Announcement

Collapse
No announcement yet.

Råd om første DLG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Råd om første DLG

    Hei,

    Etterlyser god råd om å få tak i en grei første DLG. Siden jeg har en Arthobby Serenity jeg er glad i var første valg en Arthobby 1.5m, men Thorborn er tom for dem.

    Brukt kan være av interresse, men tips om leverandører er også velkommen.'

    Lucas Hofman

  • #2
    Originally posted by LucasHofman View Post
    Hei,

    Etterlyser god råd om å få tak i en grei første DLG. Siden jeg har en Arthobby Serenity jeg er glad i var første valg en Arthobby 1.5m, men Thorborn er tom for dem.

    Brukt kan være av interresse, men tips om leverandører er også velkommen.'

    Lucas Hofman
    T&K har jo en enda bedre "første" DLG - Longshot 3 (eller 4 hvis han har) Rc-seilfly.no - Modellflysport
    Det finnes en LS4 tråd her på MFN Longshot 4 byggetråd - (MFN) ModellflyNytt.no
    Litt bygging, men det er noe de fleste fikser greit!

    Comment


    • #3
      En veldig billig og latterlig lettbygd DLG er Dreamflight Libelle, kjøpte min rett fra kilden for ganske nøyaktig en tusing til sammen. Og har man litt arf erfaring så har man den klar på en kveld. Eneste minuset jeg har opplevd så langt er at canopyen flyr av så jeg har en strikk rundt.

      Comment


      • #4
        Kjøpte du denne med alt utstyret Kyrre? Hva må gjøres for å bygge ferdig?

        Comment


        • #5
          Det var ikke med elektronikk. Det eneste man må gjøre er å lime sammen vingen og haleroret (bruk epoxy på sistnevnte, mitt løsnet to ganger etter å ha vært limt med CA). Jeg valgte også å bruke andre servoer som var litt større så jeg måtte frem med skalpellen, og det meste av tiden jeg brukte på den gikk til å få plass til servoene.

          Comment


          • #6
            Longshot har Thorbjørn heller ikke på lager lenger. Og er kansje litt i dyreste laget.
            Last edited by LucasHofman; 13-08-14, 14:40.

            Comment


            • #7
              Dreamflight Libelle er ikke lenger på i salg. Ser nesten ut som om alle bare produserer/bestiller om våren....
              Last edited by LucasHofman; 13-08-14, 14:40.

              Comment


              • #8
                Kan anbefale Longshot på det varmeste, flyr vanvittig bra. Koster litt kroner, men man får hva man betaler for. Jeg satt opp min med KST-servoer i vingene og HS-45 i kroppen. Jeg må imidlertid gjøre noe med overføring i vingen, det har utvikla seg litt slop der som ikke er spesiellt heldig på en DLG.
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment

                Working...
                X