Announcement

Collapse
No announcement yet.

Devo TX/RX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Devo TX/RX

    Jeg registrerer at det er mange som selger Devo sendere/mottakere på Ebay. Jeg er lowcost så det virker fristende å bestille en 10 kanaler med tilhørende mottaker fra Singapore eller Kina til under 1500,- inkludert moms. Det som holder meg tilbake er at jeg ikke har sett noen som selger disse i Norge, og det er kanskje en grunn til det...... Noen helifolk med erfaringer eller meninger om disse?
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

  • #2
    Markedet i Norge er vel såpass lite at det tryggeste for forhandlere
    er å selge anerkjente merker. (Lettere å selge, og antagelig lettere
    i forhold til reklamasjoner etc. Kjøpsloven i Norge er jo ikke til å spøke med.)
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Ja, jeg forstår at markedet er lite og i tillegg har vi råd til å kjøpe de dyreste merkene, men er det hele forklaringen lurer jeg på? Walkera er vel et merke som er relativt godt så vidt jeg forstår, selv om de kanskje ikke har det største fotfeste i Norge blant "seriøse" rc piloter. Jeg kjøpte i dag en brukt Raptor 50 med en 12 kanals Futaba FASST mottaker i. Faktum er at den mottakeren koster flere hundre kroner mer en 8 kanals Devo med mottaker. Er kvalitetsforskjellen mellom disse så stor at det forsvarer prisforskjellen. Vil jeg, bokstavelig talt, krasje hobbyen min med Devo fremfor å koste på meg en 8-10 kanals Futaba radio til flerfoldige tusen? Vil jeg bli frustrert over dette utstyret? Vil det sette begrensninger for "evetuell" utvikling i ferdigheter? Mange spørsmål........
      Øystein Solvang Randen
      Røyken og Hurum modellflyklubb

      Menneskelig svikt er utelukket!

      Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

      Comment


      • #4
        Min lille erfaring med Walkera er at det er håpløst. Men har ikke prøvd produkt på flere år,
        så det har sikkert skjedd mye der.

        Hva man velger av utstyr i en modell, har jo veldig mye med hva slags modell det er snakk om også.
        Jeg hadde ALDRI putta noe Devo-utstyr i Beasten som har kosta meg 40k.
        Et heli til 2k er noe heeeeelt annet. Det er noe med å bruke utstyr som er testet ut og som man stoler på.

        Men som jeg sier.. Ting som ikke koster så grusomt mye er det jo bare å kjøre på.
        Og mest sannsynlig kommer det til å funke også.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Hey, da har jeg fått en mening og setter stor pris på den xilian!
          Jeg har en gammel 35Mhz Hitec Eclipse 7 og det ser ut som den funker bra. Jeg sliter vel neppe med forstyrrelser fra andre ihvertfall siden den er utgått på dato for lenge siden. Greia for meg er at jeg ikke kjøper dyrt utstyr fordi det står Futaba, Hitec eller noe annet på det hvis jeg kan få noe som fungerer fint for en billigere penge.
          Heliet jeg har kjøpt i dag er en relativt påkostet maskin og jeg vil HATE å drite meg ut pga dårlig utstyr!
          Jeg ber om flere erfaringer og meninger! Det er sunt å sette fingeren på eventuelle mer eller mindre forutinntatte meninger om hva som er bra og ikke......
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment


          • #6
            Se på Taranis'en. Rimelig radio, open source software og relativt godt rykte så langt.

            Comment


            • #7
              Den eneste grunnen jeg ser til å kjøpe seg Devo radio er for å leggge inn Deviation - Home så en kan ha en radio for alle "leke modellene sine"

              Så lavt priset som dei fleste andre radioene har blitt så lenge du ikke skal ha noe veldig unikt så ser jeg ikke dei store andre årsakene.
              Rasmus Fauske
              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

              Comment


              • #8
                Har kikket på Taranis og andre radioer fra Hobbyking og har vel egentlig endt opp med samme spørsmål som jeg har ift Devo og kvalitet. Så det er notert.....
                Jeg er nyoppstartet og selvlært i hobbyen og det er mange ting jeg ikke helt har taket på..... Vil deviationtx gjøre en Devo radio mer "brukbar" enn med original software? Du sier "leke modellene" rfauske, betyr det modeller som det ikke er så farlig hvis du krasjer på grunn av en ubrukelig radio/mottaker?
                Øystein Solvang Randen
                Røyken og Hurum modellflyklubb

                Menneskelig svikt er utelukket!

                Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                Comment


                • #9
                  Deviationtx åpner opp for å kunne bruke mottakere fra en del andre merker. Se Deviation - Home for oversikt over alle protokollene som er støttet.

                  Leke/herjemodeller er de som gjerne tåler å gå i bakken. Jeg bruker Taranisen min mot de litt dyrere modellene også (har ikke noen i 40k klassen enda).

                  Comment


                  • #10
                    Etter litt lesing så fant jeg ut av det......

                    Da har jeg et spørsmål som kanskje er dumt, men allikevel...... Hva er det som gjør de noe dyrer radioene/mottakerne bedre? Er det forbindelse mellom Tx/Rx, oppsettmulighetene på radioen, brukervennlighet ved programmering, kontrollfølsomhet på stikkene, eller alle de nevnte? Jeg veit selvfølgelig at forbindelse mellom sender og mottaker er et stort tema som produsentene for utstyr bruker aktivt i markedsføringen sin, men er forskjellene så store som det kan synes?
                    Øystein Solvang Randen
                    Røyken og Hurum modellflyklubb

                    Menneskelig svikt er utelukket!

                    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                    Comment


                    • #11
                      Det er vanskelig å si ja. RcModel review har testet dette en del. How 2.4GHz Spread Spectrum Radio Control Works

                      Comment


                      • #12
                        Jeg tok sjansen på Walkera for et par år siden. Kjøpte en V120D02, en CB-100, og en WK 2801 Pro sender.

                        Senderen er helt knall, ligger fint i nevene, og har behaglige stikker. Plasten i heliene var ikke det helt store, alt for sprø. Men begge fløy flott, med utmerket presisjon.

                        For ikke lenge siden, pga tvilsom kvalitet også på Blade servoer og motorer og en ny, defekt Nano...gikk jeg for Walkera igjen, vitende om at de har forbedret endel av heliene sine kraftig. Jeg valgte Helipal. Og bestilte en Mini CP, og en Devo 8S radio. Varene ble levert på rekordtid, alt justert og ferdig satt opp. For en nydelig radio, og den er arvtager til WK-2801 Pro. Det er Walkera Tx'en jeg liker best å ha i nevene, sammenlignet med Futaba og Spektrum.

                        Mini CP er et solid helikopter, med ny plast man omtrent kan bøye i vinkel. Har kræsjet det endel i bakgården, og det henger ennå i hop. Ved velt har jeg testa som i reklamen; spunnet opp rotor til heliet rett seg opp, and off she flies! Jeg liker godt 250 size helikoptre, og er derfor fristet til å handle enten en ny V120D02S...eller en V200D03.

                        Bottom line må bli dette: Jeg velger glatt nye Walkera modeller hva mindre helier angår, fremfor Blade. Spesielt for å unngå disse åpne, lineære servoene. Deletigang for Blade har vært råtten de siste månedene. Da er det ikke så mye verre å satse på Walkera. Og som sagt leverer Helipal i løpet av få dager.

                        My five cents.
                        mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                        Comment


                        • #13
                          Kult at noen sto fram og sa noe udelt positivt på denne tråden også, til slutt! Akkurat nå så er jeg nesten litt ergelig over at jeg ikke tok sjansen på en Walkera radio. Kjøpte selvfølgelig en Futaba istedet. Riktignok den rimeligste utgaven, men allikevel mer enn en tusenlapp dyrer enn en Devo10. Ja, ja gjort er gjort og spist er spist!
                          Forskjellige oppfatninger blant folk ihvertfall....
                          Øystein Solvang Randen
                          Røyken og Hurum modellflyklubb

                          Menneskelig svikt er utelukket!

                          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

                          Comment


                          • #14
                            Walkera er slettes ikke dårlig, bare man passer på å lese seg opp om hvert heli først. Min fhv. V120D02-V2 fløy utrolig stabilt, men hadde gebrekkelig canopy og diverse andre plastdeler. Den nye får mye skryt, og canopy kan man tråkke på - og den tar tilbake sin form etterpå. Samme som Mini CP.

                            Jeg har valgets kvaler her. Har veldig lyst på en ny V120D02S med grønn canopy. Men den veier bare 80 gram, og jeg slipper aldri unna litt vind. Har nylig lest litt om V200D03, og ser den fort kan bli en "hangardronning". Men det har jaggu meg T-Rex 250DFC også vært, og den er i tillegg skikkelig ustabil i litt vind, og har kroniske tail problemer. Så denne blir satt på bakken, og skal få tilbake 3GX-MRS, og så selger jeg den. Så blir det trolig at jeg går for en HM Master CP. Cirka 250 size, og diverse fora sier den tåler vinden bra, kræsjer bra, og er meget stabil. Vekten er 342 gram. Prisen er rundt tusenlappen, evt toll kommer i tillegg.

                            Hva Devo 8S angår, har jeg ennå ikke prøvd Deviation softwaren. Fint å ha muligheten, men jeg er ikke klar for å bytte Tx til halve flåten akkurat nå, samt å sette opp alt på nytt. Den er uansett en "luksus" Tx syns nå jeg, og touchdisplayet er enkelt å betjene.

                            Nå er jeg en veldig "visuell" fyr også. Velger til tider form foran funksjon, og har lagt min elsk på JR og Walkera. Alt som minner litt om skalamodeller er hva jeg vurderer. Helikoptre som ser ut som en dårlig reklame (støgge canopyer), kommer ikke inn i mitt hus. T-Rex 250DFC er unntaket fra regelen. Kjøpte den kun fordi jeg kunne fly den samme dagen som den kom med posten. Noen som kjenner seg igjen?
                            mSR, mSRX, Mini CP, mCPXv2, V120D02S, T-Rex250DFC/iKon, Forza450EX/iKon

                            Comment

                            Working...
                            X