Announcement

Collapse
No announcement yet.

700n dfc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 700n dfc

    Driver med siste finish på en 700N DFC for tiden og lurer på om andre har erfaringer å dele.
    Tanken på denne modellen er jo en del bredere ut på siden en de eldre 700N'ene, noe som gjør at det er lett å ønske å droppe headertank.
    Hvilke erfaringer har dere gjort med denne modellen og hvilke fuelmagnet har dere brukt?

  • #2
    Har du fulgt med på denne?

    Align nyheter - (MFN) ModellflyNytt.no
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Ja, noe spes. du vil ref. til?

      Comment


      • #4
        Neida. men der er det i alle fall lisa opp en del options og ting og tang
        rundt DFC og sånt. Er i alle fall greit å få med seg

        Også er det lov til å fortsette på tråden
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Options og andre spin offs er jeg egentlig lite tilhenger av...om det ikke har noen bedre funksjon da. Prøver å holde maskinen mest mulig stock = billigst og enklest.
          DFC kunne Align spart seg for min del egentlig.... men i alle fall, det var nå med det første ikkeheaderbarestortankmedfuelmagnet jeg lurte på i første omgang.
          Etterpå kommer spørsmålet om hva de som har hatt negativ pitch på DFC`n sin har løst det med når linker og kranker står i 90grader rett ut av esken

          Comment


          • #6
            Jeg har ikke headertank. Kun lynx moas. Har fungert feilfritt. (husk lynx slange også for moas)
            Lenge siden jeg satte opp dette nå, men vi får se om jeg husker rett.
            Jeg har justert alt 90 grader på bellcranks. Link på a- arm helt inne. Deretter mener jeg att jeg justerte de to bakerste linkene til swash var Level med den fremre a-armen. Og null grader via linker på dfc.
            Jeg er heller ikke noe fan av dfc, men det har fungert greit så langt.
            Men jeg tror jeg byttet ut noen av de plastdelene på dfc linkene med noen lengre, da det var så lite gjenge i inngrep.
            Last edited by jonny; 05-11-14, 17:37.
            ---------------------------------------------
            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
            Mikado logo 600 3D Vbar
            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

            Comment


            • #7
              Originally posted by jonny View Post
              Jeg har justert alt 90 grader på bellcranks. Link på a- arm helt inne. Deretter mener jeg att jeg justerte de to bakerste linkene til swash var Level med den fremre a-armen.
              Det samme har jeg gjort med a-armen og de to linkene bak og fikk da ca. 6 grader negativ (se bilde for resultat) .
              Måtte skru ut turnbuckles ukomfortabelt mye ut for å få 0 grader, ikke mangen gjengene igjen som holdt. Nå venter jeg på nye DFC armer og turnbuckles fra Helioption som skal løse problemet iflg. kilder på Helifreak m.m.

              Jeg har ikke Lynx "klunkslange", bare vanlig tynn klunkslange. Noe spes. med den fra Lynx, enda mykere?

              Click image for larger version

Name:	WP_20141102_001.jpg
Views:	1
Size:	51.2 KB
ID:	609675
              Last edited by LarsO; 05-11-14, 18:00.

              Comment


              • #8
                Er ikke bare at du ikke har dfc mainshaft ?
                Rasmus Fauske
                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                Comment


                • #9
                  Ja, det var jeg heller ikke fornøyd med. Jeg kjører links med lengre gjengeparti, så min går i null uten noe problem. Men jeg kunne ønsket meg mer gjenger. Har du link til det du bestilte?
                  Tror muligens den lynx slangen er litt annen diameter? eller kanskje mykere? Ble tipset av en som hadde kjøpt moas uten slange først, så da ble det kjøpt med det samme.
                  Edit: han som tipset meg hadde ikke den slangen, og hadde mistet klunken i lufta.
                  Last edited by jonny; 05-11-14, 19:43.
                  ---------------------------------------------
                  Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                  Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                  Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                  Mikado logo 600 3D Vbar
                  Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                  Comment


                  • #10
                    Det står da i alle fall klart å tydelig på masta at det er DFC. Tar det vel for gitt at jeg får rett deler med et kit, men skal skru den ut og måle den en dag jeg får tid.

                    Turnbuckle DFC armer finner du her, nærmeste butikk som hadde disse som jeg fant er Fast-Lad og Align-Trex.co.uk.

                    Click image for larger version

Name:	WP_20141105_001 1.jpg
Views:	1
Size:	84.3 KB
ID:	609677
                    Last edited by LarsO; 05-11-14, 20:21.

                    Comment


                    • #11
                      Endte opp med å få null grader ved 90grader/midtstikke. Brukte de noe lengre turnbuckles som fulgte med, men kastet de sorte kulelinkene som fulgte med. De så veldig pjuskete ut i forhold til Align sine orginale.
                      Fikk flydd 700`n 5 turer i dag, med fuel-magnet som jeg ikke ha erfaring med.

                      Jeg har forstått det rett at fuel-magneten skal virke som en klunk, altså at den skal følge fuelen rundt i tanken den veien kreftene virker, men med en liten mengde fuel i "magneten" når den kommer i luft i tanken?
                      I så fall er klunkslangen min veldig mye for stiv, fuel-magneten følger ikke særlig mye med som den gjør med en klunk.

                      Er tankslangen så lang at magneten nesten når i bakkant av tanken og hvilken flytid har dere med den nye og mye større tanken?
                      Jeg tenker slik at tanken er blitt større litt pga. at motorene er blitt større og konsumerer mer samt å ha et større fuelreservoar igjen i tanken nettopp for å unngå at klunk/magnet skal få luft i og med at det ikke er så stort rom på denne modellen for å ha header tank. Dette uten egentlig å ha noe særlig lenger flytid, men mer som å kompensere for å ikke bruke header.
                      Noen meninger om dette?

                      Comment


                      • #12
                        Lynx slangen er mykere enn orginal align slange. Jeg har magnet så langt bak jeg kan, uten att den henger i bakvegg av tanken. Er litt misfornøyd med att ikke fuel utløp er i senter av tanken, da du ikke får en ideell lengde på magnet slange. Har fungert fint allikevel. Flyr vel ca 8-9 min på en tank mener jeg. Dette med en redline 100 motor.
                        ---------------------------------------------
                        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                        Mikado logo 600 3D Vbar
                        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kjører orginal slange og klunk. Har fungert helt feilfritt for meg. Har også TT100 motor. Flyr med headspeed på 1850 - 1950 og 8min flytid. Fuelnivået er da rett i underkant av tankutløp etter endt flight.
                          Hansi

                          Comment


                          • #14
                            Slik er min klunkslange også, helt i bakkant slik at den akkurat ikke kommer borti bakveggen på tanken. Hadde store planer om å bruke tanken til den gamle 700N, men den passer ikke så da røk planen min om å få fuelutløpet i senter.
                            Jeg må i alle fall få tak i mykere slange om jeg skal fortsette på bruke fuelmagnet, evnt. skifte over til orginal klunk. Veide den orginale klunken til 12g, skal sjekke hva magneten veier.

                            Hvor lenge varer en fuelmagnet, hvordan er rutinene deres etter feks. endt dag, tom tank, ligger magneten i fuel, osv.?
                            Jeg bruker en 91HZ R med trykk fra baklokket, så her er det jo ikke noe eksos i tanken som kan tære.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg lagrer alltid med full tank. Men jeg har eksostrykksatt tank. Jeg har iallefall ikke fått motorstopp enda, så den magneten fungerer fint for meg. Er usikker på levetid, på min første enda.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment

                              Working...
                              X