Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ønsker tips om EDF-modell som funker på gress-stripe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by SmurfAir View Post
    Takk for tipset Syver! Grei pris på den, og noen har allerede kjøpt den.....

    By the way, vi har ikke asfalt / vei ved stripa.
    Det jeg mente var at med 8 celler så drar det rett av på gress.synd den var solgt,vet ikke om de selges her til lands. ......noen som vet??
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.

    Comment


    • #17
      Elefun blir sikkert glad for å bli kvitt denne
      GWS ME-262 - 2x300H

      NB! Det er bare et kit altså.

      Tror du bør tenke på å kjøpe utaskjærs i denne hobbyen. De lokale sjappene er nokså
      begrenset når det gjelder utstyr og deler. Det er i utlandet du har utvalg + prisene kan
      vere gunstige alt etter hvor og hva du kjøper.

      Comment


      • #18
        Det følger faktisk med vifter med børstemotorer, men hvem gidder vel å bruke dem. Hvis du (eller andre) har lyst på så har jeg et slikt kit liggende med to Hobbyking vifter og 30 a esc. Ellers støtter jeg at skal man ha noe å velge i når det gjelder EDF bør man se til utlandet

        Comment


        • #19
          Originally posted by Ofly61 View Post
          Elefun blir sikkert glad for å bli kvitt denne
          GWS ME-262 - 2x300H
          Hehe, ja det tror jeg nok, men den der havner ikke hos meg

          Du har rett i det at utvalget utaskjærs er stort å fristende, for min del så går dette med å handle i Norge på flere ting.
          Stort sett rask levering, trygt pga. Norsk lovgivning, holde liv i Norsk næringsliv / Norske RC-butikker.
          Handler alle fra Kina osv, så forsvinner de Norske aktørene... noe jeg syns ville vært tragisk.

          Når jeg har lyst på noe, vil jeg ha det litt kjapt. Fra f. eks. Hobbyking, så vet man ikke om man får det om en uke eller et halvt år.
          Er ikke så nøye med prisen, men utvalget fra utlandet er fristende
          Ofte ser man ting på nett som man ikke finner hos Norsk forhandler, og da er grunnlaget for å gjøre det et annet.
          Men så kommer disse usikkerhetsmomentene inn, som leveringstid, avgifter og gebyrer osv. som jeg ikke er så happy med.

          Comment


          • #20
            Vel, dropper du understell så får du mye mer å velge i her til lands. Sjekk teknisk hobby feks Teknisk hobby, de har bla en F-16, feteste jetjageren ever spør du meg. Den skal visst fly meget bra også.
            Last edited by Kyrre; 14-08-14, 22:39.

            Comment


            • #21
              Teknisk Hobby ja, har sett den forhandleren før, men har glemt dem
              De har flere modeller i kurante størrelser med understell ser det ut til også, syns den F-16 modellen blir litt i minste laget og er uten understell.
              Har lyst til å kunne ta av / lande på stripa (gress), må se hva jeg finner av detaljinfo om de andre der.

              Er det andre norske forhandlere av fly enn disse under som er verdt å vite om (generelt)??
              Sikkert flere enn disse som jeg har funnet?

              Elefun
              Absolutt Hobby
              RcPro
              Nortrading
              Mikronor
              xxlrc
              Edit: glemte to av de eldre.... Smallsize og Modellers
              Last edited by SmurfAir; 15-08-14, 10:31.

              Comment


              • #22
                Originally posted by SmurfAir View Post
                .. uten understell.
                Har lyst til å kunne ta av / lande på stripa (gress)
                .
                .
                Lande på stripa går nok bedre uten understell, spesiellt i starten dersom du ikke mestrer "høy alfa" alt da.

                Sitter og tenker på Alfa Model's A-4 Skyhawk mener den har små hjul gjemt i/under vingen. Kunne en
                slik løsning fungert på gress men da med større hjul?

                Hjulene måtte antakelig stikke gjennom vinge.

                http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=731698


                Leste litt i review ovenfor og med 4S er det kanskje mulig å ta av fra gress uten
                å modifisere til større hjul.

                NB! A-4'n flyr som ei pil ... ikke å anbefale som første EDF modell altså ...
                Last edited by Ofly61; 15-08-14, 08:31.

                Comment


                • #23
                  Smallsize selger jo både Habu 2 og Habu 32, men de er utsolgt på Parkzone sin. Headrc har faktisk tilbud på den, det er jo nesten i Norge Sorry at jeg maser om Habu'en, men det er en meget god edf, jeg liker den veldig godt og kan garantere at det er en god første edf da det var min første. God størrelse, god fart (uten hjul) og veldig lettflydd enten du flyr den fort eller sakte. Habu 32 fra E-Flite vet jeg ikke mye om, men folk har jo montert turbin i den så den bør da duge som edf også.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Ofly61 View Post
                    Lande på stripa går nok bedre uten understell, spesiellt i starten dersom du ikke mestrer "høy alfa" alt da.

                    Sitter og tenker på Alfa Model's A-4 Skyhawk mener den har små hjul gjemt i/under vingen. Kunne en
                    slik løsning fungert på gress men da med større hjul?
                    Får til høy alfa med 3D fly som egner seg til det uten å være for "nervøs", disse "jet"-modellene er det vel litt både og med, noen har vectoring og er 3D-kapable, andre er absolutt ikke det.
                    Den A-4'n så er det sikkert mulig å modde de hjulfestene så de stikker lenger ned og man kan ha større hjul.
                    Men det er 0-fjæring ser det ut til, også får man hele modellen som "brems" dersom den tar nedi gresset.

                    Har lyst på noe som er litt større i vsp 1 meter +

                    Comment


                    • #25
                      Hei!
                      Jeg lander på denne Alpha-jet'n selv om jeg ikke digger skjema på den akkurat.
                      Har lest diverse folk sine erfaringer med den, og den funker på gress.
                      Kan også fly's ganske sakte under innflyging, og den dropper høyde ganske raskt når man throttler ned.

                      Understellet er det lett å skifte hjul på om ønskelig pga. at det er i ståltråd uten deksler osv. på leggene.
                      Og jeg har div. 4S batterier fra før som passer i den.

                      Takk for forslag alle sammen!

                      Click image for larger version

Name:	Alphajet.jpg
Views:	1
Size:	24.0 KB
ID:	608698

                      Comment


                      • #26
                        Her var det jo litt snacks! Spesielt den F-18 kjerra! Flyr nok like bra som den Alpha Jet'en.

                        Usjda
                        Stig-Arne Isaksen

                        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
                          Her var det jo litt snacks! Spesielt den F-18 kjerra! Flyr nok like bra som den Alpha Jet'en.

                          Usjda
                          Takk for tipset!
                          Linken funker ikke, men jeg søkte på Finn, antar det er den med finnkode 50813340.
                          Det er i Trondheim, og det står i annonsen at det ikke sendes.....¨

                          Ellers ok priset, bestiller meg Alpha jet'n i dag jeg.

                          Comment


                          • #28
                            Har akkurat bestilt en Viper (8-cellers) fra hobbyfly... Danmark..
                            Referat kommer...

                            Comment


                            • #29
                              Jeg kjøpte den alpha-jet'n, den funker fint på gress den, så lenge ikke gresset er alt for langt

                              Comment


                              • #30
                                Hei!
                                Tar opp tråden fra 2014 - da jeg de siste 6 måneder har startet med EDF jets. Jeg har fløyet 2 stk E-flite Viper (jeg kræsja den første etter å ha blitt overmodig og forsøkte low pass på rygg uten å ha trent nok i simulatori).Den andre er jeg litt mer forsiktig med og den fungerer flott! Er helgeflyger for det meste og har logget en del missions på Vipern nå. Rask og stødig modell, men blir fort vanskelig å få øye på. Er nå på jakt etter flere EDF-modeller som kan funke på gress. Kjøpe den første fra elefun.no og den andre fra autopartner.se. Pga fallende dollarkurs og større utvalg i utlandet ser jeg på modeller som Arrow Hobby Marlin 64 mm PNP (hobbyzone.com - ca 160 dollar) til Freewing mig-29 twin 80 mm PNP (motionrc.com - ca 560 dollar). Har dere noen tips og råd på EDF-modeller for gress-ops som gir stor pilotglede og nettbutikker som gir en god kundeopplevelse??? Holder på å bygge nok erfaring til fuelturbinmodell - men det tar nok noen måneder før jeg er der.
                                Mvh nysgjerrig

                                Comment

                                Working...
                                X