Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefalninger/erfaringer med RC butikker(ebay og storlager/wholesale butikker)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefalninger/erfaringer med RC butikker(ebay og storlager/wholesale butikker)

    På grunn av tråder som, "HobbyKing = Slow King", "HobbyKing levering" og mange flere slik som disse tenkte jeg at det hadde vært kjekt med en tråd der alle kunne anbefale og dele sine erfaringer med levering og produkter fra andre leverandører enn HobbyKing. Jeg tenker da på mindre produkter slik som børsteløse motorer, ESC'er, FC kort, diverse små elektronikk, propeller etc.

    På dette tidspunktet kjøper jeg kun batterier fra HobbyKing, men hvis noen har erfaringer med andre selgere/produsenter som er like gode som HobbyKing's Turnigy batterier så del gjerne erfaringene dine/deres....

    Eksempel på en anbefalning, kom gjerne med flere punkter...

    1.Navn på RCbutikken/LINK:
    2.Innhold i butikken:
    3.Hva bestilte du? (Det kan være store forskjeller på forsendelsesmåte og leveringstid på store og små ordrer/ting)
    4.Antall ordrer/pakker totalt fra samme selger? (Ha minimum 2 ordrer eller flere før det skrives en anbefalning)
    5.Type frakt/levering, pris og tid: (Pakkepost, rekommandert brevsending, brevsending uten sporing, EMS etc.)

    6.Var produktet bra? Fungerte det? Er det et produkt du kan anbefale videre? (Ikke nødvendig)


    Min første:

    1. World RC(ebay) Security Measure
    2. Helikopter deler, multikopter deler, motorer, servoer, fartskontrollere etc. av merkene EMAX og TAROT osv.
    3. 3 ordrer med 2 motorer i hver pakke, 1 pakke med diverse skruer og mini quad deler + servo tester.
    4. 4 ordrer, der 3 var på samme dag og den siste ble bestilt flere uker etter første bestilling.
    5. "Free shipping" med rekommandert brevsending. En pakke var her på 7 dager og de andre tok 8-9 dager fra bestillingsdag.

    6. Har ikke prøvd produktene ennå. M2 skruene som fulgte med motorene var for korte for 3mm karbon ramma, måtte bestille lengre skruer.



    Siden jeg er ny innen RC hobbyen så håper jeg flere deler sine erfaringer med ebay sjapper og andre RC butikker enn H-King.
    Last edited by KennethLNOR; 17-08-14, 20:12. Reason: LEIF

  • #2
    Originally posted by KennethLNOR View Post
    På grunn av tråder som, "HobbyKing = Slow King", "HobbyKing levering" og mange flere slik som disse tenkte jeg at det hadde vært kjekt med en tråd der alle kunne anbefale og dele sine erfaringer med levering og produkter fra andre leverandører enn HobbyKing. Jeg tenker da på mindre produkter slik som børsteløse motorer, ESC'er, FC kort, diverse små elektronikk, propeller etc.

    På dette tidspunktet kjøper jeg kun batterier fra HobbyKing, men hvis noen har erfaringer med andre selgere/produsenter som er like gode som HobbyKing's Turnigy batterier så del gjerne erfaringene dine/deres....
    Bra initiativ!
    For å få mer struktur anbefaler jeg at du tar ansvaret å samler alle forslag i det første innlegget ditt.
    Her er et forslag til et format som kan bli mer oversiktlig hvis det kommer mange forslag.

    Har lagt til et nytt felt: Lokasjon/land

    Navn på RCbutikken/LINK:
    • Innhold i butikken:
    • Hva bestilte du? (Det kan være store forskjeller på forsendelsesmåte og leveringstid på store og små ordrer/ting)
    • Antall ordrer/pakker totalt fra samme selger? (Ha minimum 2 ordrer eller flere før det skrives en anbefalning)
    • Type frakt/levering, pris og tid: (Pakkepost, rekommandert brevsending, brevsending uten sporing, EMS etc.
    • Var produktet bra? Fungerte det?Er det et produkt du kan anbefale videre?(Ikke nødvendig)
    • Lokasjon/Land til butikken


    Eksempel:
    World RC(ebay) Security Measure
    • Helikopter deler, multikopter deler, motorer, servoer, fartskontrollere etc. av merkene EMAX og TAROT osv.
    • ordrer med 2 motorer i hver pakke, 1 pakke med diverse skruer og mini quad deler + servo tester.
    • ordrer, der 3 var på samme dag og den siste ble bestilt flere uker etter første bestilling.
    • "Free shipping" med rekommandert brevsending. En pakke var her på 7 dager og de andre tok 8-9 dager fra bestillingsdag.
    • Har ikke prøvd produktene ennå. M2 skruene som fulgte med motorene var for korte for 3mm karbon ramma, måtte bestille lengre skruer.
    • Kina / HongKong
    Last edited by Quadrocopter; 17-08-14, 20:37.

    Comment


    • #3
      Her er noen fra meg (ikke ebay):

      Elefun Elefun radiostyrt, hobby & fritid
      • Alt av RC utsyr
      • Bestiller det jeg trenger fra denne butikken når jeg vil ha det raskt å billig.
      • I postkassa dagen etter det er bestilt. Lav frakt.
      • Utsalg over disk i engen butikk (Arendal)
      • Norge


      Smallsize http://shop.smallsize.no/
      • Alt av RC utsyr
      • Har ikke testet netshopen siden de har butikk i Oslo, men det er fritt frem for andre å fylle ut mer her.
      • Også utsalg over disk i engen butikk (Oslo)
      • Norge

      Thorbjør og Kåre (RC-seilflysport) Rc-seilfly.no - Modellflysport
      • RC utsyr med fokus på (seil)fly og elektronikk
      • Sender raskt, hyggelig å prate med både på telefon og i butikken. Thorbjørn flommer over av kunnskap om RC og han har alltid den spesielle tingen "smør og brød" butikkene ikke har!!
      • Også utsalg over disk i engen butikk (Oslo/skøyen hovedgård)
      • Norge
      Last edited by Quadrocopter; 17-08-14, 20:40.

      Comment


      • #4
        Jeg oppgir gjerne butikker jeg har handlet fra, men jeg må bare si at jeg gidder ikke å liste opp alt du vil for hver butikk.

        Himodel i Kina. Har mye FPV og multikopter uststyr. Tilbyr mange fraktalternativer, opplever ofte å få ting etter to dager med DHL

        Lowprice Ikke verdens største utvalg, men er en god kilde for APC propeller.

        Singaporehobby Stort utvalg av modeller, men prisene er mer europeiske enn kinesiske

        Infinity hobby Mye multikopter utstyr, men også mye småtteri. Fant feks nye, originale brytere til JR radioen min jeg klarte å miste i bakken.

        Comment


        • #5
          +1 på det det Quadrokopter sier. Smallsize, Elefun og RC-seilfly.no er aldri feil.

          Jeg vil også legge til RCpro.no og Norwegian Modellers.

          RCpro har ofte litt spesielle saker du ikke finner andre steder, eks. Mikado, Sab heli osv. De har også veldig bra utvalg av verktøy, driller og annen "jernvare". Frakt med tollpost er ikke alltid like vellykket (står ofte en dag ekstra på en terminal) men det er uslåelig med levering til den lokale Kiwi som har oppe til kl 23

          Norwegian Modellers (Modellers.com) har det meste av Futaba og O.S, Sullivan, Hatori og Robart. Norwegian er alltid bra på smådeler, brevpost belastes kun etter faktisk kostnad så selv om de reserverer 91,- i utgangspunktet, så blir det endelige trekket ofte mindre. Høy kvalitet på Balsa, og fører hele Proxxon-sortimentet.

          Ellers prøver jeg så langt det lar seg gjøre å handle i Norge. Raskt, problemfritt og ingen toll-overraskelser.
          MVH

          Jon Gunnar Wold

          Comment


          • #6
            +1 På Quadrocopter og Jon Wold sine Norske referanser.
            Handler stort sett hos disse som de to har nevnt, men jeg har et par-tre til som jeg også handler hos.

            Absolutt Hobby som også har fysisk butikk på Hamar.
            Har kun handlet via nettet hos de foreløpig, selv om jeg har kjøpt fly der et par ganger så er frakten kun på kr. 50,-
            RC-Utstyr innenfor diverse kategorier som bil, båt, fly, Heli, Multikopter.
            Kurant utvalg av fly fra kjente produsenter, bla. Extreme Flight, Multiplex, Sebart, E-Flight/Parkzone, Seagull, Great Planes, Kyosho etc. etc


            Nortrading har jeg også handlet hos
            RC-Utstyr innenfor diverse kategorier som bil, båt, fly, Heli, Multikopter.

            Ganske stort utvalg av fly fra kjente produsenter.
            Har kun handlet over nett fra de, men de har også fysisk butikk i Eidsberg/Mysen (Østfold).


            RcElektro, lite enmannsforetak som selger elektronikk og RC-tilbehør/"forbruksmateriell" som kabler, kontakter, dempemateriell osv.
            Også multikopter utstyr, FPV, Led, batterier osv.
            Har handlet derfra en del ganger, har alltid fått det jeg har bestilt i rett antall og raskt levert.

            Handler alle fra Kina, så mister vi de norske...

            Comment


            • #7
              Siden vi nå lister norske butikker kan vi ta med;

              http://www.hobby24.no, raske og rimelige på frakt
              Teknisk hobby mye rart ingen andre har
              http://www.tigerhobby.no en av de få som tørr satse på balsa sett
              RC-Batteri.no batterier og elektro-heli
              http://www.greatwings.no har mye for mikro entusiasten, bla sett fra Stevens Aero

              Noen jeg ikke har erfaring med;
              Hjem - Modell Hobby
              http://www.rchandelen.no
              http://www.rcservice.no
              pkhobby.no

              Og så har vi jo den fysiske butikken Guttas på Frogner

              Comment

              Working...
              X