Announcement

Collapse
No announcement yet.

700n dfc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Måtte bite i gresset å kjøpe en option part .
    Align sin clutch begynte å slure noe voldsomt ved pitching og endte da opp med en ny clutch fra Lynx. Alt virket tilsynelatende ok på benken, helt til jeg kom på stripa i dag å skulle starte. Enveislageret i clutchen vil ikke alltid gripe på starterakslingen. Noen ande som har opplevd det samme?

    Comment


    • #17
      Ølen stripa?
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #18
        Et tips: F3A folk har brukt YS sin filt klunk i åresvis. En YS 4 takter har nulltoleranse for luft i slangen Har ikke opplevd problemer med mine.
        -Futaba 14 MZ
        -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
        -Robbe Futura Nova
        -Robbe Futura Contest
        -Schlüter Champion
        -Schlüter Mini Boy
        -Schlüter DS22
        -Century Ninja ProMaster
        -TSK Mystar 46
        -X-Cell 40
        -Ikarus Piccolo
        -ZN Line Synergy
        -BVM Aggressor
        -Cheveron 60 på flotører
        -Yoshioka Model Factory Viking 40
        -Donut models Nexus
        -noen biler og båter

        Comment


        • #19
          Originally posted by LarsO View Post
          Hvor lenge varer en fuelmagnet, hvordan er rutinene deres etter feks. endt dag, tom tank, ligger magneten i fuel, osv.?
          Jeg bruker en 91HZ R med trykk fra baklokket, så her er det jo ikke noe eksos i tanken som kan tære.
          Jeg pleier å bytte moas svampen hver 5-6 mnd ca.. Synes som det virker som den blir litt "hard" etterhvert.. Før brukte jeg OMI fuelmagnet som jeg synes var bedre, men levetiden på svampene var kortere.. Jeg lagerer heliet med halv tank så svampen alltid ligger i fuel, og så sørger jeg for å få ut eksos av tanken etter siste flight..
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment


          • #20
            Eksos ut av tank er gull verdt, ikke alle som har forstått det.

            Comment


            • #21
              Originally posted by LarsO View Post
              Måtte bite i gresset å kjøpe en option part .
              Align sin clutch begynte å slure noe voldsomt ved pitching og endte da opp med en ny clutch fra Lynx. Alt virket tilsynelatende ok på benken, helt til jeg kom på stripa i dag å skulle starte. Enveislageret i clutchen vil ikke alltid gripe på starterakslingen. Noen ande som har opplevd det samme?
              Hei. Hvordan går det med clutchen på helien din etter at du oppgraderte den??
              Jeg opplever det samme på min nye 700 N-DFC. Har flydd 5 tanker, og clutchen slurer når jeg bruker "mye" Pitch/cyclic, samt at den bruker laaaang tid på å få rotoren opp til full speed fra stillstand.
              Ser også at det ligger mye støv fra belegget på viftehuset.
              Spørsmål: Var det kun clutchen du byttet, eller gjorde du noe med clutchklokka/belegget også??

              Mvh
              Kai E
              Kai Eriksen
              Sørreisa

              Comment


              • #22
                Har ikke fått med meg posten din.
                Jeg skiftet tilbake til Align for å holde det mest mulig stock og skiftet belegget i clutchskoen til den turkise 700 lineren.
                Ikke denne modellen som er brukt mest i sommer da fuel-prisene er syke for tiden, men de ca.30-40 flight`ene jeg har hatt på den virker det bra.

                Comment

                Working...
                X