Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ski til Multiplex funcub?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ski til Multiplex funcub?

    En må vel begynne å tenke på det utenkelige (sne ;( ) Så Hvilket ski passer til Multiplex funcub?

  • #2
    Tja, si det. Jeg kjøpte et par av disse: TopModel Ski medium x2 mot slutten av forrige vinter, men fikk aldri prøvd dem, ettersom det ikke var så mye snø å skli rundt på Men de skal på når skiføret melder seg.

    Parkflyer skiene til DuBro: Dubro Ski for parkflyvere 1par har jeg prøvd på andre fly, men tror de blir i minste laget for Funcuben. Dessuten er det knotete å feste dem, og de knekker for et godt ord hvis det er kaldt (hender jo om vinteren ) og man kjører borti noe hardt som eksempelvis en liten isklump.

    De store skiene til DuBro:Dubro Ski for fly opp til .60 - et par fungerer veldig bra, men de er unødig tunge for dette flyet.
    Knut

    Diverse fly; de fleste med propell...

    Comment


    • #3
      Takk for flott svar og fine linker. Bruker du noe ski på halehjulet?

      Comment


      • #4
        Uff, disse Dubro park skiene er noe av det verste jeg har vært borti uansett RC produkt. Disse fra Hobbyking ser mye bedre ut, bestiller du idag har du de kanskje før snøen smelter (husk at du må bestille to stk). Det er også mulig du kan bruke disse. Ellers så hadde jeg nok gitt skiene fra Top Model fra Elefun en sjanse, de er jo ganske så rimelige. Du kan jo også bruke flottører.

        Comment


        • #5
          Hva er det som er så galt med disse dubro skiene Kyrre? Takk forresten for flotte tips

          Comment


          • #6
            Glem dem, de er uansett for små. Jeg husker bare jeg knota no j**** med å få festet dem, og at det var en forferdelig dårlig løsning.

            Comment


            • #7
              Hehe, mange som har knota en del med de små DuBro skiene ja. Må dog gjenta at de store skiene til Dubro er meget bra, men altså litt tunge for Funcub'en. Ski på halehjulet har jeg aldri prøvd meg på; det går så det kviner uten. Med nogenlunde anstendig maskineri ombord er jo uansett det flyet i lufta etter et par meter.
              Knut

              Diverse fly; de fleste med propell...

              Comment


              • #8
                For noen år siden jeg brukte de små DuBro skiene, men kan ikke huske at de var så knotete. Fungerte greit på en Stick type elektro modell på 8 - 900 gram.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Greit med flere erfaringer Husker ikke detaljene angående Dubro park skiene, men mener å huske at den medfølgende fjæra var svak, og at skiene hadde det med å vri seg på akselen under bruk. Og så husker jeg helt klart at jeg knakk et par stykker av de skiene...
                  Knut

                  Diverse fly; de fleste med propell...

                  Comment


                  • #10
                    Det er det jeg husker også, at hele systemet vrei seg på akslingen. Jeg fikk prøvd det en gang ved å kaste modellen og lande på skiene, og det funket jo, men jeg måtte manuelt justere skiene tilbake. Samme kan det være, de er for små for FunCub'en uansett.

                    Comment


                    • #11
                      Takker for tilbakemeldinger. Tror jeg går for et par slike TopModel Ski medium i første omgang

                      Comment

                      Working...
                      X