Jeg har nettopp kjøpt meg en key-ready BVM T33 Thunderbird. Modellen er strøken og kjempefint bygd. Det sitter montert en jetcat p80se turbin m\kerostart som skulle gi mer enn nok power. Vet denne flyr fint med en 6kgs turbin, men denne turbinen gir 10kg thrust Dette er min første turbinmodell, så jeg er veldig spent og har mye å lære. Jeg kommer til å bruke litt tid på og sjekke at alt er på stell. Lære meg mer ang tubin. Gå til innkjøp av co2 apparat og diverse nødvendigheter. Av utstyr sitter det i jr 8411 servoer på høyde\sideror og flaps. Disse drar ca 13kg på 6v så jeg håper det skal holde. Er det flere som har erfaringer med denne modellen? Tips ang utslag på ror, CG og andre ting mottas med takk!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BVM T33 Thunderbird
Collapse
X
-
BVM T33 Thunderbird
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittTags: None
-
Har ikke noe å bidra med, annet enn å gratulere deg som eier av en tøff turbinmodell!
Skjønner godt at du er spent, og at du vil sette deg mest mulig inn i dette før du tar dette i lufta.
Skal du fly den på Starmoen, eller har du andre steder i regionen som er "kompatible" med turbinmodeller?
-
Originally posted by SmurfAir View PostHar ikke noe å bidra med, annet enn å gratulere deg som eier av en tøff turbinmodell!
Skjønner godt at du er spent, og at du vil sette deg mest mulig inn i dette før du tar dette i lufta.
Skal du fly den på Starmoen, eller har du andre steder i regionen som er "kompatible" med turbinmodeller?Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
Kjempe tøft fly. Er en del som flyr modellfly på sæteråsen Ole. Jeg har ikke vært der sjøl enda. Men blir gjerne med hvis noen vil dit. Har kontakt med en i klubben der som har vært her på rena og flydd noen ganger.
Comment
-
Sæteråsen ble vel oppgradert i 2012 om jeg ikke tar feil, tror 30 meterbredde er inkl. brede skuldre i grus.
Ligger en drøy mil før innbygda, så det er ikke så ille fra Hamar, men en del mil blir det jo.
Tom dere får vel et eldorado på Rena, når gresset får satt seg skikkelig
Comment
-
Originally posted by tyor View PostKjempe tøft fly. Er en del som flyr modellfly på sæteråsen Ole. Jeg har ikke vært der sjøl enda. Men blir gjerne med hvis noen vil dit. Har kontakt med en i klubben der som har vært her på rena og flydd noen ganger.Last edited by ole.foll; 25-10-14, 21:44.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
Originally posted by SmurfAir View PostSæteråsen ble vel oppgradert i 2012 om jeg ikke tar feil, tror 30 meterbredde er inkl. brede skuldre i grus.
Ligger en drøy mil før innbygda, så det er ikke så ille fra Hamar, men en del mil blir det jo.
Tom dere får vel et eldorado på Rena, når gresset får satt seg skikkelig
Ja håper det skal bli bra til sommeren. I år har stripa vært litt tuete og ujevn, men har da flydd på den. til våren blir det sådd gress på området rundt stripa. også vurderer vi ei mindre stripe i asfalt eller hard grus for mindre elektro og edf fly
Comment
-
Moren min er fra Trysil, så jeg har vært der oppe mye helt fra jeg var født.
Har selv kjøpt hytte i Trysil, så det er bakgrunnen for at jeg er kjent der oppe.
Det blir vel raskest å kjøre nedom Elverum kanskje? ellers så har du jo muligheten Rena-Jordet og ned 2-2,5 mil fra Jordet.
En liten avsporing Ole, sorry
Comment
-
Fra Rena er det raskest og ta en snarvei over julusdalen og kommer innpå trysilveien litt øst for elverum, hvis jeg skal til sæteråsen. men hvis jeg skal til trysil sentrum så er det raskest å kjøre om osen og jordet.
Du må si fra når du skal prøve denne Ole. for det vil jeg gjerne være med og se på. har lyst på turbin jeg ogsåLast edited by tyor; 25-10-14, 23:14.
Comment
-
Originally posted by tyor View PostDu må si fra når du skal prøve denne Ole. for det vil jeg gjerne være med og se på. har lyst på turbin jeg ogsåOle Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
Litt mer liv på rcuniverse. Linker til tråden der hvis noen vil følge den
BVM T-33 Build - RCU ForumsOle Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
-
Gratulerer med fin modell. Hvis jeg ikke tar helt feil er dette en T33 som jeg har sett på byggestadiet her i Larvik Bra byggearbeid som du sier.
Er faktisk i ferd med å ta inn en BVM T33 som innbytte selv og ser frem til å teste den. Ryktene forteller at de flyr bra og det skal bli interessant å sammenligne med den større utgaven fra Skymaster som jeg har hatt tidligere. Er rimelig overbevist om at et godt tips er å la den rulle ut et stykke ved landing før man bruker brems. Understellet er smalt og den vil fort begynne å vingle dersom bremsene hugger for tidlig. Det er en grunn til at man finner skrubbemerker under vingetankene på de fleste Thunderbirds...
Lykke til med maiden!Hangar:
Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.
"In thrust I believe"
Comment
-
Originally posted by voltz View PostGratulerer med fin modell. Hvis jeg ikke tar helt feil er dette en T33 som jeg har sett på byggestadiet her i Larvik Bra byggearbeid som du sier.
Er faktisk i ferd med å ta inn en BVM T33 som innbytte selv og ser frem til å teste den. Ryktene forteller at de flyr bra og det skal bli interessant å sammenligne med den større utgaven fra Skymaster som jeg har hatt tidligere. Er rimelig overbevist om at et godt tips er å la den rulle ut et stykke ved landing før man bruker brems. Understellet er smalt og den vil fort begynne å vingle dersom bremsene hugger for tidlig. Det er en grunn til at man finner skrubbemerker under vingetankene på de fleste Thunderbirds...
Lykke til med maiden!Last edited by ole.foll; 28-10-14, 20:11.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
Comment
Comment