Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første bensin 3D-modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Leg pluggene på kokplata litt og varm den opp så tørker de på et øyeblikk. Vanlig startprosedyre på en slik motor er oftest følgende.
    Sjok på 1/2 gass tenning på. Tørn til den tenner. "den vil stoppe av seg selv etter et par sek". Sjok av gass til høy tomgang tenning på tørn til den starter.
    Viktig før en starter med dette er at forgasser nålene er satt til grunnstilling.

    Comment


    • #62
      Takker skal sjekke nålene også, har ikke rørt de. Plugger og motor har lufta seg i garasjen en times tid så håper det gjør susen..
      Jørn L. S.
      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

      Comment


      • #63
        Fikk noen grynt med choke nå i alle fall, får bare fortsette å prøve.
        Jørn L. S.
        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

        Comment


        • #64
          Ikke mulig å få inn noe fuel i forgasser?
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #65
            Den er opp ned da.. Men det er bra med bensin der da. Hadde det hjulpet å prime den litt?
            Jørn L. S.
            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

            Comment


            • #66
              fyll litt bensin i vert plugghull, for det om du trur den kan være rå. så holder du en del gass uten choke da tenker jeg den kommer etter noen flikk. prøv det

              om den kommer da og stopper igjen, så gjør det en gang til. stopper den igjen ,så skru lav nåla ut en halv omdreining.
              Last edited by laker47; 04-01-15, 19:24.

              Comment


              • #67
                Skal teste, kanskje det blir i mårra, armene verker Har fått tips fra sidelinja om at det kan være stiv membran i forgasseren, er jo første gang med bensin i dag og den har sikkert ligget på hylla en stund..
                Jørn L. S.
                T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                Comment


                • #68
                  om det er stiv membran , så vil den nok løsne om du prøver metoden min

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by laker47 View Post
                    om det er stiv membran , så vil den nok løsne om du prøver metoden min
                    Har prøvd et par ganger uten hell, så jeg fant ut at det var på tide at fabrikkinstillinger på nålene.. Og det var egentlig lurt for high speed var skrudd helt inn. Og low speed et drøyt ekstra tørn ut.

                    Slutter ikke å bli imponert over hvor mange muligheter denne hobbyen gir til å stå ute i garasje og føle seg SKIKKELIG grønn, gang på gang [emoji2]
                    Jørn L. S.
                    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                    Comment


                    • #70
                      Det er jo bra at det finnes hjelp og få på forumet her da

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by js77 View Post
                        Har prøvd et par ganger uten hell, så jeg fant ut at det var på tide at fabrikkinstillinger på nålene.. Og det var egentlig lurt for high speed var skrudd helt inn. Og low speed et drøyt ekstra tørn ut.

                        Slutter ikke å bli imponert over hvor mange muligheter denne hobbyen gir til å stå ute i garasje og føle seg SKIKKELIG grønn, gang på gang [emoji2]
                        Det var bra det løste seg. men med bensin i plugghull kan du starte en motor med potte tett forgasser,så lenge du har komp å gnist,veldig kjekk løsning på å finne ut hva som kan feile en motor

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by laker47 View Post
                          Det var bra det løste seg. men med bensin i plugghull kan du starte en motor med potte tett forgasser,så lenge du har komp å gnist,veldig kjekk løsning på å finne ut hva som kan feile en motor
                          Det løste seg ikke helt likevel.. Motoren tenner fint etter å ha fylt bensin rett i plugghull, men stopper etter få sekunder. Samme med vanlig start, går 3-4 sekunder og stopper. Høres halvkvalt ut. Virker rett og slett som om den ikke får nok bensin, hadde med en kompis med mer motor-erfaring (moped og motorsykkel rett nok) og konklusjonen var rimelig klar, ikke nok bensin.

                          Så da er det neste å skru på forgasseren?
                          Jørn L. S.
                          T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                          Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                          Comment


                          • #73
                            Åpne en 1/4 omdreining opp L nåla å prøv på nytt

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by bardp View Post
                              Åpne en 1/4 omdreining opp L nåla å prøv på nytt
                              Har åpna 1/4, 1/2, 3/4, 1 omdreining ekstra... det var med drøyt 1 omdreining ekstra omdreining den gikk 3-4 sekunder. 2 mann sveiva til vi ble støle i armene.. ut med plugger og lufte, sjekket gnist, prøve igjen. lite gass, mye gass.. Full gass og choke var det som gav respons.
                              Begynner å få følelsen av at noe ikke er som det skal her
                              Jørn L. S.
                              T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                              Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                              Comment


                              • #75
                                Få tak i en starter, jeg har en dle30 fra helvete. Den gav seg til slutt men jeg måtte ty til starter.
                                Og nå starter den og går fint
                                Min Hjemmeside..

                                http://sveininge.iflogg.com

                                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                                Comment

                                Working...
                                X