Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMAC sportman -》intermediate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IMAC sportman -》intermediate

    Da dukker det opp nye ting som skal flys

    - Negativ snapp roll.
    - 8 punkt roller.
    - Roll kombinasjoner som bytter retning.
    Ex 1/4 høyre og 3/4 venstre.
    - 90 grader sving med 1 roll utover.
    - Stallturn med underside mot deg.
    - Generelt mer inverted fight.
    Ex outside loop.

    Er det noe jeg har glemt?
    Last edited by kjetilmh; 04-09-14, 07:31.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

  • #2
    IMAC sportman -》intermediate

    Hehe... er vel det meste dette Kjetil. Blir mange fine øvelser med en kombi av de der...
    Myser litt på Advanced jeg da...
    Last edited by gnistjeger; 04-09-14, 11:16.
    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

    " It's all 100% electric ! "


    Comment


    • #3
      Lykke til begge to.
      Tror jeg får trene litt på sportsmann jeg. Store nok utfordringer der, for en stakkars gamling.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        Originally posted by Tertitten View Post
        Lykke til begge to.
        Tror jeg får trene litt på sportsmann jeg. Store nok utfordringer der, for en stakkars gamling.
        Med tanke på at du fikk kun en konk i Sportsman Terje skal du nok få en fin sesong der neste år
        Jeg er fortsatt tenkeboksen vedr Advanced. Bruke høsten og vinteren til å øve litt og se hva neste sesong blir.
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

        " It's all 100% electric ! "


        Comment


        • #5
          Traff en som mente at "sånn derre sekvensflyving" måtte være skikkelig kjedelig.
          Ja, særlig...

          Jeg tror også at du har fått med det meste Kjetil. Men det kan jo dukke opp noen nye kombinasjoner i neste års program.
          Tren en øvelse av gangen, (hele flighten) i begynnelsen, i steden for å forsøke å gå igjennom hele programmet.
          Du hadde veldig mange fine sekvenser på Starmoen sist helg, så dette går bra. Du vil også sikkert finne ut at du må fly litt lenger ut for å få nok plass til alle elementene i Intermediate. Flyr du for nærme ender du (visuelt) langt ut til sidene, og det blir vanskeligere å få til geometrien i øvelsene.
          Håper det er lenge til det kommer snø!

          Mvh
          Magne

          Comment


          • #6
            Vi som trener F3A hører dette med kjedelig ganske ofte, men at det å vimse rundt i luften som en skadeskutt humle er spennende har jeg aldri skjønt.

            Man får spørre dem neste gang om de greier å fly en rett linje i mer enn 20 meter uten gassen i bånn og med konstant "sakte" hastighet både opp og ned vertikalt
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Superstar40 View Post
              Vi som trener F3A hører dette med kjedelig ganske ofte, men at det å vimse rundt i luften som en skadeskutt humle er spennende har jeg aldri skjønt.

              Man får spørre dem neste gang om de greier å fly en rett linje i mer enn 20 meter uten gassen i bånn og med konstant "sakte" hastighet både opp og ned vertikalt
              Denne debatten fører ikke noe steds hen. Ønsker man å drille i luften så OK.
              La da være å diskvalifisere folk som trener F3a som er litt mer enn vanskelig å få til, er ikke noen fisketur akkurat!!
              Dag Øiseth Larsen
              90187441
              Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

              Comment


              • #8
                Var ment som en fleipete kommentar på det alle de som flyr strukturert får spørsmål om, både IMAC, F3A og F3C.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Tipper 90 graders sving med roll blir den største utfordringen.
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #10
                    Men den har lavest K-factor av dem alle.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Superstar40 View Post
                      Var ment som en fleipete kommentar på det alle de som flyr strukturert får spørsmål om, både IMAC, F3A og F3C.
                      Min kommentar var ment slik:
                      Alle har rett til å holde på med det de holder på med så lenge ingen blir forstyrret eller plaget av det de holder på med.


                      Pilotens trøst?
                      Alle øvelser har en tendens til å bli lette når en får de til
                      Dag Øiseth Larsen
                      90187441
                      Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                      Comment


                      • #12
                        OK, da er vi enige om at modellfly er gøy.

                        Comment


                        • #13
                          At øvelsen kvart sirkel med hel innvendig roll har såpass lav K-faktor er litt rart, men en fordel om man ikke utfører perfekt er at det slår litt mindre ut
                          Rune Haugen
                          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                          " It's all 100% electric ! "


                          Comment


                          • #14
                            K-faktorene i IMAC er tatt direkte fra fullsize, og kan av og til virke litt ulogiske på oss modellflyvere.
                            Det er ikke alltid øvelsene med høyest K-factor er de vanskeligste å fly.

                            Mvh
                            Magne

                            Comment


                            • #15
                              Memoriserer dere rekkefølge for trening, eller er dere stort sett flersammen?

                              Basic blir litt for ... basic... men allerede den er tung å huske imens en flyr
                              Ola G Bråten -77
                              Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                              Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                              3DHS Slick 89" Q80-8m
                              Jeti DS-16

                              Comment

                              Working...
                              X