Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av ny gimbal kontroller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test av ny gimbal kontroller

    For de som kjenner til Alexmos gimbal kontroller så har det nå akkurat blitt sluppet en ny sterk konkurent. Tre akset stabilisert med automatisk tuning som sparer timesvis med PID justering og som visstnok fungerer meget bra.

    Skal montere mitt testkort i Tarot 960 med InfinityM gimbal og Sony Nex 5n kamera.

    More to come....


    https://phobotic.com
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Fra produsenten sine hjemmesider.

    What makes Centerpiece your next gimbal controller?

    Fully Automatic Tuning

    Zero operator intervention needed in setup phase. Complete plug and play. Sensor orientation, PID parameters and motor power as well as other proprietary tuning parameters are deduced by the firmware at the end of an automated setup process (typically taking a minute to complete).

    CANBUS Interconnects

    CANBUS communication between the IMU and the main board ensures reliable, high-throughput, low-latency communication at hostile environments, even when motors are driven with 40v or more. CANBUS also enables unprecedented system scalability, with multiple parallel IMU and additional interface units.

    Dual IMU Support (19 Axis Sensing)

    Choice of single or dual IMU, each equipped with 9DoF sensing (gyro, accelerometer, compass). All components onboard the IMU communicate with the IMU processor using a high-throughput SPI bus. In addition, the main controller is equipped with an onboard barometer.

    Dual/Triple Processor, Low Latency Architecture

    The Centerpiece architecture uses a dedicated CPU for motor drive and motion control DSP algorithms. A separate CPU on the sensor unit drives the attitude estimation and sensor filtering algorithms. This yields an extremely low latency operation, even with our computationally demanding algorithms. Our architecture also ensures perfect parallelism when two IMUs are being utilized.

    Operation At Any Angle

    Whether operated with single or dual IMU, CP algorithms compensate for gimbal tilt at any angle (even operating inverted).

    Fully Independent Cinematic Follow Modes

    Proprietary cinematic algorithms for smooth operator/vehicle follow can be enabled for each axis, completely independently of each other.

    Active Vibration Damping

    The Centerpiece uses specially developed DSP algorithms for realtime vibration detection and cancellation.

    Absolute Heading Reference

    The use of compass in the IMU allows drift-free absolute position hold on all axes, including yaw.

    Onboard Setup Interface

    The Centerpiece is equipped with a strip of 5 bicolor LEDs, two flanking buttons and a buzzer to enable simple configuration changes in the field without using any external device.

    Flexible Connectivity

    Dual Spektrum satellite inputs, Futaba SBUS in/out and 4 in + 4 in/out PWM ports ensure unmatched connectivity. The Centerpiece supports a fully assignable 16 channel matrix on all I/O interfaces (the operator can freely mix Spektrum, SBUS and PWM).

    Precise Battery Voltage Compensation

    High resolution battery voltage compensation ensures constant drive at any point during flight.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      hmm veldig interesant. sitter å vurderer en alexmos basert gimal eller en dji zenmuse til DJI S900 copteret mitt. Zenmuse skal være plug and play. men da kun til en type kamera, Men alexmos kan man bruke forskjellige kontrollere til. og heller balansere gimbal etter forskjellige kameraer/linser. når får du denne og skal begynne å teste?
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • #4
        Kom i posten i dag, håper jeg får satt den opp og har endel klart i løpet av uka. Bakvakt på jobb så litt usikkert hvor mye tid jeg får til det. Men siden det står en Alexmos der fra før så er monteringen ganske enkel da det er samme monteringshull selv om Robotics kortet er litt større
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Burde loddet inn kapasitatorer for lenge siden siden det er lange wirere til escs, men fikk endelig litt motivasjon. Nå er de på plass og Phobotic kortet skal inn i morgen

          Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1410811763779.jpg
Views:	1
Size:	168.2 KB
ID:	609230
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            tenkte jeg skulle gå for denne med en tredje akse.http://www.grousehousetechnologies.c..._12829920.aspx. billigere enn zenmuse.. og med alexmos controller frem til den du har fått deg er testet ut og da eventuelt bestille da.. men da pro versjonen av den
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment


            • #7
              Kjørte autotune sent i går kveld og den brukte nok 5 min men resultatet med manuelle bevegelser ser meget lovende ut.

              Blir flight test i løpet av ettermiddagen.

              Den GHT gimbalen får gode tilbakemeldinger. Har vurdert en selv, mindre vekt og mindre inertia
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                5 min autotune, ikke satt på folow me eller gjort noe i oppsettet. (derfor noen jerky bevegelser når man vrir heksaen helt rundt for fort.)

                Uansett bedre enn mange timer ed Alexmos kort tuning.


                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  bra og lovende dette her da..
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • #10
                    Med tanke på at den er auto tunet uten engang pc så er jeg veldig optimistisk 😀
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        ser knall ut dette.. har den 2 eller 3 modes.. follow yaw. lock og noe annet.. ?
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre


                        Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

                        Comment


                        • #13
                          Videoen er kun for å vise hvordan resultatet er med auto tune.

                          Jobber med forskjellige settinger på Nex 5n for å få klart bilde med manuell fokus. Tatt i heller labert lys så ganske vanskelig utgangspunkt.

                          Men man ser godt hvordan stabilisering funker.

                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            ikke galt dette.. og ei heller lett å sette kamera opp i slikt lys. kjøpt meg en nex5t selv i dag for å bruke i en arris gimbal som skal ha phobotic etterhvert.. Men siden jeg er noob på kamera settinger.. fint om du kunne delt noen innstillinger på kameraet..
                            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                            carl goldberg ultimate
                            DJI S900
                            piper pawnie el kjærre


                            Futaba 14SG
                            diverse epp tjafs
                            Per-Egil Furuseth

                            Comment


                            • #15
                              Der er jeg foreløpig fucked men skal eksperimentere litt fremover og deler når jeg ser lyset....
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X