Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Hush Hush " Hjemmesnekret P51 Mustang Racer fra Top Flite

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    flott bilde av et flott fly !!
    denne helga ga inspirasjon til å øke farten hjemme også.

    Jarle

    Comment


    • #47
      Ja, den var over all forventning Tore
      Kan du utdype lyd-devicen du satte i på undersiden av vingen ?
      ( og hvor du kjøpte den ?)
      __________________________________________________ ___
      Jørn Kaasbøll
      Scale Warbirds of Norway

      Comment


      • #48
        Ikke mye å utdype Jørn. Bare å borre et hull og sette inn den her med link under. Har den på et par fly og den kommer på flere også for det er virkelig en artig effekt som er enkel å få til. Sammenlignet med lyden fra fullsizene er den litt for fløytete, men antagelig lar det seg gjøre å fikse til med eksperimentering. Warbird treffene inspirerer, det er sikkert og visst Jarle.
        Air Whistle

        Comment


        • #49
          Hva slags modifikasjoner har du planer om da Tore ?
          __________________________________________________ ___
          Jørn Kaasbøll
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #50
            1. Ta vekk "naglene" som går på tvers av oversiden av vingene. Det burde gå nogenlunde greit.
            2. Flytte tyngdepunktet bakover ved hjelp av bly i halen eller forsøke å finne plass bakover for et par av batteriene.
            3. Fintrimme tyngdepunkt med bensin ombord.
            4. Sjekke utslagene mot andre flygende TF-P51. Har Jon Arnes settinger på høyderoret. Nå er ikke den modellen heller så enkel å ha med å gjøre. Den er imidlertid litt tyngre så egenskapene er ikke helt like.
            5. Sjekke washout. Mistenker at dette ikke er helt etter "boka"
            6. Teste ut propeller med mere stigning. Flyr jo allerede lav inn med stor fart så dette burde gå greit. Pitch 12-14 gir mere fart.

            Litt kosmetisk hvis jeg får ånden over meg.
            1. Forminske cockpithooden/lavere topplinje slik at den blir litt mere lik fullsize Reno racerne.
            2. Kappe av vingetuppene og få på dingsene som flere av fullsize racerne har. Tar lite om gangen! Litt skummelt det der. Kanskje noe annet artig med dekor om jeg finner på noe.

            Kanskje opptrekkbart halehjul fra Robart, men bruker ikke særlig mere penger på den før den er mere pålitelig å fly.

            Her er profilen på Strega. Kunne jo vært artig å få det temmelig likt. Oppbyggingen på min er bare proskin som er skrudd fast så det er lett å ta vekk eller bygge tilbake til original også. Skal jeg få stregaprofil så må det nok formes og limes en del pluss at det må finnes en canopy som passer inn. Fasongen på skroget skal gå i en jevn bue blant annet. Lett å se men ikke fullt så enkelt å lage til. Scoopet er også modifisert på Strega for mindre luftmotstand. Vinglets eller hva det er på vingetuppene. Vet ikke hvor langt jeg drar dette nå. Har andre ting som også er morsomt
            Click image for larger version

Name:	stregaprofil.jpg
Views:	1
Size:	40.6 KB
ID:	612550
            Last edited by toelarse; 03-09-15, 20:20.

            Comment


            • #51
              Hei Tore,

              Synes den er kjempetøff som den er, men det er jo alltid morro å mekke litt
              Mvh
              Totto Dahle
              www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
              Medlem Agder Modellflyklubb

              Comment


              • #52
                Mekking og fiksing er definitivt en viktig del av moroa. Kan fort skje at denne liksom er ferdig når flyegenskapene er fikset så bra som mulig. Eller kanskje den blir tatt fram igjen om et år to eller noe hvis den overlever lowpassene? Vanlig vedlikehold er nødvendig, men litt kjedelig for å være ærlig, men da helt nødvendig. Har gjort en del av det på flyene mine og det øker utvilsomt sjansen for at de fungerer bra i lufta over tid.

                Comment

                Working...
                X