Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til valg av DJI Phantom 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til valg av DJI Phantom 2

    Hei!

    Jeg er HELT ny når det gjelder dette og trenger litt hjelp ved kjøp av drone!

    Jeg har idag GOPRO hero3+ og ønsker meg en drone til å styre dette. Og ser jo at DJI phantom 2 er mye brukt, og derfor tenkt meg å kjøpe ett slik!

    Jeg SKAL også ha en sånn 3 veis akse for å fjerne vibrasjon. Jeg ser jo da at de har denne typen: DJI Phantom 2 + H3-3D Quadcopter Drone GPS 2.4 Ghz RTF ...

    Men her er mine krav:
    Det skal gå ann å tilte kamera mens jeg flyr (opp og ned) og det skal fungerer å se det jeg filmer på feks telefonen..

    Problemet jeg kan se, er at det ikke går ann å bruke wifi på gopro kamera. Får jeg da overført video?


    Jeg ser de selger dette:DJI Phantom 2 Vision+ Quadcopter Drone GPS 2.4 Ghz RTF FPV HD Her ser det ut som de har alle funksjonene jeg leter etter. Men her får jeg ikke brukt mitt gopro kamera?


    Ser også at ved bruk av gopro får jeg ikke funksjonen naza-m v2?? Jeg aner ikke hva det er, men hva vil det si??
    Med andre ord, hva mister jeg av funksjoner av å bruke den typen hvor jeg kan bruke GOPRO kontra vision +?
    Noen andre som har dette, eller har litt peiling som kan forklare meg litt..

  • #2
    Originally posted by nightking View Post
    Hei!

    Jeg er HELT ny når det gjelder dette og trenger litt hjelp ved kjøp av drone!

    Jeg har idag GOPRO hero3+ og ønsker meg en drone til å styre dette. Og ser jo at DJI phantom 2 er mye brukt, og derfor tenkt meg å kjøpe ett slik!

    Jeg SKAL også ha en sånn 3 veis akse for å fjerne vibrasjon. Jeg ser jo da at de har denne typen: DJI Phantom 2 + H3-3D Quadcopter Drone GPS 2.4 Ghz RTF ...

    Men her er mine krav:
    Det skal gå ann å tilte kamera mens jeg flyr (opp og ned) og det skal fungerer å se det jeg filmer på feks telefonen..

    Problemet jeg kan se, er at det ikke går ann å bruke wifi på gopro kamera. Får jeg da overført video?


    Jeg ser de selger dette:DJI Phantom 2 Vision+ Quadcopter Drone GPS 2.4 Ghz RTF FPV HD Her ser det ut som de har alle funksjonene jeg leter etter. Men her får jeg ikke brukt mitt gopro kamera?


    Ser også at ved bruk av gopro får jeg ikke funksjonen naza-m v2?? Jeg aner ikke hva det er, men hva vil det si??
    Med andre ord, hva mister jeg av funksjoner av å bruke den typen hvor jeg kan bruke GOPRO kontra vision +?
    Noen andre som har dette, eller har litt peiling som kan forklare meg litt..
    GoPro har WiFi, så det kan du bruke over til telefonen, men det er litt forsinkelse, slik at det ikke blir helt direkte.
    Så vidt meg bekjent, så kan du ikke filme samtidig som du bruker WiFi på GoPro.

    Phantom 2 Vision har et innebygd kamera som du kan streame ned til telefonen. Du kan ikke bruke Gopro på denne multien.


    Det du er på jakt etter er en slik:
    DJI VideoLink 5.8ghz

    Men den kan ikke sende til telefon, da må du ha en ekstra skjerm.
    Den sender også analogt i en oppløsning på rundt 640x480~

    Om du vil ha HD eller annen overføring som går over til telefonen din eller nettbrettet (kun Android for øyblikket), så er dette et annet alternativ:
    DJI LightBridge 1 2.4G Full HD Digital Video DL
    men en god del dyrere...

    Comment


    • #3
      Obs! *IKKE* bruk GoPro WiFi sammen med 2,4GHz radio.
      Erfaring hittil tilsier at GoPro "jammer" radioen, noe som ikke er veldig ønskelig.

      Anbefaler denne pakken: DJI Phantom 2 FPV Pakke med Skjerm
      Da har du alt du trenger.
      Tom I. Arntsen

      Comment

      Working...
      X