Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det mange som driver med 250 quad'er?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det mange som driver med 250 quad'er?

    Jeg ser at hoveinteressen blant de som driver med multikopter i Norge er "flyvende kameraer", det må da være noen som driver med multikopter kun for RC delen, altså selveste kjøringen?

    Selv har jeg nettopp startet og hadde min første tur med 250 quad'en min i går, det endte med krasj og 3 ødelagte propeller Nå i starten har jeg billige rammer fra Kina og ser ikke bort i fra at det blir noe gromt etterhvert. FPV har jeg ennå ikke startet med, må klare å fly LOS først.

    Bor i Vestfold

  • #2
    Hei. Jeg flyr litt 250 quad mest for rc delen. Flyr fpv innenfor en radius på typisk 100 meter og helst med hindringer som gjør det krevende å fly. Har bygd en Blackout mini h-quad som har god hastighet og tåler en trøkk når trærne hopper ut i veien Har også kamera på den for å forevige morroa.

    Comment


    • #3
      Kunne tenkt meg en BO quad eller en QAV250 fra Lumenier, men akkurat nå er det morro å lage billige quad'er og prøve ut diverse utstyr. Håper 250 quad racing blir stort i Norge også.

      Comment


      • #4
        Hørte om denne i dag. 250 size tri-copter og en v-tail versjon: http://www.rctodayshow.com/forum/vie...php?f=7&t=1725

        Comment


        • #5
          Har bestilt flere 250 karbonrammer. En av de har jeg fra før, men denne kostet under 200 lappen, kjøpte den kun for å sjekke kvaliteten og for å ha reservedeler. LINK.

          Den andre kostet 330kr. og ser litt bedre ut, LINK.

          De finerrammene ser kule ut. Har planer om å lage meg en 350-450 size Y4 evt. Y6 av tre etterhvert, bare for morro.

          Comment


          • #6
            Det er jo ganske rene blackout kloner de der. Burde fungere greit så lenge karbon platene er god kvalitet.

            Comment


            • #7
              Originally posted by KennethLNOR View Post
              Jeg ser at hoveinteressen blant de som driver med multikopter i Norge er "flyvende kameraer", det må da være noen som driver med multikopter kun for RC delen, altså selveste kjøringen?

              Selv har jeg nettopp startet og hadde min første tur med 250 quad'en min i går, det endte med krasj og 3 ødelagte propeller Nå i starten har jeg billige rammer fra Kina og ser ikke bort i fra at det blir noe gromt etterhvert. FPV har jeg ennå ikke startet med, må klare å fly LOS først.

              Bor i Vestfold
              Ennå en vestfolding som flyr mye 250 quad (.. Og større) her. Artige maskiner å fly fpv med. Selv har jeg en drq250, som jeg er meget fornøyd med.
              Hans Christian Thjømøe





              Comment


              • #8
                Ikke akkurat Vestfolding, men har bodd her siden 2006 Er det noe miljø innen quad i Vestfold? Da regner jeg ikke med de som har RTF/DJI quad.

                Hvor pleier du å fly quad?

                Har ikke startet med FPV ennå, men har board cam, boscam video Rx/Tx og Hobby King's DIY FPV goggles (venter på FatShark Dominator skal komme i butikkene, bare backorder). Har egentlig ikke startet å fly spesielt mye, må prøve å komme meg ut. Dessverre er jobb, oppussing, kvinnfolk og generell latskap i veien for det.

                Driver å setter sammen en S500 Quad nå, klarte å bestille 2 rammer itillegg til reservedeler. Må hverfall få en igang.

                De nye DART 250 og 400 rammene til H-King ser greie ut, dessverre prøver jeg å holde meg unne H-King til jeg har fått LiPo forsendelsene mine(sjøfrakt)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by KennethLNOR View Post
                  Ikke akkurat Vestfolding, men har bodd her siden 2006 Er det noe miljø innen quad i Vestfold? Da regner jeg ikke med de som har RTF/DJI quad.

                  Hvor pleier du å fly quad?

                  Har ikke startet med FPV ennå, men har board cam, boscam video Rx/Tx og Hobby King's DIY FPV goggles (venter på FatShark Dominator skal komme i butikkene, bare backorder). Har egentlig ikke startet å fly spesielt mye, må prøve å komme meg ut. Dessverre er jobb, oppussing, kvinnfolk og generell latskap i veien for det.

                  Driver å setter sammen en S500 Quad nå, klarte å bestille 2 rammer itillegg til reservedeler. Må hverfall få en igang.

                  De nye DART 250 og 400 rammene til H-King ser greie ut, dessverre prøver jeg å holde meg unne H-King til jeg har fått LiPo forsendelsene mine(sjøfrakt)

                  Det er ganske lett å finne plasser å boltre seg på i Tønsberg området. Du får gi lyd fra deg hvis du vil bli med på litt flyving.
                  Hans Christian Thjømøe





                  Comment


                  • #10
                    Takk. Skal gjøre det. Men akkurat nå er jeg opptatt med å fikse terrassen og så må jeg fikse taket på huset.

                    Fyrte opp quad'en i stuen, fungerte like bra etter fall fra 5 meter. Byttet bare propeller og det var det

                    Fikk USBasp til KK kortet, trur jeg har FW 1.2, noen vet som hva som er anbefalt?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by KennethLNOR View Post
                      Takk. Skal gjøre det. Men akkurat nå er jeg opptatt med å fikse terrassen og så må jeg fikse taket på huset.

                      Fyrte opp quad'en i stuen, fungerte like bra etter fall fra 5 meter. Byttet bare propeller og det var det

                      Fikk USBasp til KK kortet, trur jeg har FW 1.2, noen vet som hva som er anbefalt?
                      Jeg har kun erfaring med naze32 acro og fullversjon (i tillegg til dji kontrollerne). Du kan spørre på fpv.no om ingen kan svare deg på det spørsmålet her.
                      Hans Christian Thjømøe





                      Comment


                      • #12
                        Finner sikkert noe på youtube

                        Har også naze Acro, kjøpte den i sommer like før prisstigningen på 2USD. Ikke fått prøvd den ennå. Syns KK2 kortet med LCD skjerm er genialt nå som jeg lærer meg ting, kjapt å prøv seg fram på PI settings etc. Har også bestilt en billig CC3D Openpilot FC.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg anbefaler RC911 v1.6++ rev 3 på kk2 kortet. Dette er custom fw som du finner for nedlasting hos lazyzero. Denne har et tillegg som kalles sl-mix hvor du kan ha litt hjelp av self leveling når stikkene er i midtstilling, men jo mer stikke du gir jo mer acro mode får du. Flyr kjempefint på nesten standard settings. Har kortet på en F450 som er mitt FPV-prosjekt.
                          Last edited by helinor; 06-09-14, 19:30.
                          F330 og F450 med modifiserte rammer, Naza lite V2 og Fatshark FPV - TBS carbon clone med Naza M lite V2 og Fatshark FPV for GoPro - F450 med KK2 .
                          Spektrum DX6i og TGY 9x med ER9x og FRSky XJT-modul
                          Prosjekt: Hubsan X4 basert FPV rigg med 3D printet ramme for innendørs flyging

                          Comment


                          • #14
                            Fant en som heter KK2.1 V1.6++ AiO by kapteinkuk modified by RC911

                            Den du nevnte fikk jeg flashet på KK2.0 kortet mitt.

                            TAKK

                            Comment


                            • #15
                              Salg på små motorer til <250 quad; EMAX MT1806 2280KV ($9,89) og Dragonfly MC1806 2300KV ($9,99). Kjøp 3stk i en pakke og det blir moms- og gebyrfritt. Har EMAX motorene på 250 quaden min. Dessverre så betalte jeg over 20kr mer pr. motor for mine.

                              Comment

                              Working...
                              X