Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dle 120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by alflovvold View Post
    Ellers er jo Mintor et godt alternativ til disse ellers kjedelige og driftsikre motorene. Ting blir liksom så kjedelig når det bare funker..



    Bwhahaha
    1000kr ink potter å bend
    Terje syvertsen
    www.ModumModellSportklubb.com
    3dhs edge mintor 38
    C-arf edge dle 111 v3.
    C-ARF extra 330l da 100.

    Comment


    • #17
      Originally posted by havard.j View Post
      Ligger et kupp på en Mejzlik 28x12 på Modellsalg.no
      Har sett det ja
      Men får vel prøve om han greier å dra denne str først.
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #18
        Har ingen Mintor`s lenger! Kun GP i mine, som står å støver hehe..

        Slutta med modellfly!
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #19
          Angående reed ventiler så anbefales der og kjøpe med et sett ekstra, demonntere reed huset, pent skjære det ekstra settet ned til halv størrelse og montere denne bak den opprinnelige. Dette får a stive opp ventilklaffene som ellers blir litt for myke under turtall og vil sneie borti veiva. Det er det som fører til at de går i oppløsning. Hadde samme problemet både på en DLE 111 v3 og en DA70.
          Hangaren full av drit...

          Comment


          • #20
            Hva med å legge på en ekstra pakning eller 2 på reed huset? om det som er problemet att den sneier?

            Comment


            • #21
              Originally posted by laker47 View Post
              Hva med å legge på en ekstra pakning eller 2 på reed huset? om det som er problemet att den sneier?

              Det er jo ikke alle som har hatt dette problemet, så jeg tror jeg tar tjangsen. Men klart kunne jo legge på en extra pakkning, har liggende ei pakningsplat jeg kunne klipt ut en av.

              har startet og kjørt en halv tank i dag. Funker. Nå er det bafling og kanskje maiden i morgen om det ikke striregner.
              Last edited by Tertitten; 08-11-14, 16:14.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #22
                Originally posted by lars_30 View Post
                Angående reed ventiler så anbefales der og kjøpe med et sett ekstra, demonntere reed huset, pent skjære det ekstra settet ned til halv størrelse og montere denne bak den opprinnelige. Dette får a stive opp ventilklaffene som ellers blir litt for myke under turtall og vil sneie borti veiva. Det er det som fører til at de går i oppløsning. Hadde samme problemet både på en DLE 111 v3 og en DA70.
                Har ingen tro på at reedventil subber/sneier borti veiva ved høyt turtall. Reedhuset er uansett lavest. Mener fra andre DLE 30 og 55 motorer at det er god klaring her. Ville vært rart om reedhuset "sneier" borti.. Egentlig har jeg aldri hørt eller lest om dette problemet.

                - - - Updated - - -

                Originally posted by Tertitten View Post
                Du har vel ikke forskjellig lengde på headerne? De bør vel være like lange på begge sylindere??
                At du nå vil få endret plassering på utblås fra canisterne, og følgelig ny plassering av evt hull i cowling, ser jeg. Men det blir jo ikke endring av headerlengden.

                Synd du ikke rakk å teste noe mer da før reed gikk åt h...... Er vist noen teorier om for høy rpm som tar knekken på dem. om så er riktig er det vertfall greit å ikke kjøre med propell som ripper/ høy rpm.
                Justerer bestandig at ut-rørene treffer likt visuellt sett.. Dette er jo ikke tuned piper så canistere kan fint ha ubetydelig ulike lengder uten noe problem. Dessuten går jo stemplene likt til topp og ut-eksos er uavhengig av hverandre så de går i 2 ulike kanaler. Propellen jeg brukte (dim.) er abefallt av DLE.. men kommer til å øke evt. diameter eller stigning på propell for å få vekk ripping. Har liggende nye både 28x12 og 29x10S (Mejzlik) så de skal bli interessant og prøve.
                Last edited by Raptor; 18-11-14, 13:28.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment

                Working...
                X