Announcement

Collapse
No announcement yet.

TT Raptor 50 Titan kovertering til flybarless og elektrisk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TT Raptor 50 Titan kovertering til flybarless og elektrisk

    Jeg tenkte at jeg skulle ha et lite prosjekt i vinter. Har en del deler jeg kan snekre sammen til et helt kopter. Har ingen erfaring med flybarless og lurer derfor på om jeg kan bruke flybarlesshode fra andre modeller merker enn bare de som er spesielt til Raptor 50? Noen som vet/har tanker?
    Skal i løpet av den kalde årstiden kjøpe meg et konverteringskit til eldrift også. Bare for å ha noe å drive med. Det hadde vel antagelig vært billigere og enklere å kjøpe noe annet men skitt au! Har blitt glad i disse gamlingene!
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

  • #2
    Det er stille i fjøset, stille i fjøset......
    Har funnet ut at det går an å bruke X50 hode.
    Øystein Solvang Randen
    Røyken og Hurum modellflyklubb

    Menneskelig svikt er utelukket!

    Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

    Comment


    • #3
      Tar du turen ut til Blackbird igjen og tar en demoflyging snart da?
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Demo av hva da Jotto? Mine utmerkede kunnskap om hvordan stunte et helikopter? Jeg må først og fremst skaffe deler. Har funnet ut at det begynner å bli vanskelig å få tak enkelte deler, ihvertfall i kongleriket. Flybarlesshodet har jeg ikke funnet noe sted i Norge. Elkonverteringssettet har de hos Quick i england. Prisen blir stiv synes jeg men litt morsomt å sysle med....... Totalt kommer vel konverteringen på drøyt 4000,-. Jeg har en 3GX gyro som jeg kan bruke. (tror jeg...)
        Uansett så hadde det vært hyggelig med en stunttur til Haver, Jotto!
        Øystein Solvang Randen
        Røyken og Hurum modellflyklubb

        Menneskelig svikt er utelukket!

        Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

        Comment


        • #5
          Som jeg skrev litt høyere opp i tråden begynner det å bli vanskelig å skaffe enkelte deler til Raptor 50 Titan i Norge. Bommer, som jeg, av en eller annen grunn, bruker jevnt og trutt er helt håpløst å få tak i. Finner dem på eBay og andre utenlanske sider, men da koster de 2-3 hundre kroner pr. Som den lowcostfreaken jeg er så synes jeg det er uhørt!

          Spørsmålet er vel da egentlig om jeg kan bruke X50 bom? Tror den er noe lengre men da kan jeg vel kanskje bruke drivreima til X50? Noen som har tanker?
          Øystein Solvang Randen
          Røyken og Hurum modellflyklubb

          Menneskelig svikt er utelukket!

          Align T-Rex 700N Pro FLB;Align T-Rex 700N Blackshark III; TT Raptor 50 Titan; TT Raptor 50 Titan FBL; TT Raptor X50; Align T-Rex 500DFC; Align T-Rex 450L Dominator; TT Minititan 325 SE; Align T-Rex 150DFC; Gaui 500X; Tensho CK250; Domino 40.; Raven 40; STM Acrobat; Top RC Blazer

          Comment

          Working...
          X