Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første bensin 3D-modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Første bensin 3D-modell

    Funderer på prosjekt til høsten, første bensinfly. Alt så langt er elektrisk.

    De mest aktuelle er Sbach 342 eller Edge 540, Pilot RC / EF / Aeroworks.

    Hvis man ser bort fra pris og transport, bør jeg gå for en 50cc eller 100cc modell? Hva er fordeler og ulemper ved å gå for f.eks en 36% Sbach kontra 29%?
    Jørn L. S.
    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

  • #2
    Kommer jo helt an på hvor du skal fly den og hva du har til å transportere den med. Kjøp noe som du enkelt kan få med deg dit du skal bruke det. Det meste av modeller fra EF, Phønix, GP, Pilot osv fra 25% å oppover flyr jo bra. Jeg har selv fly fra 25% og opp til 40% å det er nokk de minste som blir brukt mest fordi de går greit i bilen uten at annet en vingene må tas av. Kan vel kanskje også skyldes at de har bedre motorer en de store (YS DZ175 CDI).

    Comment


    • #3
      Sant nok. For min del blir det fort det samme med en gang det er over "veldig lite" da jeg bruker et jorde rett ved siden av huset til en Parkmaster og T-Rex 250 eller 450. Noe større går ikke der og da blir det transport uansett, ofte minst 1 time unna.

      Men er det noe spesielt å hente på å gå opp fra 50cc til 100cc bortsett fra at det er utrolig gøy med store fly??
      Jørn L. S.
      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

      Comment


      • #4
        har du plass til å fly 100, er det ca 50cc kulere enn 50

        om vi skal sammenligne. til heli lingo ja 50cc = 600, 100cc = 700?

        vær obs på at 100cc er svær jævel, og du bør ha en stasjonsvogn

        Har du plassen og bilen til 100cc kjør på, hvis ikke er en 50cc veldig mye lettere å frakte rundt, men 1 cyl.. bleh!

        som bård sier, ofte de minste som blir brukt p.g.a. praktiske ting, men er det treff osv skal du se gutta kommer med største de har, du har jo uansett 64 mxs, som flyr tåpelig bra.

        Comment


        • #5
          Synd å si det, men 50cc er nok det mest fornuftige valget uansett.
          Det er billigere, enklere og flyr veldig bra. Kan som regel herje mer med 50, også i forhold til hva man tør.

          Så.. Skal du være fornuftig, kjøp 50. Hvis ikke, kjøp 100 (spesielt hvis du er glad i røyk
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Det blir nok fort fornuften som rår ja. Både med tanke på transport og kostnader er det stor sannsynlighet for at det blir 50. Er veldig på Pilot RC Edge 540 om dagen, vi får se hva det blir til.
            Jørn L. S.
            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

            Comment


            • #7
              Jeg handla en 50cc pilot edge for en tid tilbake.. gjenstår å få rota seg til å montere sammen.
              Men tror det er et svært godt produkt, selv om det er et stykke igjen til Extreme Flight og den gjengen...
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                50cc går i bilen uten og ta av staben. Det må man på 100cc.
                Kjetil
                oops: . . ! . .

                http://www.vingmfk.com

                Comment


                • #9
                  pilot 50cc kan kanskje være litt "slow" om du er vant med 64 mxs, med det sagt har jeg en pilot 100 jeg er superhappy med

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kjetilmh View Post
                    50cc går i bilen uten og ta av staben. Det må man på 100cc.
                    Tror det blir knapt uansett i 320'en.. i familiebussen går det sikkert greit.
                    Jørn L. S.
                    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by andersand View Post
                      pilot 50cc kan kanskje være litt "slow" om du er vant med 64 mxs, med det sagt har jeg en pilot 100 jeg er superhappy med
                      Hm.. Liker ikke slow, snappy snappy! Er det andre alternativer som er bedre?
                      Jørn L. S.
                      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                      Comment


                      • #12
                        "flygutta" får stemme i her (jeg flyr jo primært heli!), men som nevnt før i ymse tråder 91" EF flyr veldig bra det lille jeg har prøvd selv, men har sett flere fly og er imponert, på generell basis er EF/3dhs bra.

                        har en EF 88" selv, men de nyere (typ 91") flyr vesentlig bedre, ikke at 88en går dårlig
                        Last edited by andersand; 13-07-14, 23:07.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by xilian View Post
                          Jeg handla en 50cc pilot edge for en tid tilbake.. gjenstår å få rota seg til å montere sammen.
                          Men tror det er et svært godt produkt, selv om det er et stykke igjen til Extreme Flight og den gjengen...
                          Er imponert over EF så langt, flott fly og god kvalitet, ingen tvil om det.
                          Jørn L. S.
                          T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                          Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                          Comment


                          • #14
                            Jeg ar denne med en GP 61 og det flyr utrolig bra.
                            404 Not Found

                            Comment


                            • #15
                              Anyway, ingen grunn til å grunn til å gå rundt grøten, Pilot Edge 50cc på vei i posten! Blå, skjema CH02.

                              Nye rorhorn til MXS er på vei også, så det skal bli skikkelige utslag.
                              Jørn L. S.
                              T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                              Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                              Comment

                              Working...
                              X