Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem med motor, ESC eller hva da???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problem med motor, ESC eller hva da???

    Hei
    Har en liten 3D sak (hjemmelaget lil`ripper ) som jeg har litt problemer med
    Når jeg gir gass ,så er det akkurat som om motoren går i fri når jeg kommer til ca 2/3 gass.( høres nesten ut som om den skraper)
    Har byttet ESC og sogar motor, men har samme problemet enda. Propellen står på et slikt feste en bruker O-ring på (har prøvd to forskjellige slike fester også)
    Kan det være propellen som slår luft eller noe?? nekter å tro at to motorer eller ESCer har samme problemet. Så noen tips?
    (var selvfølgelig fri for slike faste propelladaptere til 3,15mm aksel )

  • #2
    Samme problem hos meg,fast prop aksel,prøvd med forskjellige regulatorer uten hell, bytttet motor så var problemet borte.så hos meg var det motoren.
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.

    Comment


    • #3
      Har som sagt byttet motor (og den første var NY) men ingen ting har hjulpet

      Comment


      • #4
        Hva slags propell bruker du? GWS Slowflyer feks er veldig tynne og vil gi etter når man nærmer seg et visst turtall, og vi vibrere og lage en distinkt lyd. Du vil også merke at den drar betraktelig dårligere på ful gassen feks halv. Er det det du opplever kanskje?

        Comment


        • #5
          Dette er en propell som fulgte med i en lott jeg kjøpte brukt. Tror det står hy på den 7X4 og den er tynn og veldig flexibel.
          Har ikke andre 7x4 liggende,men kan jo prøve en 8x4 (kun for å teste)

          Comment


          • #6
            Kjør motoroppsett uten propell. Funker det greit da, så er motor og ESC tilpasset hverandre. Når motor og ESC ikke funker sammen, så er det nesten i alle tilfeller at ikke motor og ESC er tilpasset (programmert) til hverandre. Det er som oftes timingen, men kan være andre ting også. At man bytter den ene delen (motor eller ESC) og så funker det, betyr ikke at noe var galt med motor eller ESC i utgangspunktet. Det bare passet ikke sammen.

            RCModeller

            Comment

            Working...
            X