Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjemme snekkra 1.5-2 merters DLG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjemme snekkra 1.5-2 merters DLG

    Hei
    Lurer på om noen vet om en 1.5 til to meter DLG/HLG/ byggeprosjekt som ikke er av den avanserte formen da jeg er ny på felte?
    Ja, jeg ønsker og bygge en fra bunnen av eller kjøpe en ferdig vinge-kjerne av epp eller eps fra flyingfoam.com
    Eller burde jeg gå for noen andre seilfly varianter som er lettere og bygge? med tanke på vekt og mindre sjanse at det ender som veggpryd.
    trenger litt råd og hjelp her

    Takk for svar
    Kristian

    noen linker til hva jeg tenker på

    Balsa DLG flying wing (kit) - RC Groups
    Bobolink DLG 1 Metre Glider kit > Gliders > Model Aircraft Kits > Main Page > Pyramid Models
    Sharing my first DLG Models - RC Groups

  • #2
    Her har du noen sett. Vet ingenting som settene eller butikken, kom bare over den og lagret siden en eller annen gang. Her er et annet fra en norsk forhandler. Kan trygt anbefale butikken, og andre sett jeg har bygd fra produsenten har vært av ypperste kvalitet.

    Comment


    • #3
      Har du vurdert Merk Drela's Supergee II https://charlesriverrc.org/articles/on-line-plans/mark-drela-designs/supergee-ii/
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        Bobolink får du også hos Thorbjorn. Jeg liker Arthobby fly ( har en Serenity), men i følge Leif er Bobolink mest egnet for DLG golf.

        Comment


        • #5
          Om det er lære og bygge som er målet? Burde du gå for noe i likhet med Blue Phoenix. Veldig enkel og bygge 2 kanals thermikk modell. Ganske artig og fly. Mange som har lært både bygging og thermikk flyging med den. The resource cannot be found.
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment


          • #6
            Takk for raske svar
            sett litt på det og virker som det trengs en del dyre materialer og utstyr og ikke minst plass, nå er jeg student og hobbyboden er soverom m,m.
            Tenker jeg går for noe halv fabrikkert for eksempel en av Art hobby som har både reservedeler og grei prisklasse og har litt forskjellige typer så får jeg bare finne noe som vill fungere her oppe i hammerfest!

            Comment


            • #7
              Skal du ha en rimelig DLG som er enkel å sette sammen bør du absolutt se på Dreamfight Libelle. Kjøpte min rett fra forhandler og endte opp på ca en tusing. Hadde den fly klar på en kveld. Du kommer ikke til å sette noen høyderekorder med den, men den glir veldig bra.

              Comment


              • #8
                Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1414837378.612992.jpg
Views:	1
Size:	180.7 KB
ID:	609601
                Har de denne fra hobbyking. Funker bra den har kastet den så hardt jeg klarer og den holder bra.
                Min Hjemmeside..

                http://sveininge.iflogg.com

                Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                Comment


                • #9
                  Longshot 4 er oxo ok.
                  Tor Arne Nicolaisen
                  Vingen/Bø MFK

                  Comment


                  • #10
                    Har en Liten artig ELF men ønsker noe som holder seg i lufta litt lenger. Arthobby har noen 2- 2.5 metre som virker å kan brukes på forskjellig områder noen med erfaring fra en av disse?

                    ART HOBBY - Designer and Producer of Gliders and Electro Gliders RC

                    eller noen av multitask 2.5 meters gliderne?

                    Comment


                    • #11
                      Håper ikke du har tenkt å diskos kaste disse gliderne

                      Comment


                      • #12
                        Denne tråden har sklidd litt ut

                        Comment

                        Working...
                        X