Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV med eller uten gimbal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FPV med eller uten gimbal

    Har en Walkera QR350 Pro med 2G gimbal og Ilook+ kamera i kombinasjon med Fatshark briller. Spørsmålet er hva som er enklest og best å fly med, fastmontert kamera eller gimbal, synspunkter?
    Forøvrig superenkelt å få satt opp gimbal, kamera og briller, plug and play rett og slett

  • #2
    FPV med eller uten gimbal

    Uten tvil, fly FPV med fast kamera. Alternativt skaff en kamerawitch som du kan styre med en bryter på radioen, da kan du velge videosignal... Men fast kamera gir deg følelse på hvordan Quaden oppfører seg i lufta, det gjør du ikke med gimbal.

    Comment


    • #3
      Kommer litt an på hva du er ute etter.
      Skal du fly rolig og kontrolert for å filme? Da bruker du gimbal på kamera. Full kontroll på hva du filmer.
      Skal du ha få følelsen av å fly og kjenne bevegelsen i quadden, ja da bruker du fast kamera.

      Comment


      • #4
        Jeg foretrekker begge deler, med switch. Særlig når det blåser småspiker er det en fordel med fastmontert for å forstå hva som skjer oppe i lufta. I sommer filmet jeg feks en scene i et italiensk fjell, der det var kraftig turbulens og kastevind fra alle sider. Under landing går jeg alltid over til fastmontert.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment

        Working...
        X