Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asw 28 1:2,5 hkm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Asw 28 1:2,5 hkm

    Tenkte å dele noen bilder av ASW`en min i skal 1:2,5 fra HKM-modellbau. Den kom i en diger kasse sånn nogelunde etter avtale, godt pakket og uten fraktskader. Mye av jobben var allerede gjort, canopy var limt til rammen og tilpasset, sideror hengslet og spant til understell limt og klargjort. Slepekrok fulgte med og det var laget hull til den i snuten. Det som gjenstod var å sette i servoer, lage cockpit og lime kontrollhorn.

    Lakken ser fin ut, langt bedre enn hva jeg var vant til fra Ralph Jude og merkene er lakket inn i formen... Det er ikke klistremerker!

    Click image for larger version

Name:	IMG_9318.jpg
Views:	1
Size:	86.5 KB
ID:	636874Click image for larger version

Name:	IMG_9317.jpg
Views:	1
Size:	108.2 KB
ID:	636875Click image for larger version

Name:	IMG_9319.jpg
Views:	1
Size:	66.4 KB
ID:	636876Click image for larger version

Name:	IMG_9320.jpg
Views:	1
Size:	62.3 KB
ID:	636877

  • #2
    Flere bilder
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Enda flere bilder
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Syv til
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Jeg har bestil en bag fra USA til vinger, den er to-delt og jeg får en indre-vinge pluss to ytrevinger i den ene siden og den andre indre-vingen pluss høyderor i den andre. Det skal også være en lomme til vingepinnen. planen er å surre fast til taket når jeg fly og jeg har kjøpt fester til kajakk så jeg kan legge kroppen også på taket og rimelig enkelt surre den fast.

          Tror det funke kjapt og enkelt både til og fra stripen og til eventuelle treff lenger vekk.

          Comment


          • #6
            Gratulerer med kjempefin modell! Artig at det dukker opp en tråd på en storseilere også. Ikke dagligdags
            Ole Kr Follstad

            BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
            PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
            EF Extra 300 60"
            EF Extra 300 104" Eme120
            GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
            ESM Bearcat, NGH 38cc
            Phoenix p51D Mustang, Dle55
            Phoenix K8b, 1:2,5 6m
            Hangar 9 Piper cub 1\4
            Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

            Comment


            • #7
              Nei de er ikke så flinke til markedsføre seg

              Så jeg får prøve å hjelpe de litt!

              Comment


              • #8
                Kom gjerne med litt tekniske data også, for oss som ikke er så inne i seilflyverdenen.

                Supersugen på sånn SVÆR seiler, men kan vel være greit å ha prøvd noe litt mindre først..
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  Nice, gratis med fin modell!!!

                  6 eller 7,2 meter utgaven?
                  Audun

                  Comment


                  • #10
                    Heisann Audunt Jeg har 6m. Jeg ville ha den litt "kompakt" Syns det ser bedre ut

                    Tekniske data ja.. tja...

                    Den er 2,65m lang i kroppen, 6m i vingespenn, noe som da gjør den til en 15metring originalt. Den skal veie rundt 17kg..jeg har ikke veid enda, må putte ca 800gr i snuta for riktig tyngdepunkt.

                    Den har tolv servoer ombord. Jeg har valgt servoer fra GoblinBert BK-5001HV og 7001HV. Riktig så "overdrep" spør du meg, mendet var det rimeligste jeg fant av HV....og jeg er trygg på at de er gode. Angrer allerede på valget da den lille bråker voldsomt og de er satansk raske, så når jeg skrur på radioen går servo til nullposisjon fortere enn fy..for balanse, høyde etc gjør ikke det noe fordi der står servo i null i utgangspunktet, men for retract og bremser er det full fyring. Jeg har byttet til Hyperion Atlas på hjulet og programmert den til å gå sakte. Bremsene smeller ut og jeg må passe på å ha bremsestikken midt i så de ikke smeller inn igjen i samme utrolige fart.. Jeg har limt servoer inn så blir ikke lett å bytte de.

                    Jeg har ikke brukt noe fancy powerboxlignende greier. Jeg ser hva man bruker på helikopter, fire kraftige kjappe servoer som alle jobber full fyring hele tiden..de plugger rett i mottager. Denne skal kun ligge å sveve..tviler på jeg gir fullt ror noen gang. Ifølge Graupner takler mottager 5A pr kanal og 10A om det er korte støt så de 1,2A som modellen trekker totalt i snitt blir bare kos..

                    Har fått pilot fra Axel, med norsk flagg med helt feil proposjoner og IGGNorge på hatten

                    Håpte jeg skulle få fly den i år, men det er jo bare drittvær

                    Er du aktiv Audun? Lenge siden jeg har hørt eller sett deg...

                    Stian

                    Comment

                    Working...
                    X