Announcement

Collapse
No announcement yet.

FreeWing Stinger 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis stripa er like lang som den ser ut på filmen, så ser det ikke ut til å legge noen begrensning på modellvalg såfremt den funker på gress.
    Ser ut som flere hundre meter....

    Comment


    • #17
      Originally posted by piper View Post
      Hei.

      Har lenge gått og tenkt på denne selv, bestilte den i kit-versjon fra Find Hobby på lørdag. Har to 90mm oppsett liggende, en Madthrust 1550kv 12 blad samt en Freewing 1700kv 12 blad.

      Et av disse blir montert i denne, den andre havner i en Dh-112 Venom jeg har bestilt fra Ready2Fly. De er forøvrig trege til å sende. Bestilte 16/10, fortsatt "order in progress".

      Regner med du legger ut litt info når du har fått flydd den, blir vel en stund til jeg er klar. Kommer til å begynne med 6S 5000 batteri og finne ut om flytid er bra med disse, hvis ikke har jeg en haug 6000mah liggende.

      mvh Terje
      Jeg venter og venter, hehe. Når det gjelder Ready2Fly var det det dårlig gjort å si de er trege til å sende, mine fraværende tyskkunnskaper gjorde at jeg overså at den kunne forhåndsbestilles, leveringsklar forhåpentlig i desember.

      Freewing-kitet fra Find Hobby har status shipped: Posten Norge har hatt status "sendt fra avsenderland" siden 30. oktober. Sykkelbud fra Kina?
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #18
        Endelig i hus!

        Da dukket jammen min Stinger opp. 5 uker var lenge nok, men den er hel og fin i godt emballerte esker. Jeg bestilte den som kit, pris med frakt ble 2224,-

        Den leveres som kit med retracts, door sequenser unit og servo for luke ferdig installert, funka ved første oppkobling. Blir satt opp med Freewing 1700 Kv 12 blad, Freewing 130A esc og Hobbywing 8A ubec.

        Har en masse 9-grams CYS S0009 digitale metallgearservoer liggende. Ser at Stinger,n leveres PNP med 17 grams servoer, men i og med at de servoene jeg har er identisk med de som leveres med Taft Viper som er både litt tyngre og større tar jeg vel ikke noen stor sjangse på å bruke disse.

        Har forøvrig tatt ut y-kabler for balanseror og høyderor og erstattet disse med enkle servoforlengere for å kunne benytte to separate kanaler for begge funksjoner.

        Bilder har flypilot lagt ut allerede, så det er vel mindre nødvendig, oppdaterer når den er ferdig for testflight.
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #19
          Har bestemt meg for å sette inn litt kraftigere servoer, blir 12,5 grams Corona 939 MG 2,5 kg. Lite mulighet for maiden på denne for øyeblikket, kommer med info når den er testflydd.
          Terje Pedersen

          Indre Østfold Modellflyklubb

          91399490

          Comment

          Working...
          X