Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hysol 9462

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hysol 9462

    Eureka RC har Hysol 9462 på lager:

    404 Not Found

    Til seriøse modeller som krever seriøs liming er det Hysol 9462 som gjelder.
    Kommer i 50ml dobbel "patron".
    Mikses og legges direkte på limstedet med miksepistol


    Click image for larger version

Name:	hysol9462.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	636890

  • #2
    Kommer du til å ta inn flere limtyper fra Loctite?

    Godt tips til alle er å legge blandespissen som er brukt i fryseren. Da kan man bruke den igjen senere og spare masse lim
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Locktite har en hel skog av forskjellige limtyper, problemet er å velge ut de som folket vil ha
      Det finnes en som heter 608, som er en 5-minutters type, den kan være en aktuell type. Koster omtrent det samme som 9462.

      Jeg bruker aldri blandespiss...
      Hvis du skal lime alt på et helt fly i en runde kan det være kjekt med en blandespiss.
      Herdeprosessen tar nok (mye) lenger tid i fryseren, men den er dog i gang.

      Kjell

      Comment


      • #4
        For de som ikke har miksepistol, så finnes et rimelig alternativ, håndpresse:
        404 Not Found

        Gjør det enkelt å trykke ut lik mengde av lim og herder.

        Click image for larger version

Name:	HysolPresse.jpg
Views:	1
Size:	31.6 KB
ID:	609733

        (Litt dårlig bilde)

        Comment


        • #5
          Jeg gjør det enda billigere.

          Kjøpte noen , jeg mener det var 20 ml (de største de hadde) engangs-sprøytet på apoteket.

          Dersom man må bruke sprøyte for påføring ( langs spanter inni et flyskrog, for eksempel) er disse helt ypperlig.

          Blandre på et ark, tar opp limet med f.eks. en pin-up pinne, tar ut stemplet fra sprøyta, oppi sprøyta med limet.

          Stemplene fra sprøyta kan grukes til å trykke ut limet fra lim-patronene.

          Og et ekstra tips; Trenger du å komme til inni en flykropp, der det er litt vanskelig?

          Tre en glow fuelslange på tuppen av engangs-sprøyta.

          Stiv opp slangen ved behov med en balsastick og teip ved behov.

          Jeg bruker kun hysol dersom det er et problem at limet "renner", og du trenger å "bygge opp" litt masse.

          Veldig sjelden, med andre ord. Koster jo mere enn gull per vekt-enhet.
          Last edited by kwik; 14-11-14, 09:08.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #6
            Har limt masse composite med mange av variantene fra Loctite og pleier alltid å legge spissen i fryseren etter bruk før herdeprosessen har kommet i gang, denne kan jeg ta ut og bruke videre flere uker senere. Samme kan gjøres med støpeepoxy, men er viktig at man ikke bruker epoxy med for eksempel 3 min herdetid, da er det hele over før man starter
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by kwik View Post
              Koster jo mere enn gull per vekt-enhet.
              Uten å starte noen polemikk her, pr i dag er prisen på gull rundt kr 250 pr gram.

              For prisen av en 50ml Hysol så får du kjøpt ca 0,7 gram gull.
              Hysolen veier betydelig mer enn det.

              Comment


              • #8
                Fortsatt fresk pris... Handler ganske mye i Norge men selv med frakt og moms og høy dollar så er det forholdsvis stor forskjell. Så får man vurdere om man skal gidde det og om det er verdt det... Kommet frakt i Norge også
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Når vi ser på hvor mye penger vi stapper i desse flya så er det vel ikke en patron med Hysol som velter lasset Jeg har ingen problem med å kjøpe den Hysolen jeg trenger hos Eureka og har funnet ut at det er ikke mange limtyper som er bedre til de fleste oppgaver!

                  Geir

                  Comment


                  • #10
                    Hos f.eks amerikanske butikker så koster en patron denne typen Hysol ca $16.
                    Pluss på $5 i frakt, dagens ca kr 6,50 pr dollar og ikke minst 25% norsk moms, så kommer du fort opp i kr 175 pr patron.

                    Comment


                    • #11
                      + tollbehandlingsgebyr
                      Balsa

                      Comment


                      • #12
                        Handler som sagt det meste i Norge men avhenger stort sett der lageret er innafor. Og ofte litt samlet bestilling så derfor er det ofte det som styrer hvor jeg handler fra
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Dette at Hysol koster så mye er nok ut fra Loctite, og så kommer det påslag i et ledd etterpå, uansett om nett-butikken er i USA eller i Oslo.

                          Tenk på 3M sitt spray-lim til den vanvittige prisen.
                          Nå får vi samme spraylimet til en brøkdel av prisen på Biltema. Det gjelder mange andre ting også.

                          Superlim for eksempel til 35 kroner på Biltema. Innkludert kicker.

                          Det blir som Paul & Shark genserne for 20 år siden. Så sprekker bobla, og de kan ikke holde på prisene lengre.

                          Gleder meg til vi får Hysol-substitutt på Biltema. Så kan jo de som vil betale for Loctite merkevaren fortsette med det. Men itte je.

                          Men det som var hoved-tipset, og vitsen med hele posten, var jo at man tar ganske så mye for de plastikk-dingsene for å blande og påføre lim. Og den utgiften kan man spare seg med engangs-sprøyter fra apoteket.
                          Last edited by kwik; 15-11-14, 19:55.
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #14
                            Ja og om du sier du er narkoman får du sprøyta helt gratis på apoteket.
                            Har kjøpt limet fra USA til en noe billigere pris en det en får det til her i landet, har testet det litt og limet er bra men ikke så bra sammenlignet med andre lim at det etter min mening er vert prisen.

                            Comment


                            • #15
                              Lim er en liten utgift. Akkurat som glowfuel
                              Balsa

                              Comment

                              Working...
                              X