Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skikkelig klassiker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Og noen mindre varianter Model Airplane Kits Archives
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #17
      Originally posted by xilian View Post
      Så lenge det er et miljø, så synes jeg de skal profilere seg mest mulig, slik at det øker kjangsen
      for å gjøre miljøet ENDA større.

      Nytter ikke sitte på gjerdet og håpe at det skjer noe
      Riktig det, Arntsen, Vi burde bli mer profilerte. Problemet er hvordan det skal foregå. Det burde kanskje dannes en modellflyforening for gamle FF-modeller. Så kunne man komme sammen fra tid til annen, fly modellene, beundre andres modeller og utveksle råd og meninger. Det er slik det foregår i SMOS i Sverige. Kontakt kan også holdes via nettopp det forum vi er på nå.
      Mvh PLH

      Comment


      • #18
        Originally posted by plharby View Post
        Kontakt kan også holdes via nettopp det forum vi er på nå.
        Mvh PLH
        Alt ligger til rette for at du legger inn første post

        Friflukt - (MFN) ModellflyNytt.no


        (Lover å ikke rappe mer av denne tråden nå....)
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #19
          Jeg er også stor fan av modeller fra 20-50 tallet, morsomt og helt basic. Har nok noe med at jeg hadde en bestefar som var veldig interessert. Har et par modeller, men hvor kan man fly? Jeg blir jo "jaget" bort av cricketspillere på de plassene som har litt areal. Det hadde vært moro med et "vintage-miljø".
          Parkzone Mustang
          Brooklyn Dodger
          Simplex 40
          Graupner Topsy

          På byggebordet:
          Stinson Reliant SR9 fra Berkley Models tegning
          Gloster Gladiator 1/10 (Thörn)
          Brian Taylor Gloster Gladiator
          Buzzard Bombshell

          Comment


          • #20
            Jeg flyr på friarealet på Bogstad. Nå begynner kroppen på Playboy å ta form, etter mye pussing. Alltid kult å begynne på vingene, fint å jobbe med balsa og Bassvood. Denne modellen er bygget opp av finer, Basswood, litt furu, og mest Balsa.
            Attached Files
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #21
              Disse klassikerne, er jo opprinnelig laget for friflukt, og de seiler godt i termikk. Derfor setter jeg på en foldepropell, da det er en del luftmotstand fra før i pylonmodeller. Det er lite cricketspillere på Bogstad, og vi er et lite, men godt miljø som har holdt til der siden 40 tallet! Eldstemann, er snart 91 og meget aktiv. Mest ferdigfly, men noen av oss bygger fremdeles.
              Jeg kan ikke sette inn min Cox 0.8 i denne, da hadde vi blitt jaget fra Bogstad. Vi deler jo tross alt plassen med flere. så det er kun elektrisk. Mer fra Bogstad: Flystua
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #22
                Hvor fikk du tak i denne?

                Comment


                • #23
                  Salg på ebay. Bra priser, og mange flere jeg har lyst å bygge. Men frakten koster jo litt da.
                  | eBay
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #24
                    Byggesett ... ? Bygg etter tegning!
                    Vintage & Old-Timer Plans PRE 1960 PLANS ONLY - RC Groups

                    Selv trenever som meg greier å bygge etter tegning. Det som er vanskelig er å trekke modellene.
                    Jeg greier alltid å få "propell" vinger ...

                    Comment


                    • #25
                      Hadde jeg bygget denne etter tegning, hadde jeg nok forenklet den litt. Dette er ikke noe hurtigsett, og det er mange små balsadeler. Må tilpasse en del også, da tegning og deler ikke alltid stemmer helt. Men tålmodighet er en dyd, og det er greit å ha noe å pusle med i disse mørke kvelder. Må være forsiktig med temperaturen da jeg skal trekke. Spesielt halen ser ut som den kan slå seg.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #26
                        Massevis av vintage hos Bel-Air også.
                        Home

                        Comment


                        • #27
                          Propellvinger

                          Originally posted by Ofly61 View Post
                          Byggesett ... ? Bygg etter tegning!
                          Vintage & Old-Timer Plans PRE 1960 PLANS ONLY - RC Groups

                          Selv trenever som meg greier å bygge etter tegning. Det som er vanskelig er å trekke modellene.
                          Jeg greier alltid å få "propell" vinger ...
                          Ja, å bygge etter bare tegning er vanlig i dag hvis en skal bygge gamle konstruksjoner. Trekking med papir er alltid en utfordring. Det skal se pent ut også. Leser men gamle veiledninger i bygging av modellfly står det mye om hvordan vanskeligheter kan unngås. Når det gjelder å unngå "propellvinger" er det eneste rådet å holde vingen fastspent på plant underlag både etter vanndopingen og senere etter påføring av cellulose-dope.
                          La det gå 12 timer før vingen tas løs fra det plane underlaget. Når større vinger ikke er i bruk skal de være fastspent til en jigg for å holde formen.
                          Du vet sikkert at en ving som er blitt vindskev kan rettes over damp fra f.eks. en kasserolle uten lokk som fosskoker. Lykke til,
                          Mvh PLH

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Genic View Post
                            Massevis av vintage hos Bel-Air også.
                            Home
                            Her var det mye kult, til en rimelig penge. Ser ut til at det kan bli nok prosjekter fremover. Nå bygger jeg vingen, så Playboy Jr, tar form, etterhvert.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #29
                              Den ble ganske kul, selv med moderne trekk. Pusten tåler ikke Dope så godt. Men neste prosjekt, kan det kanskje gå fint med Solartex, som ser mer ut som klassisk trekk.
                              Motor 950 Kv Turnigy. ESC 30A Multiplex. 2 9g metallgear servoer. Batteri: Hyperion 3c 1100. Får se om det blir en jomfrutur i romjulen.
                              Attached Files
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment


                              • #30
                                Flott arbeid! Hva er modellen trukket med? Solarfilm?

                                Comment

                                Working...
                                X