Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carf Corsair med Moki 300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by bardp View Post
    Flott sak det der. Har gått og lurt litt på en slik Moki 300 til en plastikkmodell Airworld Suchoj SU-26MX jeg nå skal starte med å bygge samen. Så blir spennende å høre hvordan den fungerer.
    Inntil videre får jeg vel klare meg med en Valach 210 B2 som jeg har liggende.
    Takker Moki 300 hadde passet perfekt i Sukoyen din men ikke så verst den Valach 210 heller

    Geir

    Comment


    • #17
      Valachen er sikkert bra den men det er nå noe helt spesielt med radialmotorer. Har en Yak med en Evolution 7-260 og den følelsen en får når en tar av med en slik er helt fantastisk.

      Comment


      • #18
        Ja det er stjerne motorer som gjelder for min del for tiden det er som du sier en spesiell følelse når du fyrer opp en Er du fornøyd med Evolution?

        Geir

        Comment


        • #19
          Ja nå går den veldig bra. Hadde lit problemer i starten med at eksosventiler kunne sette seg fast, men etter at jeg gikk over til Klotz 2t olje har den gått som en klokke,

          Comment


          • #20
            Hei Geir,

            Detta ser nydelig ut ! Mye jobb, men så blir det morro å taxe ut på stripa med folding wings og fyre på med lyd prikken over iŽn !
            Lykke til !
            Mvh
            Totto Dahle
            www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
            Medlem Agder Modellflyklubb

            Comment


            • #21
              Takker Totto ja gleder meg til den er klar! Har aldri hatt et fly med så mange funksjoner og mik mak så håper alt funker som det skal nå

              Comment


              • #22
                Helt utrolig fet modell Geir, håper du tar turen til Evje til sommeren sån at vi andre kan sikle litt på den
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #23
                  Himmel! dette er fete greier!!!

                  Ser du har gjort en god jobb med organisering/innfesting av diverse involler (elektronikken).
                  Ser ut som om vingene er opp/nedfellbare også

                  Kort fortalt: Lekkert!

                  Comment


                  • #24
                    Slutter meg til kommentarene. Denne installasjonen og organiseringen av delene var virkelig skikkelig og proft utført. Et eksempel til etterfølgelse

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by flypilot View Post
                      Helt utrolig fet modell Geir, håper du tar turen til Evje til sommeren sån at vi andre kan sikle litt på den
                      takker Håvard Ja jeg håper å få med meg treffet på Evje til sommeren,vi er to tre stykker her fra Jæren som har snakket om å ta turen

                      Geir

                      Comment


                      • #26
                        Lekkert! Blir moro å se den fly... Du får filme jomfrutur da?
                        Hangaren full av drit...

                        Comment


                        • #27
                          Takker Lars ja satser på noe mer bilder og film etter hvert!

                          Monterte den for kontroll av cg i kveld og vi ender nok opp med batteriene helt i fronten jeg hadde nok trodd at de måtte vær langt bak! så denne modellen tåler nok mer motor enn moki 300! haddet det ikke vært for den lille cowlingen kunne vi nok fått det til å funke med en moki 400

                          Geir

                          Comment


                          • #28
                            Click image for larger version

Name:	IMG_2538.jpg
Views:	1
Size:	273.4 KB
ID:	610946Click image for larger version

Name:	IMG_2539.jpg
Views:	1
Size:	109.2 KB
ID:	610947Click image for larger version

Name:	IMG_2540.jpg
Views:	1
Size:	150.5 KB
ID:	610948Click image for larger version

Name:	IMG_2542.jpg
Views:	1
Size:	114.0 KB
ID:	610949Da er det vel på tide med oppdatering av denne tråden,har ikke skjedd så mye den siste månen men noe fremgang har det vært!

                            Har som vanlig fått hjelp av Erik Jensen til oppsett av radio og siste gjennomgang med cg og div så nå er den nesten klar for jomfrutur.

                            Jeg var så heldig å få tilsendt to stk alu horn til høyderora av Cubrune(Takker) så de må nok på for første flight! Har kjempe trua på løsninga hans

                            Når det gjelder motoren så har jeg kjørt den ca 2 tanker og den starter og går veldig fint.Har også montert optisk rpm sensor og tempsensor,dette er Futaba sitt telemetri system og det er første gang jeg bruker det og kan helt klart se fordelen med det!

                            Det fulgte med en Solo prop når jeg kjøpte flyet men den kunne jeg ikke bruke pga moki 300 har 12mm aksling mot 10mm som moki 250 har,så solo proppen blei solgt til en kar på Østlandet som driver å bygger samme Corsair med moki 250! Og jeg bestilte en ny prop fra Sven Lange med hub som passet til 300 og må si jeg er veldig fornøyd med varene han leverer

                            Så det som gjenstår nå er å skifte horna på høyderor og vente på passende vær til å fly,her på Jæren har det blåst stikker og strå den siste tiden så det hadde vært fint med noe godvær

                            Geir

                            Comment


                            • #29
                              Da er jomfrutur tatt og her er en kort filmsnutt av dårlig kvalitet

                              Flyet funket bra men måtte legge til litt mer høyre trekk på motor og mere utslag på rudder så er vi i mål

                              Da er det bare å pakke og gjøre seg klar til Fagernes til helgen

                              Geir
                              Last edited by Salte; 17-03-15, 10:11.

                              Comment


                              • #30
                                I overkant liten snutt ja. Men fiiiiin lyd
                                Tom I. Arntsen

                                Comment

                                Working...
                                X