Announcement

Collapse
No announcement yet.

Taranis x9d, hvilken mottaker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Taranis x9d, hvilken mottaker?

    Skal kjøpe meg en taranis, og lurer derfor på hvilken mottaker som er anbefalt? Skal ha flere mottakere ettersom det er både fly og quadcopter. Ser det selges kombo med x8r mottaker i pakken. Men så ser jeg også at det finnes flere mottakere fra frsky?

  • #2
    For multicopter kan det være greit å kjøpe en mottaker som støtter cppm/ppm sum så slipper du unna med en kabel mellom mottaker og kontrollerkort. F.eks D4R-II eller D8R-II Plus. Begge disse støtter CPPM om du legger på 27ms firmware'n (FRSKY's CPPM at 27mSec - Firmware update with FT_Prog and FTDI cable).

    X8R er en grei mottaker for vanlig fly. Jeg har i hovesak D8R-II mottakere for normal bruk, men der hvor jeg vil spare plass brukere jeg D4R-II.

    - Thomas

    Comment


    • #3
      Dersom du har planer om å bruke telemetrisensorer, så vær obs på at det er forskjeller ute å går. X-serien bruker den nye SPort typen, mens de resterende bruker den gamle typen sensorer.

      Har ikke lagt inn 27ms firmware på mine D4R-II ennå, men bruker bare 5 kanaler. 6 kanaler fungerer også dersom man legger inn en mix for de to siste kanalene på -100 (av MAX) slik at disse låses til 1ms. Her er en video av hva som skjer ellers:

      Last edited by flarssen; 13-10-14, 09:47.
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Takk for svar.

        Hva er forskjellen på disse 2 da? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking OG
        Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

        Comment


        • #5
          D8R II-Plus har ikke CPPM/RSSI med standard firmware, mens D8R -XP har. Om man legger på 27ms firmware'n så er de to identiske.

          Comment


          • #6
            litt OT: Er det flere forskjellige Taraniser? mener jeg så en som hadde pro i navnet også??

            Comment


            • #7
              Kan det være +/plus version du mener hoppfly?

              Comment


              • #8
                Er slett ikke sikker. Er det flere versjoner,eller finnes det bare en?

                Comment


                • #9
                  Er nok Turnigy 9XR PRO du tenker på. Den har ingenting med Taranis å gjøre annet enn at en kan kjøre samme programvaren på den.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Hoppfly View Post
                    Er slett ikke sikker. Er det flere versjoner,eller finnes det bare en?
                    Det finnes to versjoner; vanlig Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                    og Plus Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                    Fred Larssen

                    Comment

                    Working...
                    X