Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er denne brukbar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er denne brukbar?

    Error Page | eBay

    Jeg har aldri satt mine bein i en cnc maskin før men har lyst til å prøve. Jeg er på ingen måte ute etter det råeste eller grommeste men det er jo fint om man faktisk kan lage litt brukbare biter i aluminium og karbon feks. Vil denne maskinen være en grei entry level maskin?
    Jeg har ikke kunnskaper nok til å bygge en maskin fra scratch så jeg ser for meg en ferdig-løsning.

    Jeg er inneforstått med at dette krever endel for å læres men nå har jeg jobbet i forskjellige 3D CAD verktøy(SolidWorks/ProEngineer/Catia/NX) i snart 20 år i yrket mitt så akkurat den biten har jeg kontroll på. Det å overføre en 3D modell til CNC aner jeg ingenting om men det ordner seg sikkert
    Last edited by Karmann; 15-10-14, 02:33.
    Mvh
    Morten Aase

  • #2
    Ut i fra det man kan se på bildene og av spesifikasjoner så virker dette som en grei maskin til å komme i gang med.
    Kvaliteten kjenner man aldri før utstyret er i hus å etter at den har gått noen timer, men skulle det være en eller annen komponent du ikke er helt fornøyd med så det en enkel og som regel billig sak å oppgradere ved behov.

    Det eneste jeg ikke kan se på bildet er selve koblingene mellom motorer og akslinger.
    Click image for larger version

Name:	Cup00.jpg
Views:	2
Size:	103.9 KB
ID:	609441
    ønsker du å frese aluminium og disse er av "spiral" typen
    Click image for larger version

Name:	spiralMini.jpg
Views:	1
Size:	24.5 KB
ID:	609442
    så ville jeg ha byttet dem til en "oldham" type
    Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	1
Size:	5.8 KB
ID:	609440

    Spiral typen har en tendens til å brekke når belastningen øker.
    Last edited by Quadrocopter; 15-10-14, 08:05.

    Comment


    • #3
      Takk for tilbakemelding, Quadrocopter!
      Mvh
      Morten Aase

      Comment

      Working...
      X