Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker tips om EDF-modell som funker på gress-stripe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ønsker tips om EDF-modell som funker på gress-stripe

    Hei!

    Har lyst til å prøve en EDF-modell (jager av en eller annen type), men som det funker å både ta av å lande med på gress-stripe.
    Ofte er hjulene små, eller det er luker til retracts osv. som har liten bakkeklaring, så i dette tilfelle så er det ikke så nøye om det ikke er retracts eller understell og hjul ser skala ut i form eller størrelse.
    Kan godt være en foamie også.... og skal gå inn i bilen uten behov får å demonteres.

    Har sett på youtube at Alpha Jet 950 fra FMS er kapabel til å ta av og lande på gress-stripe, flyet er ok nok i form men jeg syns ikke skjema er særlig lekkert på den (org. fra Portugal).

    Noen som har noe bedre forslag uten at det blir for stort/uegnet for stripa vår eller veldig dyrt?

    Edit: Fra Norsk forhandler
    Last edited by SmurfAir; 13-08-14, 19:42.

  • #2
    Så håndstart og buklanding er uaktuelt? Hvis ikke er jo Habu'en fra PZ en glimrende første gangs edf, men den flyr som en dass med faste hjul. Jeg har satt retracts i en Habu 2, men den ekstra vekten var desverre litt for merkbar, den flyr absolutt best uten.

    Comment


    • #3
      Takker for tipset Kyrre, har sett at Habu er populær.
      Vil helst unngå håndstart og buklanding annet enn på hang med seilfly.
      Syns takeoff og perfeksjonering av landing på forskjellig typer modeller er en del av moroa

      Mye fine modeller med retracts, men er hjulene for små er det ofte vanskelig å modde.
      Ellers så er det mye fristende blant dem, med vectoring osv. men egner seg ofte bare for asfalt/betong.
      Last edited by SmurfAir; 13-08-14, 14:36.

      Comment


      • #4
        Det skjønner jeg, det er litt derfor jeg har montert retracts i min Habu, men også litt fordi jeg nå flyr på asfalt stripe. Har du forresten sett denne Hawk'en?

        Comment


        • #5
          Jepp! Ser spennende ut den egentlig, men jeg syns hjulene ser veldig små ut på bildene.
          Fordelen med fast understell er at man lettere kan gå opp i hjulstørrelse (uten nødvendigvis vektøkning) ved å skifte til hjul med lav vekt.
          Selv om det definitivt ikke ser like fint ut, + mer luftmotstand....
          Men i dette tilfelle er jeg ikke så nøye på utseende, men er nysjerrig på hvordan EDF er å fly.

          Comment


          • #6
            Satt litt større jul på denne og det funket bra på gress....


            En heftig "jeger"
            Click image for larger version

Name:	hb_SHARK-005.jpg
Views:	1
Size:	40.8 KB
ID:	608685

            Comment


            • #7
              Hehehe Kreativ sak egentlig, men jeg drar litt koblinger til en badeleke av en eller annen grunn
              Da tror jeg fortsatt Alpha Jet går foran for min del.

              Comment


              • #8
                Denne burde være helt konge på gress! Må innrømme at jeg sliter med å la vær å klikke "Buy Now"!

                http://www.ready2fly.com/shop/USER_A...4&Ziel_ID=3320
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • #9
                  Har en Eflite F4 phantom fly klar. Alle turer flydd på gress. Understell med sakselegger i god kvalitet. Flyr rått på 6s. Ta evt kontakt hvis int
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                    Denne burde være helt konge på gress! Må innrømme at jeg sliter med å la vær å klikke "Buy Now"!

                    http://www.ready2fly.com/shop/USER_A...4&Ziel_ID=3320
                    Ser ok ut den, men jeg glemte å si at jeg bare handler "innenskjærs".
                    Sliter litt med "Buy Now" syndromet selv, har kjøpt 7-8 fly siden i våres

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by affa View Post
                      Har en Eflite F4 phantom fly klar. Alle turer flydd på gress. Understell med sakselegger i god kvalitet. Flyr rått på 6s. Ta evt kontakt hvis int
                      Er det EFL-8125 den som skal ha minimum 6S-5000 mah Alf?
                      Fin modell, men ser temmelig speedy ut på video. Stripa vår er omringet av høy granskog (med unntak av ene enden), og stripa ligger lavest i terrenget.
                      Så av den grunn blir arealene vi flyr på noe begrenset, blir modellen veldig kjapp så får man nesten ikke gjort annet enn å konsentrere seg om å få snudd modellen før den forsvinner ut av syne

                      Comment


                      • #12
                        Den er ikke superspeedy men det er nok ikke helt ideel for deg da.
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har en viper jet fra taft hobby som flys på 6 celler den tar nesten av på gress, men har kommet en oppgradert utgave som bruker 8 celler å skal vistnok funke fint på gress. Jeg tar av på veien å lander på gress med min, har ikke hatt noe problemer me at luker tar nedi.flyr som en pil både fort og sakte, jeg ble veldig imponert av flyegenskapene på denne. Ligger en på modellsalg til 2500kr.
                          Terje syvertsen
                          www.ModumModellSportklubb.com
                          3dhs edge mintor 38
                          C-arf edge dle 111 v3.
                          C-ARF extra 330l da 100.

                          Comment


                          • #14
                            Takk for tipset Syver! Grei pris på den, og noen har allerede kjøpt den.....

                            By the way, vi har ikke asfalt / vei ved stripa.

                            Comment


                            • #15
                              Vel, en løsning kan fortsatt være Habu'en fra Parkzone, den flyr jo tross alt helt greit med hjula ute. En løsning kan være å bruke 5 celler, motor og vifte skal tåle det, men man må bytte esc'en. Og det er jo fullt mulig at du vil like den på 4 celler også. Evt så kan man jo kjøpe en tom kropp og montere ønsket utstyr selv.

                              Comment

                              Working...
                              X