Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Hush Hush " Hjemmesnekret P51 Mustang Racer fra Top Flite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Flott fly og lykke til med maiden !
    Mvh
    Totto Dahle
    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
    Medlem Agder Modellflyklubb

    Comment


    • #32
      Originally posted by SmurfAir View Post
      Lykke til på Maiden! Får håpe den flyr like bra som den ser ut (noe jeg har troen på at den kommer til å gjøre)
      Hvor mye endte vekta på?
      Takk for godord og lykkeønskninger. en god del av både penger og arbeide er investert i denne så jeg håper også den kommer i gang greit.

      Vekta er: 9,8 kg pluss bensin. Stor tank på nesten en liter er jo i meste laget, men da går den bedre etter hvert som bensinen blir brukt opp.

      Liten, lett, manøvrerbar og rask skulle dette da bli summa summarum. Thrust skal da være langt over en til en. Skulle gi meget god ( og artig ) power i vertikalen. Det går mange av denne typen verden over med adskillig mere vekt i form av glassinger etc. og skaladeler her og der. De flyr greit de også, men blir da bokstavelig talt tynget ned noe.
      Last edited by toelarse; 16-05-15, 11:24. Reason: trykkleif

      Comment


      • #33
        Da fikk jeg kjerra i lufta.. endelig. Ventet lenge på brukbart vær. Ikke helt topp nå heller men bra nok. Vemmelig bløt bane så kjerra gikk over under landingen. Bildet viser akkurat i det den reiser bust. Skulle satt den ned lenger inn på banen, men det blir jo lett å si etterpå. Knekt propell ( må ha ny til innkjøringen ) og litt liming på høyderoret er vel ikke all verden heller da mye kunne ha gått galt ellers. Lett å fly og fornøyd med utslagene og tyngdepunktet. ( bra fartspotensiale og akro konstatert ) )Imidlertid så er ikke tuned pipe opplegget i havn. Hadde en kar til å lese av under flyging og en stund gikk det fint med ca 35 grader ved bensintanken som ligger i det øverste hulrommet. Gasset på litt og da steg det jevnt og trutt opp til 50 grader. Slakket av litt igjen og da sank tempen noe. Ergo må det til noe mere isolasjon mot det øverste hulrommet og mere kjøleluft. Vil ikke gasse rundt med 50 grader og høyere rundt bensinen. Ingen skader innvendig er observert og mere fiks triks er på gang med kjølingen. Tror det skal gå bra nå etter disse erfaringene. Klar til ny testing om få dager.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Gratulerer med vellykket jomfrutur!
          Ikke veldig optimalt flyvær de siste ukene, har flydd i vesentlig sterkere vind enn vanlig de siste to gangene.
          Men desperasjonen etter å få flydd gjør at i alle fall jeg strekker egne grenser en del...

          Ser ut som om det blir skikkelig "colgate-blink" i den når sola er fremme, tøft!
          Var på flydagen på Kjeller i går og så fullsize Mustang i aksjon mot slutten av showet, det var rått!

          Små justeringer på et eller annet blir det som oftest etter Maiden, men det blir helt sikkert bra.

          Comment


          • #35
            Gratulerer veldig flott modell.

            Comment


            • #36
              Gratulerer, fin fugl! Får vel se den på Evje?
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #37
                Knall tøff maskin Tore, håper du tar den med på Evje om ikke lenge, hadde vært kult å se.
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #38
                  Takk for alle pene ord. "colgate-blink" var ganske dekkende. Treffene vi har synes jeg nesten er den største motivasjonsfaktoren så jeg gjør det som er mulig for å få kontroll over temperaturen inne i kroppen. Har trua sjøl. Dette er jo ikke noe digert tungt fly, men stort/tungt nok til at jeg vil stole på opplegget før den flys der det er mye folk. Litt sol på banen og skjerpings under landingene så får jeg nok flydd de turene som er nødvendig. Kan kjøre den noe på bakken også for å få igjennom noen liter bensin så jeg kan sette på snobbepropellen og snobbespinneren. Ikke for at jeg tror den er så mye mere effektiv, men utseendet teller jo her sammen med Colgate blinking. Enn så lenge tjener denne som kunstnerisk pyntegjenstand. Bare for ordens skyld: Det er ikke jeg som har skjært til utsparingene i spinneren. ( Dave Brown )
                  Attached Files

                  Comment


                  • #39
                    Kjempetøff Tore og grattis med maiden ! Gleder meg til Evje
                    Mvh
                    Totto Dahle
                    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                    Medlem Agder Modellflyklubb

                    Comment


                    • #40
                      Grattis !!
                      __________________________________________________ ___
                      Jørn Kaasbøll
                      Scale Warbirds of Norway

                      Comment


                      • #41
                        dette er vakkert !
                        gøy å se at alle disse timene betaler seg

                        /Jarle

                        Comment


                        • #42
                          Var det "Stig Helmer" som var maidenpilot? et råskin til å fly
                          Flott modell
                          Kjell Geir Nilsen - GOMFK - VFKM

                          Comment


                          • #43
                            -" dette er vakkert !
                            gøy å se at alle disse timene betaler seg

                            /Jarle "-

                            Takk for det! Det er moro om man får tingene til å virke, men man får også "betalt" under arbeidet. Denne synes jeg det var veldig artig å holde på med. Ikke bundet av noen ting, bare finne på og studere på hvordan. Nå ser det lovende ut for den videre karriere for flyet også. ( Går snart på Spitten igjen Jarle )


                            -"Var det "Stig Helmer" som var maidenpilot? et råskin til å fly
                            Flott modell " -

                            Stig Helmer tar over senere. Denne gangen var piloten litt ( mye ) stakkarslig når tempen gikk oppover og trangen til å få landet kjerra så fort som mulig meldte seg med stor kraft.



                            --
                            Bildene viser hvordan jeg håper kjøleproblemet skal løse seg. Har mekket mye siden flyturen. Har tettet mye bedre mellom lagene innvendig og laget hull her og der og så for meg hvordan lufta strømmer bakover og gjør miljøet svalt og behagelig. Begge sider likedan. Inntakene er fra Top Flites Thunderbolt. Sånn er det med custom. Deler tas der de finnes Kanskje ikke så vakkert eller skala, men her teller kjølingen mye mere. Den ene bildet er før jeg laget hull og "kanaler". "Laget" med bensin, elektronikk, batterier etc. dekkes over med deksler. Spennende å finne ut om det funker nå.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Gratulerer med vel gjennomført.

                              Comment


                              • #45
                                Nå er sesongen snart slutt og Hush Hush er fremdeles oppegående. Ingen selvfølge da dette flyet har gitt meg mye å studere på og har nykker så det holder. Flere tvilsomme landinger har funnet sted. Mustangen skal ikke ha så dårlige sakteflygingsegenskaper som denne har så dette må jeg finne ut av. Mistenker sterkt de fancy naglene på oversiden av vingene. Tror disse roter til luftstrømmen. Den er også mest sannsynlig framtung etter påfylling av bensin. Imidlertid er temperaturen inne i kroppen under kontroll og bare det var moro å få til. I god fart er den eksemplarisk å fly og gir god kontroll i høy fart og diverse. Landingene går best når den krabbes inn med motor ( ikke høy nese! ) og god fart over terskel. Bare å dra av gassen sånn passelig og den setter seg fint på hjulene. Krever jo litt bane og det har dem både på Evje og på Udduvoll hvor den har blitt flydd med best suksess. Det blir nok en ganske lang oppgraderingsliste før neste sesong for jeg kan jo ikke gi meg nå. Rene utviklingsprosjektet dette her og har gitt veldig mye moro tilbake. Bildet ( blinkskudd ) er tatt på warbirdweekend august 2015 av Kjell Leinhardt og her er det fullt jern. Ser at hjuldekslene bretter seg litt ut he he. Lyden av kjerra har fått flere kommentarer. Nesten alle fullsize warbirdene gir fra seg pipelyder og særlig Mustangene uten at noen med sikkerhet kan si hva det kommer av. Måtte jo ha det på min også og en liten dings under vingen lager pipelyden. Sammen med høyt turtall høres det "racing" ut.
                                Click image for larger version

Name:	nice.jpg
Views:	1
Size:	89.5 KB
ID:	612548

                                Comment

                                Working...
                                X