Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Raptor E550 FBL ARF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Thunder Tiger Raptor E550 FBL ARF

    Nokre få spørsmål angåande Raptor E550 FBL ARF.
    Har den ståande på arbeidsbenken. Skal bruke AR7200bx gyro pga Spektrum telemetri eg har liggande.
    Eg flyr fortsatt mest hover i alle retninger, og litt forward flight, nose in (nervøs flyging fortsatt), og "merkelige" 8-tal
    Så om servoane som følger med i kittet ikkje er superdupert vil ikkje ha stor betydning for meg, da eg ikkje er inni sport eller 3d-flyging enda.
    Eg tok eit kjapt søk på forum her, og kunne ikkje sjå noken som har dette helikopteret, iallefall ingen som skryter av det? Og da blei eg litt nervøs og lurte på om det kanskje var ein grunn til dette? Deletilgang, kvalitet eller bare at det er so mykje andre gode merker som går forann på lista?

    1. Deletilgang i Norge Lurer på kor det er best utvalg av reservedeler til Thunder Tiger helikopter, og om der er ein dedikert TT forhandler i Norge?
    2. Deletilgang generelt? Kanskje der er god deletilgang andre plasser i verden som ikkje har heilt sinnsjuk shipping-kostnad?
    3. Brukererfaringer Ting eg bør vere obs på under oppsett, typiske feil/mangler og ting som slites fort? Eller rett og slett om man blir fornøgd?
    4. Blad Prisgunstige hoved og rotorblad til basic hoverøvelse i 550 størrelse?
    BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
    Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

  • #2
    Det er vel ingen som forhandler TT i Norge hva jeg vet. Viking hadde i sin tid, men det gikk i torva.

    Ang. deletilgang er det veldig enkelt.
    Kjøp deg ett av de maaaaaange brukte Align-heliene du får tilnærmet gratis, eller gå for en av
    comboene som Hobbyartikler - RCpro har på lager. Det er mye heli for penga, og du kan nesten
    handle delene på Rema1000. Det er i alle fall svært få i Norge som ikke forhandler det.

    Uansett hva du ender opp med, ikke kjøp billige/dårlige servoer "fordi du ikke flyr så bra".
    Servoer er superviktig for at heliet skal bli stabilt, så det er i grunn sånn at jo dårligere
    du flyr, jo bedre servoer bør du ha.

    Hvis du skal være "litt gæern", kan du kjøpe MD500. Sykt billig og skal være bra saker.
    MD 500 / 550 FBL Kit - Kit: MD Heli - Helikopter
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Takk for svar xillian
      No har det seg slik at eg har det helikopteret allerede, på arbeidsbenken. Servoane er gode nok, de som følger med i kittet. Er for bånngass hardcore 3d at det er anbefalt å skifte ut. Ser at mange av delane til E550 går på kryss av andre modeller som Raptor har,(gir, hode, mainshaft, landingsunderstell, osv) og det gjer det jo litt enklare. Har lest mange tester og slikt på utenlandske forum, og eg er optimist, naiv og tar alt positivt Betalte 5300,- totalt for kittet. Så kjem satelitter og batteri i tillegg
      Har Align 450, og veit det er god deletilgang til samtlige modeller fra Align men var "litt gæern" og kjøpte noke nesten ingen har.
      BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
      Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

      Comment


      • #4
        http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=28
        BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
        Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian View Post
          Hvis du skal være "litt gæern", kan du kjøpe MD500. Sykt billig og skal være bra saker.
          MD 500 / 550 FBL Kit - Kit: MD Heli - Helikopter

          Kan nevne at vi har delelager til denne på lager, har bare ikke lagt ut på nett. Det følger også med kit for å bruke 550mm blader.

          Zeal bladene vi selger er relativt rimelige og virker bra, men utsolgt for 550mm. Har dog 520mm 570mm og 600mm
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #6
            Du finner litt deler her:
            404 Not Found

            Men er nå bare å fly forsiktig for å unngå krasj og heller bare flytte elektronikken om man får til en skikkelig krasj som tar ramme/hode osv
            Last edited by rfauske; 22-10-14, 10:06.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Hei, jeg har TT Raptor E550S ARF. Jeg fløy den litt før jeg bygget om til flybar med TT-kitet som er laget for det, samt en Beast X, og satte inn Futaba BLS-servoer på swash. (fordi jeg fikk kjøpt brukte ganske billig). De servoene som fulgte med på min var analoge MG-servoer som forsåvidt gjorde jobben, men med flybarless må de jobbe mye mer og da var valget enkelt.

              På FBL-utgaven følger det dog med DS1510MG, som er digitale og som jeg mener bør være rikelig til det aller meste. Haleservoen er faktisk en veldig heftig servo (koster 100 dollars på Tower: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXCRTY NB Ace RC og TT er det samme). Servohornene som følger med er også veldig kraftige og gode.

              Jeg er svært fornøyd med helikopteret. Jeg liker denne type layout med servoene plassert foran så du får samlet elektronikken på ett sted og slipper ledninger overalt inne i ramma. Det er ganske robust, jeg har vært i bakken et par ganger og deler er ikke noe problem. Halebom, drev, reim, linker, understell etc er å få nesten overalt. E550 er 95 % identisk med Raptor 30. Elefun, RC Pro og Smallsize har store utvalg av gamle Raptor 30 deler, Nortrading har også noe på lager. De fleste av disse shop'ene har fungerende søk på delenummer. TTs delenummer for Raptor 550E og Raptor 30 er identiske.

              Jeg har fløyet min med 5S 5000 batterier og med standarpinion fungerer det utmerket til sportsflyging, og den både flipper og roller uten problemer. Jeg gikk opp til 6S men da ble det så voldsomt (jeg flyr jo ikke 3D) at jeg skiftet pinion, tror det var fra 11 til 9 tenner (nok en Raptor 30 standard-del).
              Last edited by Jon Wold; 22-10-14, 13:19.
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #8
                Takker Jon
                Ja det er den med DS1510MG servoer eg har kjøpt, har ikkje flydd enda, men trur de er meir enn gode nok
                Da er eg plutselig enda meir optimistisk og gleder meg til friperioden, er offshore no.
                BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                Comment


                • #9
                  Rfauske

                  Holder til i Førde du? ☺
                  Eg kjem ifrå Nordfjordeid nemlig. Mange som flyr helikopter i Førde?
                  Har du utsalg, eller rein nettbutikk?
                  Originally posted by rfauske View Post
                  Kan nevne at vi har delelager til denne på lager, har bare ikke lagt ut på nett. Det følger også med kit for å bruke 550mm blader.

                  Zeal bladene vi selger er relativt rimelige og virker bra, men utsolgt for 550mm. Har dog 520mm 570mm og 600mm
                  BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                  Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by KimSorland View Post
                    Rfauske

                    Holder til i Førde du? ☺
                    Eg kjem ifrå Nordfjordeid nemlig. Mange som flyr helikopter i Førde?
                    Har du utsalg, eller rein nettbutikk?
                    Bor i Førde ja.

                    Rein nettbutikk, er noen som flyr her men ikke så veldig mange nei. Pleier selv å fly på Øyrane.

                    I Naustdal er det en god gjeng og en god del i Gloppen.
                    Rasmus Fauske
                    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er for øvrig glad for at det finnes minst én til med Raptor E550 i Norge. Å se innlegget ditt i dag var litt som å finne liv på Mars
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #12
                        kult og grattis , googlat lite igår om model se bra ut , servo layout se lite old school , nice og veldigt lett model å vare en 550 heli
                        med tanke på belt driven kanske å jorde boomen er bra å gjøre
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #13
                          Ja, den er veldig "old school" i looken Lika det. Bytte batteri uten å ta av canopy er også eit stort pluss
                          Veit noken hvilke canopy som kan passe fra andre helis?
                          BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                          Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                          Comment


                          • #14
                            Du kan kjøpe hvit canopy (eller ta av merkene på den du har) og bestille klistremerkesett:
                            404 Not Found

                            Ellers finnes det masse custom canopies til Raptor 30 som selvsagt passer, bare å google.
                            MVH

                            Jon Gunnar Wold

                            Comment


                            • #15
                              Nesten litt flaut, men har fortsatt ikkje hatt maiden på dette heliet. Skal prøve å få tak batteri snarest mulig [emoji2] Har tatt so mykje tid med jobb, oppussing av hus og "alt" anna i sommer. [emoji30]
                              Og so er det litt kjedelig å være den einaste personen i bygda som har interesse for rc heli
                              Last edited by KimSorland; 01-11-15, 06:04.
                              BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                              Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                              Comment

                              Working...
                              X