Announcement

Collapse
No announcement yet.

71" 3dhs slick 540

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja takk begge deler
    Jeg har både 91" EF Extra og 89" Slick.
    El-oppsett seff Her er mitt synspunkt.


    Slicken:
    Er finest å se til. Er og føles letter. Litt lettere å ratte rundt i harrier. Litt depronfølelse, kansje verdens beste 3D-trainer Svakere i konstruksjonen en EF, bakdel først og fremst med bensinmotor. Mye mere luftmotstand, betydelig lavere topphastighet på samme oppsett. Tracker dårligere, men ikke dårlig. Liker ikke noe særlig sterk vind.

    EF:
    Går på skinner og tåler mye mere vind. Den føles som en 100cc kjærre, men leken som en 50cc. Litt tyngre å ratte i gangfart, men det er ubetydelig. Jeg er ikke enig med Tertitten at det er fart som gjelder. Bedre konstruksjon for de med motorsag i nesen. Like lett å hovre som Slicken, dvs veldig lett Kortere flytid på el-oppsett. Stygg blank canopy.

    Begge kan alt, kun piloten som er begrensningen. Liker du best å dasse rundt i gangfart, har Slicken et lite overtak. Imac lignende øvelser, er Extraen bedre.
    Måtte jeg velge mellom de, hadde jeg valgt Extraen. Først og fremst for at den tåler mere vind og er en skikkelig allrounder.
    EF 60" Edge. Torque.
    EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
    3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
    CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
    Multiplex FunCub XL on floats.
    Jeti DS-16

    Comment


    • #17
      Ser ut som det er lørdag som blir aktuell flydag.
      Denne URLen er ikke lenger gyldig
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #18
        Jupp, satt akkurat og så på det samme. Regner med at Laker47 og jeg kjører sammen, men det er vel en fordel å være der relativt tidlig siden det blir fort mørkt. Er det tilgang til 220 for lading eller bør jeg ta med ladekoffert med batteri?
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #19
          Originally posted by bjornal View Post
          Jupp, satt akkurat og så på det samme. Regner med at Laker47 og jeg kjører sammen, men det er vel en fordel å være der relativt tidlig siden det blir fort mørkt. Er det tilgang til 220 for lading eller bør jeg ta med ladekoffert med batteri?
          Dårlig med strømm der ja, så lading må foregå via bil.
          Start flytid er kl 11.00 på lørdag og 12.00 på søndag.
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #20
            Originally posted by Tertitten View Post
            Ser ut som det er lørdag som blir aktuell flydag.
            Denne URLen er ikke lenger gyldig
            da blir det nok en tur da. om været holder seg

            Comment


            • #21
              Første tur med ski i år Click image for larger version

Name:	1slick.jpg
Views:	1
Size:	37.5 KB
ID:	610542

              Comment


              • #22
                Da blei det jammen meg en 71" på meg også

                Noen som kan si meg hvor CG skal ligge på denne? Den er fortung før jeg legger i batteriet, om jeg går ut fra vingerør.
                Attached Files
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #23
                  Grattis skal sjekke cg på min

                  Comment


                  • #24
                    155mm målt inne ved vinge kant. det er jo faktist sånn ca midt på vinge rør. da er min en liten tanke fremtung.. jeg har ruder servo montert bak i halen. veit ikke hva din er?
                    Last edited by laker47; 16-01-15, 15:50.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by laker47 View Post
                      155mm målt inne ved vinge kant. det er jo faktist sånn ca midt på vinge rør. da er min en liten tanke fremtung.. jeg har ruder servo montert bak i halen. veit ikke hva din er?
                      Skal skjekk litt nøyaktig cg i kveld. Men uten batteri ligger det foran vingerør. Får se om jeg ikke flytter siderorservo bak.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #26
                        Etter at jeg tok av aluspinner ligger nå cg ca 2 cm foran vingerør. Tar en fligt på den i morgen så får vi se. Funker ikke detta får jeg flytte litt servo i morgen kveld.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #27
                          Da er remaiden gjennomført.
                          Funker veldig bra, bortsett fra ett par småting. Sideror henger ikke med. Jeg byttet ut servoarm med en større en den som satt der, men da blir futaba 3050 for slapp. Og jeg skulle gjerne hatt litt mer høyderor, men da må det hengsles om, så det blir det som er nå. Var greit nokk.cg litt lenger bak vil hjelpe litt også vil jeg tru.
                          Det blir å flytte siderorservo i kveld,så jeg får flyttet cg litt lenger bak.Da blir det 7955 tg på både høyde og sideror. Har to liggende så da er det like godt å sett inn disse.
                          Ellers må jeg si det er veldig smoooood å fly med elektro i denne str, bare så synd det er litt kort flytid. Greier 6 min på 5000 pakke.
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #28
                            Tenkte meg du ville ha cg lenger bak. merka stor forskjel på min når jeg flytta batterie bakover 7955 det tenker jeg gjør susen har egentlig vurdert å teste min med elektro, men ikke surra meg til det, 6min blir ganske så lite ja,hmm,så er vel kanskje best å la dle 30 stå

                            Comment


                            • #29
                              Gammel sliter som har fått ny eier og ny klubb. Dette er vel en Slick som AndersE. på hadeland satte sammen i sin tid.
                              Modellen funker fortsatt bra, men har vel kanskje ikke de beste servoer i nå. Canopy forsvant på siste fligt, så det blir litt arbeid.
                              Det sitter for øvrig en DLE 30 i denne, som fungerte veldig bra.

                              Ellers så er jeg meget godt fornøyd med min nå. Begynner å sitte greit i fingra. Flyr mye likt 89" syns jeg, og flyr minst like bra som mange 50 kjærrer. Får fin stormodellfeeling. Men flytida er fortsatt tragisk syns jeg. får jo bare så vidt varmet opp før en må lande
                              Attached Files
                              Terje Egeberg
                              "Opp ska det og det får bare virke"


                              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                              3DHS slick 89" EME 60.
                              3DHS Slick 71"

                              Comment


                              • #30
                                Mange minutter får du med slicken? begynner å bli skeptisk med å bruke el i Ef edge hmm

                                Comment

                                Working...
                                X