Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carf Corsair med Moki 300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carf Corsair med Moki 300

    Hei

    Da har jeg startet med et av mine vinter prosjekter som er en Carf Corsair folding wing utgave med en moki 300.Dette er et fly som jeg kjøpte brukt men som aldri har vært i lufta og jeg er nå eier nr 3.Det som fulgte med var et komplett fly som var i hovedsak utstyrt med vinge folding ombygd fra hydraulisk til elektrisk av Down and locked,moki 250,3bl 32" solo prop,futaba 9156på alle flater og ellers alle scala options carf leverer.

    Jeg var ikke komfortabel med det som var gjort fra før så jeg bestemte meg for å renske hele flyet og starte på ny.Jeg bestemte meg også for å prøve den nye moki 300 så da ble 250 solgt til en hyggelig kar på Østlandet og ny 300 er på veiellers beholder jeg futaba servoer men monterer alu servo horn og nye støtstenger med 3w kulelinker over det hele.

    Kommer tilbake etter hvert med bilder og mer info

    Mvh
    Geir Salte
    Last edited by Salte; 26-09-14, 07:18.

  • #2
    Fetttt!! Digger Corsair

    Bare å lene seg tilbake og vente på bilder
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Det blir spennende, gleder meg til å følge med.
      Skal ha vinterprosjekt selv har jeg tenkt, står mellom Corsair, Spit eller P-40 Warhawk pr. nå.

      Comment


      • #4
        Denne skal jeg også følge spent med på .

        Comment


        • #5
          Supert prosjekt! Skeptisk til Solo sine propellblader, bare spør Kwik. Har vært flere tilfeller i USA hvor bladet splitter i lengderetningen. Alternativ kan være blader fra Sven Lange i Tyskland. De passer i Solo-huben.
          - Startseite / home

          Lykke til, blir knall!
          Øyvind Fjeld

          "If itŽs stupid and it works, it ainŽt stupid!"

          Comment


          • #6
            Hei Geir,

            Grattis med nytt flott prosjekt ! Følger med
            Mvh
            Totto Dahle
            www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
            Medlem Agder Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Originally posted by Viking20 View Post
              Supert prosjekt! Skeptisk til Solo sine propellblader, bare spør Kwik. Har vært flere tilfeller i USA hvor bladet splitter i lengderetningen. Alternativ kan være blader fra Sven Lange i Tyskland. De passer i Solo-huben.
              - Startseite / home

              Lykke til, blir knall!
              Kjekt å høre du liker prosjektet Har også fått med meg at trebladene til solo kan være noe ustabile så jeg har en plan om å bestille carf sine blader som er i carbon.Jeg har nå bestilt en treblader fra Sep som er billig og god som jeg kommer til å bruke i starten! Jeg bestilte en Fw190 scalaprop til moki 250 fra Sven Lange som jeg ikke har fått testet men den ser veldig bra ut så det er nok også et bra alternativ!

              Geir

              Comment


              • #8
                [QUOTE=Totto;382240]Hei Geir,

                Grattis med nytt flott prosjekt ! Følger med [/QUOTE

                Hei Totto og takk for det følger også spent med Yak 11 din

                Geir

                Comment


                • #9
                  Toppers kjerre !! Blir artig å følge med. Håper jeg ser den i lufta etter hvert.

                  Comment


                  • #10
                    Corsair er bare griserått! Gleder meg til å følge med på denne tråden.
                    Mvh
                    Morten Aase

                    Comment


                    • #11
                      Lurer på om det er teknisk mulig å få til lyden på modell også?

                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Blir artig å se denne - både statisk og i lufta!
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg fått gjort en del siden sist og nå er den snart klar Jeg rensket hele flyet og startet på ny med det meste av utstyret nytt og alt som ikke er nytt er demontert og så montert igjen.moki 300 passet fint i og det er montert baffling i covling og styre rør i carbon for å justere nåler med covling på.Ellers har jeg hatt fokus på enkel og funksjonell montering av utstyr.Saget ut luke på oppsiden av flyet for brytere,lading og fylling av luft,røyk og bensin.Og det som gjenstår nå er i grove trekk kontroll av cg og plassering/montering av batteri.Flyet har ikke så fin lakk men blir flydd inn sånn som den er så stripper jeg den ved en senere anl for ny lakk.Mvh Geir
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xilian View Post
                            Lurer på om det er teknisk mulig å få til lyden på modell også?

                            Har du forslag til hvordan vi skal få til det?

                            Comment


                            • #15
                              Flott sak det der. Har gått og lurt litt på en slik Moki 300 til en plastikkmodell Airworld Suchoj SU-26MX jeg nå skal starte med å bygge samen. Så blir spennende å høre hvordan den fungerer.
                              Inntil videre får jeg vel klare meg med en Valach 210 B2 som jeg har liggende.

                              Comment

                              Working...
                              X