inn ny FW i den for at den skal virke, men prøver å lese litt rundt på sidene til spektrumRc.com for å finne ut hvordan man gjør dette.

          Konklusjon så langt, er dette nok et kommende bra produkt men det er ikke ferdig utviklet og kanskje litt i overkant for de som ikke er helt rutnert innenfor faget.

          Men positivt er at denne nye mottakeren også har innebygget Telemetri, uten ekstra sensorer (tilleggs utstyr) får man fligt-log date samt spenningen på RX så man kan følge med spenningen inn på mottakeren men om man bruker ESC er dette litt ubrukelig, men for de som har egent RX batteri som i gamle glow modeller i seilfly kan dette jov være nyttig.

          Når det gjelder remote programmering via DX9, så får man lest ut diverse gyro settinger osv men jeg tror at man må ha en nyere versjon av AirWave softwaren (ver 2.0 kommer i DX9 black edition) og her skal det også være mulig å progammere den om alt av rykter stemmer.
          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

          * Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

          Comment


          • #6
            Problemer med bruk av AS3X softwaren for å kommunisere med AR-636.

            Da Andriod sw endelig var sluppet startet en sikkelig "ufordring" for meg og det har pr idag ikke vært skrevet et ord om dette på norske medier, men jeg har nå samlet mine erfaringer fra utlandet og systematisert disse som en step by step guide under.

            De første AR-636 som er solgt i norge har versjon 1.34rc0 og denne har noen små bugs, så de har nå laget noen oppdateringer som man kan laste ned fra "community siden hos SpektrumRC.com".

            Men her kommer utfordringen.
            1. For å få tilgang til software oppgraderinger hos Spektrum, må du først registere deg som brukt, samt registere ditt produkt inklusiv en ekstem serial nummer på hvert enkelt produkt.

            2. Du kan ikke lese S/N på utsiden av mottakeren, men må ha en software på PC og USB kabel for å hente ut denne informasjone, her ved bruk av Spektrum Updater

            3. Når du har lest "UT" S/N fra mottakeren, kan du registere denne på hjemme siden til SpektrumRC.com og så laste ned ny firmware som du igjen kan laste inn på mottakern ved bruk av Spektrum Uploader!

            Så må du laste ned Appen og installere denne på din tlf, for så igjen benytte vedlagte Audio kabel for å programmere settiner osv...

            NB: Jeg har erfart (pga flere AR-626 motakkere) at SPMRX.SAX filen kan kan laste ned, på en eller annen måte er komplert spesifik til DIN mottaker med det aktuelle S/N, så det virker ikke å kopiere denne filen fra andre og oppgradere din mottaker.



            Step by step for lese ut serial nr samt oppgradere mottakeren med ny firmware.

            1. Last ned Spetrum Uplodader v1.1 og installer denne (windows) 12mb
            Spektrum Updater v1.1
            Click image for larger version

Name:	updater_screenshot1.png
Views:	1
Size:	29.1 KB
ID:	609532




            2. Koble den USB kabelen (SPMA3065) til AR-636 til BIND/PROG porten, NB ikke ha tilkoblet verken Servoer eller ESC / batteri til mottakeren. Den får strøm via USB kabelen fra din PC.

            3. Start opp Spektrum Uploader på din PC og så koble til USB kabelen til PC, da vil "uploader" detektere USB kabelen og lese ut data fra mottakeren din.

            4. Skriv ned ("serial nr") som vises på skjermen, eller du kan trykke "copy Serial nr", kan være lurt å mellom lagre dette i notepad.

            5. Så så inn på siden til Spektrum community site. og her må du på forhånd ha regisert deg som bruker av Spekteum

            6. Under community site, trykk “Download Updates” for den mottakeren du har registert, (samme metode kan eks også brukes for sofrware til DX6 og DX9) men her kan du heldigvis lese ut "SN via displayet".

            7. Last ned upgrade fila, som normalt heter SPMRX.SAX for mottakere på din PC, og via "uploader" velger du så denne filen og trykker "install".
            Opplastingen til mottakeren går unda på 10-15 sekunder og når den er oppdatert, vises det nye software versjoen, som i bildet her er vist som 1.39

            Når dette er fullført kan du koble fra USB kabelen på mottakeren og starte tilkobling av normale servor osv igjen.

            NB: Prøver du å benytte USB kabelen mens "servor" er tilkoblet for du alarm i "uploader" om current overload, da disse trekker strøm via USB porten fra PC og dette klarer ikke denne kabel løsningen å håndtere, da jeg selv prøvde dette sto servoene og skalv totalt uten kontroll.

            (pr idag 25.okt ligger Version 1.42 dato: 11.august.2014).
            Info fra Spektrum om hva som er fikset i hver versjon fram til i dag.

            Version 1.42 (August 11, 2014)
            ------------------------------Corrections
            - In Wing Type Flaperon, a trim issue has been corrected that would cause a delay in the left aileron when trim was applied.

            Version 1.41
            ------------
            Corrections
            - Fixed a bug that caused lower yields at the factory. There is no user benefit to upgrading from 1.40 to 1.41.

            Version 1.40 (June 13, 2014)
            ----------------------------
            Corrections
            - Fixed a bug that when expo is not 0, going above 127 travel will cause reversed output (about -120).




            Last edited by AudunJ; 25-10-14, 23:18. Reason: Skrivet step by step prosedyre for bruk av uploader og ny firmware update.
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • #7
              Reservert side som skal brukes til guide for bruk av AS3X appen, samt litt om installasjon av mottakeren i fly.

              Denne siden skal innehold litt informasjon om installasjoen av mottakeren i flyet, med tanke på viktigheten rundt gyro osv og en liten innførign i appen.


              Pr idag er har jeg opplevd at flere Android enheter ikke virker ok med appen, da de ikke får kontakt med mottakeren: * Samsung S4 (konas)
              * HTC One Pluss (min egen)
              * Samsung 8,9" nettbrett

              Smartphone som virker:
              + HTC One (naboens) virker direkte uten noe problem



              Mer tekst kommer ved anledning: ref Audun 25.okt.
              Last edited by AudunJ; 26-10-14, 00:02. Reason: (oppdatert liste med tlf som virker og ikke virker)
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #8
                Litt innledning rundt Telemetri delen av AR-636 brukt mot DX-9.
                Sist oppdatert 26.10.2014 AJ

                (Har i kveldt oppdatert hele tråden, med å skrive om alt fra starten i første innlegg samt postene nedover)
                (Dette er gjort pga flere erfaringer siste ukene, så denne kan være mer til hjelp for de som starter på toppen)




                Da jeg kjøpte denne mottakern hadde jeg ikke annelse om at den faktisk hadde en telemetri funksjon, men har fått noen positive oppturer og noen nedturer...

                Pr idag må all programmering gjøres via APP, men det snakkes om at dette skal bli mulig via ny AirWare softrware på senderene som blir landsert samtidig med at DX9 black edition kommer i salg.

                Under ser dere noen bilder fra min DX9 som viser Telemetri skjermbildene man får uten å ha koblet til en eneste senror, da får man normale flight log data, samt innspenningen på mottakeren, (her vist via et NiCd batteri). Men for de som bruker ESC bil denne verdien bli mer nyttes løst å bruke siden den skal være helt stabil og viser kun BEC spenningen ut fra ESC-

                Det er 2 eksterne porter på mottakeren; Senor og "remote" 3pins, men det står ikke noe merking på selve chassiet som beviser at dette er en port for ekstern RX satellitt mottaker.

                Videre har jeg ikke funnet ut hvilke Telemetri sensorer som kan kobles til denne porten, men det er jo skrevet litt andre steder om folk som kobler til spesielt volt sensorer til disse portene uten å tenke seg om og griller mottakeren opp i røyk...

                Vill komme kommme tilbake med egent innlegg i tråden rundt Telemeri sensorer når jeg får testet dette i virkligheten, så samt ingen kommer meg i forkjøpet.

                Click image for larger version

Name:	IMAG4166.jpg
Views:	1
Size:	299.8 KB
ID:	609533Click image for larger version

Name:	IMAG4168.jpg
Views:	1
Size:	219.0 KB
ID:	609535Click image for larger version

Name:	IMAG4169.jpg
Views:	1
Size:	235.6 KB
ID:	609536Click image for larger version

Name:	IMAG4170.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	609537
                Click image for larger version

Name:	IMAG4171.jpg
Views:	1
Size:	196.6 KB
ID:	609538
                Attached Files
                Last edited by AudunJ; 26-10-14, 00:16. Reason: Lagt inn bilder med Telemtri data.
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #9
                  Intressant, har samme mottager selv. Fungere alltid mot ipad, fungere ikke mot Sony z1 compact. Har du programmert inn verdier for korreksjon over alle 3 aksene ? Lurer på hvordan man vet hvilke verdier som vil fungere akkurat med sitt fly..er det prøv og feil metoden som gjelder ?

                  Comment


                  • #10
                    Pga jeg ikke får softwaren til å virke grunnet min udugelig HTC, har ikke jeg fått denne inn i noe fly enda men jeg venn av meg har satt samme mottaker inn et fly og jeg har vært veldig deltakende i installeringen men ikke sett den i lufta enda.

                    Skal skrive en skikkelig omtale om dette i et av innleggene tidligere i saken på fort jeg har tid.

                    Til selve spørsmålet.

                    Det viktigste er og programmere modellen med minst 2 modus, 1 helt uten noen aktiv gyro setting, og så en modus der man kan prøve å aktivere gyro, ha dette.på en bryter du kan aktivere i sikker fly høyde.

                    På forhånd er det kritisk at du sjekker at aktiv gyro settinger er satt opp skilt at en mekanisk bevegelse av flyet når aktuelle ror til å gi en kontra bevegelse som skal prøve å motvirke denne bevegelsen.

                    Er det feil, vil en liten bevegelse bare bli forsterkt og flyet går rett i graven.

                    Når det gjelder verdiene, finnes det ikke noen fasit tabell dette pga hvert fly ulike.pga vekt, fysisk form og oppsett osv.
                    Men man starter forsiktig med.enkle små verdier og bygger seg opp for hver tur i lufta en veldig god test er å se om flyet holder rettninger som en last vektor i en eller annen retning, når du ikke gjør noe med stikkene.

                    En godt justert modell klarer dette fint uten å falle ut av kurs, prøv så eksempel fly veldig fort, eks stup dykk og rett ut og fly langs bakken og studer om vingene er rolige i stor fart, samt halen.

                    Ved forhøyet verdier vil du få en flagging av eks vingetuppene , som viser at flyet får en pulserende bevegelse og om du da ser dette forsvinne ved litt saktere fast, har du funnet punktet som er litt forhøyt gain på aktuelle gyro akse.

                    Juster litt i nøytrale rettninger og fly igjen..
                    Nb en 3D modell har store ror flater, og vil kreve helt andre verdier kontrakta en.skala modell med små ror flater.

                    Videre er det viktig å ikke fly så sakte av du staller, da et fly uten gyro gir mer tilbakemelding på at det er vanskeligere å styre, mens med aktiv gyro mister du denne feedbacken og det omtrent bare detter rett i bakken og det er vanskelig å komme seg ut av en stall..
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by AudunJ View Post
                      men jeg venn av meg har satt samme mottaker inn et fly og jeg har vært veldig deltakende i installeringen men ikke sett den i lufta enda.
                      Flyr som en drøm, både med og uten gyro

                      Originally posted by AudunJ View Post
                      Videre er det viktig å ikke fly så sakte av du staller, da et fly uten gyro gir mer tilbakemelding på at det er vanskeligere å styre, mens med aktiv gyro mister du denne feedbacken og det omtrent bare detter rett i bakken og det er vanskelig å komme seg ut av en stall..
                      Og det sier du NÅ; og kaller deg en venn av nybegynnere ? For uinnvidde, bli oppdatert HER

                      ( Ja, det stemmer det Audun hevder, flyet var stabilt som en klippe under innflyging, helt til jeg forsøkte sette ned hastigheten LITT til. Da ramlet det ned som en skiftenøkkel. Note to self, velg flightmode UTEN gyro når man går inn for landing. Kanskje vi klarer programmere det i radioen Audun, så flyet går i mode uten gyro når flaps aktiveres max ? ( trinn 2 )

                      Comment


                      • #12
                        Har vært stille i tråden fra min side i ukes vis, men endelig har jeg fått en smartphone (nettbrettet til 5åringen) som virker med denne (androide Appen) til Spekctum (PC softwaren er pr 4.1.2015 fortsatt listed som "comming soooooonnnneee"). skulle jo kommet i oktober 2014.
                        * Så nå som jeg endelig får programert mottakeren der det på tide at jeg setter denne i en tiltenkt modell (Calimator Sport 40) så får se hvordan min oppfattning av denne utvikler seg...

                        Nytt fra produsenten nå er også at de andelig har laget en "mer detaljert manaual" for bruken av appen, men denne er fortsatt ganske generel:
                        http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/F..._Manual_EN.pdf


                        Spørsmål til alle:
                        Er det noen der ute som har tatt denne mottakeren i bruk og koblet til "sensorer" til denne?
                        Last edited by AudunJ; 04-01-15, 22:22.
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • #13
                          Endelig skjer det noe hos utviklerne hos spektrum, den 24 april 2015, ble endelig pc softwaren for å programmere AR636 mottakeren sluppet.

                          http://spektrumrc.cachefly.net/apps/...rogrammer.html

                          Se link til siden med info og download, har ikke rukket å teste denne selv enda. Men kommer med fyldig info så fort jeg har prøvd ut denne.
                          Audun Johnsrud
                          Nittedal - HMFK

                          * Flyr divserse planker og noen visper.
                          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                          Comment

                          Working...
                          X