Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skikkelig klassiker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Maiden i dag.

    Modellen er trukket med Ultra Cote lite. Var litt nervøs før maiden. Men den fløy som en engel med hjemlengsel. Helt stødig, klatrer fort, og lett å styre. Disse gamle frifluktmodellene flyr skikkelig fint. Trenger nesten ikke bruke motor, flyter fint rundt på vinterhimmelen, uten å tape særlig høyde. Landing er svært enkelt, kutte ned motor, og sirkle pent ned. Og landet perfekt på skiene. Happy bygger i dag.
    Hadde ingen kameramann, men får se om det ordner seg etterhvert. Tenker denne blir en flott Termikkseiler.

    Motor Turnigy 950 Kv.
    ESC. 30A MPX
    2. 9 gr metallgear servo.
    Vekt: 1,1 Kg.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #32
      Så en modell "i samme gata" på isen i dag. Det var en strikkmodell som var doblet i format
      og satt opp med elektro. Skal poste noen bilder om få strakser!

      Fløy fint gjorde den i alle fall
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #33
        Hadde jomfrutur i går. Til min store fornøyelse, fløy den som en drøm. Klatret raskt, og når den var høyt oppe, fløt den fint rundt med nesten ikke motorpådrag. Landing var enkel, skru ned helt, og sirkle ned, så den landet elegant på skiene. De kunne bygge fly i 1940 også.
        Attached Files
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #34
          Stillig klassiker
          Mvh Andreas
          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
          PCM.at mye glede i litt carbon
          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

          Comment


          • #35
            Hadde den en tur på isen i dag. Trenger nok litt bly i nesen, så det er gjort. Men ikke testet ennå.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #36
              Playboy 1940

              Hei Arne. Dette ble et vellykket prosjekt. Hyggelig at noen tar seg tid til å bygge tradisjonelt i disse tider med ferdigkjøpte RTF-modeller.
              Slik jeg ser på det må det til bygging over en viss tid for at følelsen av å ha lykkes skal komme.
              Det er vel bare de litt eldre som har tålmodighet til å bygge helt fra grunnen, de yngre flygerne er vel fanget av tidens stress og mas. Da kjøper man ferdig, men jeg tror ikke tilfredsstillelsen er den samme.
              Du nevnte at de kunne konstruere modeller før også (1940). Ja, kanskje vel så bra modeller som nå, og ofte svært forseggjorte. Lykke til.
              Mvh Per H

              Comment


              • #37
                Originally posted by plharby View Post
                Hei Arne. Dette ble et vellykket prosjekt. Hyggelig at noen tar seg tid til å bygge tradisjonelt i disse tider med ferdigkjøpte RTF-modeller.
                Slik jeg ser på det må det til bygging over en viss tid for at følelsen av å ha lykkes skal komme.
                Det er vel bare de litt eldre som har tålmodighet til å bygge helt fra grunnen, de yngre flygerne er vel fanget av tidens stress og mas. Da kjøper man ferdig, men jeg tror ikke tilfredsstillelsen er den samme.
                Du nevnte at de kunne konstruere modeller før også (1940). Ja, kanskje vel så bra modeller som nå, og ofte svært forseggjorte. Lykke til.
                Mvh Per H
                Takk for det! Kjenner allerede nå, at jeg er klar for neste prosjekt. Artig å bygge noe som flyr så bra.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment

                Working...
                X