Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fraktpriser fra EU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fraktpriser fra EU

    Hei.
    Det ser ut til at jeg må importere deler til min Esprit fra Jaro Muller.
    Men frakprisene er ikke særlig behaglige. 100€ vil fraktselskap ha for å sende hjem en kropp og en vingedel.
    Er dette "normale" priser på frakt fra det store utland?
    Noen som vet om frakselskap som tar litt mindre for å sende godsaker hjem?
    Fly well-make my day!

  • #2
    Om det er normalt eller om det er billigere alternativer vet jeg ikke, men jeg har flere ganger (sist for to dager siden) betalt rundt 125€ for komplette fly fra Tyskland. Regner med at embalasje også er regnet inn i prisen - det er jo tross alt mer omfattende embalering enn ei billig tynn pappeske.

    Comment


    • #3
      Ja, jeg må kanskje finne meg i det. Men synes alikevel det er i drøyeste laget.
      Fly well-make my day!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Wiker View Post
        ...... Regner med at embalasje også er regnet inn i prisen - det er jo tross alt mer omfattende embalering enn ei billig tynn pappeske.
        Og sist men ikke mist forsikring. Med en gang man skal forsikre pakken opp mot en reell verdi, koster det penger.
        Dette er ikke unikt for Europa, det samme gjelder fra USA. Unntaket er Kina, men det crapet som kommer derifra er så billig å produsere at det er enklere/billigere for avsender å sende på nytt enn å forsikre....
        Last edited by Quadrocopter; 17-08-14, 10:21.

        Comment


        • #5
          Tja... Jeg betalte rundt 800NOK for frakt av 40% Dec Elefun -> Sandefjord

          Synes ikke det hørtes så ille ut.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            Tja... Jeg betalte rundt 800NOK for frakt av 40% Dec Elefun -> Sandefjord

            Synes ikke det hørtes så ille ut.
            nå tok jo dette opp en halv semi tralle da.. så billig det da
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment


            • #7
              Jeg har innsett at rimlig frakt fra EU er vanskelig, så det ble 100 Euro pakke til Norge
              Fly well-make my day!

              Comment


              • #8
                hva skjer om du sender til Strömstad og henter der da?
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Jeg vet ikke. Men det koster jo noe å kjøre de milene til og fra strømstad også. Og det går en hel dag. Jeg er ikke glad i harrytur, og har allerede betalt for frakten.
                  En annen sak er at den godeste JM er utrolig treg i å effektuere bestillinger.Jeg betalte for delene for 10 dager siden, og i går spør han om fargene på vingen? Han har det tydligvis kke travelt. Hjemmesiden hans er heller ikke oppe ennå, selv om den skulle vært det for et par måneder siden.Tror kanskje det er billigere og raskere å få modeller fra Skip miller. Men for øyeblikket sier lommeboka stopp for nye kjøp, men det kommer sikkert bedre tider.
                  Fly well-make my day!

                  Comment


                  • #10
                    Da jeg bestilte storchen (arf på 2.85m) fra tyskland betalte jeg 30Euro i frakt. den kom i to store esker med tollpost rett på døra. Det var fra hobbyfly.de

                    Har nå bestilt ett kitt på en polikarpov i16. det er glassfiber kropp og plankede isopor vinger. den er 2meter i vingespenn og de skulle ha 45Euro i frakt.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment

                    Working...
                    X