Announcement

Collapse
No announcement yet.

Egnet servo til Extreme Flight MXS EXP 48" ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Egnet servo til Extreme Flight MXS EXP 48" ?

    Har endelig fått min nye Extreme Flight mxs exp 48"
    Hadde satt av kvelden til å få satt det i stand, ,men da jeg leste gjennom hele brukermanualen, så anbefalte de at jeg brukte mg servoer overalt. Har 4 stk Hitec hs-65hb og 2 hitec-hs85mg+ funker det å bruke 65 servoene til vingene og sideror, og 85mg+ til høyderor? kan jeg skjære til litt så jeg får brukt en 85mg+ på sideroret og, eller burde jeg kjøpe 1 hitec 65mg til sideroret?
    Det burde vel holde med de 65hb til vingene, eller hva mener dere?

    På forhånd takk for svar!

  • #2
    Ingen som vet?

    Comment


    • #3
      Burde funke fin-fint endog generellt sett er MG servoer litt kjekkere da 65HB har tendens til å knekke drev rimelig fort.

      De 10 ekstra grammene du får ved å bruke x2 85mg i halen kompanserer du lett med å flytte batteri bittelitt lenger frem.

      Lykke til!
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Tusen takk!

        Holder på å bestille endel lim fra elefun uansett, så lurer på om jeg skal bestille en 65mg, så jeg er sikker på at alt blir "perfekt" og at jeg slipper å skjære noe i det lekre flyet

        Comment


        • #5
          Skal du bruke en av 85MG servoene, bør du bruke den på sideroret, det blir belastet mer enn høyderoret. Til sammenligning kan jeg nevne at jeg har en HK Edge 540 epp sak i samme størrelse hvor jeg bruker 65Hb i halen, og det funker helt supert.

          Comment


          • #6
            Okei, takk for tips
            Bestillte en 65mg nå, så jeg bruker en 85mg+ på sideroet, en 65mg på høyde også blir det 65hb på vingene. Satser på at det funker bra.

            Comment


            • #7
              Mener å huske at jeg kjører 5085 på høyderoret pga. blowback, sideror funket OK med 65? Kommer selvsagt litt ann på flystil og hvor hardt man pusher denne..

              Blir nok fin-fint!
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                På 48" fra EF, er det høyderoret som som trenger mest power. Jeg brukte 5085 på alt, da jeg hadde det liggende.
                EF 60" Edge. Torque.
                EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                Multiplex FunCub XL on floats.
                Jeti DS-16

                Comment


                • #9
                  85mg på høyderor, og 65mg på resten. Ikke bruk servoer med plast gir på ef sine 48" modeller.
                  Helikopter:
                  T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                  Radio
                  Spektrum dx 18

                  Comment


                  • #10
                    Sorry, jeg trodde det var en generell regel at sideroret trengte den sterkeste servoen, det var iallefall inntrykket jeg har fått på nettet, både her og andre steder.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by palsor View Post
                      85mg på høyderor, og 65mg på resten. Ikke bruk servoer med plast gir på ef sine 48" modeller.
                      Tror du ikke det funker med 65hb på vingene?
                      Tror jeg prøver meg med de først hvertfall, kommer uansett til å fly rolig i starten. Gidder ikke å kræsje det med engang!
                      Last edited by Lukas7; 16-07-14, 09:18.

                      Comment


                      • #12
                        Funker dem men de er skjøre mtp. drev. Etterhvert kan du jo bare kjøpe et drevsett til 65 med metalldrev til en 1/3 av ny servo pris.

                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Lukas7 View Post
                          Tror du ikke det funker med 65hb på vingene?
                          Tror jeg prøver meg med de først hvertfall, kommer uansett til å fly rolig i starten. Gidder ikke å kræsje det med engang!
                          Jeg hadde min 48" i et drøyt år før jeg fant ut at høyderor servoen var litt liten (65mg). Merket litt blow-back ved noen raske 3D øverlser, men tenkte ikke stort over det. Det fikk dog mer konsekvenser ved utgangen av en highspeed rolling loop.....

                          48" 'n er ikke så stor, men har store rorflater..... ikke kjøp for svake servoer sier nå jeg

                          Click image for larger version

Name:	bilde 2.jpg
Views:	1
Size:	131.4 KB
ID:	608369Click image for larger version

Name:	bilde 1.jpg
Views:	1
Size:	136.8 KB
ID:	608370
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                          " It's all 100% electric ! "


                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by gnistjeger View Post
                            Jeg hadde min 48" i et drøyt år før jeg fant ut at høyderor servoen var litt liten (65mg). Merket litt blow-back ved noen raske 3D øverlser, men tenkte ikke stort over det. Det fikk dog mer konsekvenser ved utgangen av en highspeed rolling loop.....

                            48" 'n er ikke så stor, men har store rorflater..... ikke kjøp for svake servoer sier nå jeg

                            [ATTACH=CONFIG]77846[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]77847[/ATTACH]
                            det et der skremte meg nok til å bestille meg 2stk 65mg
                            Da har jeg bestilt nok for en stund!

                            Comment


                            • #15
                              Og lim ror horna godt løsnet på balanseror for meg engang flyet så ut som det prøvde svømmetak gøy fly men kort flytid . 4,5-5 min maks:/
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X