Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strykejern til trekking - Alle Norske butikker utsolgt i sommer? (2014)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strykejern til trekking - Alle Norske butikker utsolgt i sommer? (2014)

    Hei folkens!
    Jeg har endelig gått til det skrittet å ta fatt på balsa-bygging og skal da gå til innkjøp av en del verktøy som jeg må ha til dette.
    Og det er ett strykejern for trekking av film.

    Jeg har handlet det meste hos Norwegian Modellers der nå i det siste for å få tak i det jeg trenger, men de er utsolgt for strykejern til langt utpå høsten. Så da har jeg sett hos de andre jeg kjenner til, men de er jaggu utsolgt også...

    Noen som kjenner til noen Norske butikker som har dette på lager og av grei kvalitet/ kjente merker?
    Vil jo helst handle dette i en Norsk butikk der alt dette er godkjent for bruk i den Norske heimen

    Takker for svar!

    Jan Erik

    PS: jeg skal bygge denne modellen i første omgang: StevensAero - Swift (100) Full House Ultra Micro Kit

    Grei modell å starte på vil jeg tro

  • #2
    Prøv Nortrading Nor-Trading AS ser ikke om den er på lager men står oppført i assortementet.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Takker! De hadde jernet inne de, så den blir bestilt nå.

      Comment


      • #4
        Er det lov å si at de hadde jernet inne? Takk for meg .

        Stevens Aero sett er kanskje de beste i verden, med en passform som er så bra at man får neste frysninger nedover ryggen. Bare husk at du må ha den tynneste plastfilmen til denne modellen, både pga vekt, men enda mer fordi vanlig film vil kunne knuse en så skjør konstruksjon under krymping.
        Last edited by Kyrre; 01-09-14, 08:09.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kyrre View Post
          Er det lov å si at de hadde jernet inne? Takk for meg .

          Stevens Aero sett er kanskje de beste i verden, med en passform som er så bra at man får neste frysninger nedover ryggen. Bare husk at du må ha den tynneste plastfilmen til denne modellen, både pga vekt, men enda mer fordi vanlig film vil kunne knuse en så skjør konstruksjon under krymping.
          Ja den kom litt.. Feil ut kanskje hehe...

          Jeg valgte AeroLITE, som de anbefaler selv til denne modellen.
          Og det jeg har lest meg frem til på rcgroups etc, så skal disse settene være det beste som er ja.

          Er noen år siden jeg tukla med balsa-bygging, rettere sagt tidlig på 70-tallet så da er det greit å starte med en grei modell i starten.
          Tror dette skal bli gøy. Har jo endel erfaring med å bygge i tre, men det er mye å lære å bygge riktig, pent osv med balsa.

          Med utviklingen vi har på elektronikk, lim-typer og generell materialer som har utviklet seg enormt på 30+ år så er dette en spennende del av RC-hobbien å dykke ned i!

          Comment


          • #6
            Aerolite er det beste ja, men vær forsiktig når du tar av beskyttelsesfilmen, da selve plasten har en fæl tendens til å fest seg til seg selv, og da er den nærmest umulig å få fra hverandre igjen. Når den først er på plass på modellen er den like enkel å jobbe med som det meste. Har selv bygd flere SA modeller, alt fra de simpleste 1 cellers modellene til den ganske store Squirt 700 og Frede 1.5, digger dem alle sammen. Dessverre satte de opp prisene i våres, både på settene og frakten, og jeg må si at de har blitt for dyre for min smak nå. Jeg hadde tenkt å enten kjøpe Skyboy eller Daddy'o settet i sommer, men de kommer på godt over 2000 etter alle avgifter er betalt, og det ble for mye for min del. Synd egentlig.

            Comment


            • #7
              Ugh.. Ja jeg la merke til at frakt ble dyrt, faktisk mer enn selve settet kostet...

              Takk for tips ang, filmen, det blir nok å prøve seg litt frem på noen biter først og legge en plan for unngå å få filmen til å feste seg til alt den ikke skal festes til. Fant en grei tutorial på rcgroups jeg skal titte litt nærmere på når det er tid for å legge film.

              Ser at Micro Flight Tec (Sverige) har noen sett fra StevensAero, noen erfaringer med å bestille fra de? Er alltid vanskelig om du går utenom "mainstreeam" av det som er populært i ett land som Norge, dessverre...
              Vi blir vel for små til at forhandlere kan sitte med lagre av det som ikke er mest populært.. Men skulle tro at dette var noe som burde selge, I Norge også.

              Comment


              • #8
                Sjekk tigerhobby.no, de har noen modeller fra Mountain Models som er nesten like bra som SA.

                Comment


                • #9
                  Se der ja, takker!

                  Comment


                  • #10
                    Da har strykejernet ankommet og da er det bare å vente på at Stevens Aero skal få levert kitet sånn at jeg får begynt.
                    Takk for hjelpen!

                    Comment

                    Working...
                    X